• passionsblomman

Tantvarning 3

Vi kommer aldrig att ha pratat färdigt!
    och fusklappen tar vi med!

:-8

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-05 23:06
    www.brollopstorget.se/Forum-2-18/m2993657.html

liksom länk till 1:an

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-05 23:07
    www.brollopstorget.se/Forum-2-18/m3111211.html

och länk till 2:an såklart!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-05 23:08
    Ingen tant är fullkomlig:

• Svar på tråden Tantvarning 3
  • Panzerfaust

Jag fattar inte varför det ska vara så svårt för vissa att bara fördöma grejer som är helt bananas.

• TinkerBelle

Finns säkert olika anledningar, men jag tror blad annat att det beror på egen osäkerhet. Räddsla att stå för sina åsikter. Rädsla att om jag fördömer någon/något kan jag själv bli dömd/kritiserad.

Önskan om att alla ska tycka och tänka likadant är stark i det svenska samhället och om man sticker ut får man genast veta att man lever.

Insikt och förmågan att se bortom sitt eget lilla hus är inte något vi alla har.

Panzerfaust skrev 2009-03-22 23:46:06 följande:
    Jag fattar inte varför det ska vara så svårt för vissa att bara fördöma grejer som är helt bananas.
  • Panzerfaust

Visst är det så att kritik öppnar för självransakan som i sin tur kan leda till att man med kritiska ögon kan relatera till sin omgivning, något som är farligt i vissa kulturer.

Jag gillar att sticka ut hakan samt att jag så långt det bara går är ärlig med hur jag ser på det.

• lillabruden

ÄNTLIGEN!!! Har inte kunnat komma in på sidan på flera nätter!!! *pustar ut och stirrar blint på kakbordet*

Vad har jag missat!?!!!??? Berätta!!!

Snart, närmare bestämt på tisdag ska jag göra min körteori!!! och sedan uppkörning den 30mars, även dagen då jag föddes för en massa år sedan då bussen kostade under 3kr och man hade inte en tanke på datorer och dylikt!

*tar en kaka och väntar på sällskap*

• Im yours

Lillabruden; Lycka till med uppkörningen. Min dotter har oxå fått klartecken till att köra upp. Själv använder jag oftast mitt körkort, som ett bevis för att jag är jag

Godmorgon alla!

• Soldemor
    tonårsmorsa skrev 2009-03-22 13:05:39 följande:
    Det är ju just det att 15-åringar är så olika. För en del kanske Strindberg skulle vara intressant att LÄSA, men att analysera är ju att gå på djupet och för att klara det kanske innehållet bör vara på lägre nivå än man klarar att läsa. Tror det skulle vara bättre om de i så fall fick LÄSA Strindberg men ANALYSERA en betydligt enklare litteratur. Det vore ju inte helt fel att börja med t.ex. Astrid Lindgren innan man går vidare. Det måste väl ändå vara som i livet i övrigt. Först tar vi de små stegen innan vi springer hela marathon.
    Att analysera litteratur tror jag kan ta död på den mesta läslusten!
Svar på tråden Tantvarning 3