• passionsblomman

Tantvarning 3

Vi kommer aldrig att ha pratat färdigt!
    och fusklappen tar vi med!

:-8

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-05 23:06
    www.brollopstorget.se/Forum-2-18/m2993657.html

liksom länk till 1:an

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-05 23:07
    www.brollopstorget.se/Forum-2-18/m3111211.html

och länk till 2:an såklart!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-05 23:08
    Ingen tant är fullkomlig:

• Svar på tråden Tantvarning 3
  • didis

Få se - idag har jag städat undan en kindtand, död pulpavävnad och en del tandsten.

Överlevnaden bland dagens patienter är hittills 100%...

passionsblomman skrev 2009-03-23 15:07:52 följande:
    Hilde mimmel!didis, du är väl inte en sådan "cleaner" som brukar var på film??? och OM du är det, säg inget! Berätta inte vem du städat undan!Jag vill slippa att vittna mot dig!
  • passionsblomman

Det var ju bra statistik.

Både för din karriär och för patienterna.

didis skrev 2009-03-23 15:15:01 följande:
    Få se - idag har jag städat undan en kindtand, död pulpavävnad och en del tandsten.Överlevnaden bland dagens patienter är hittills 100%...
  • didis

Nu har jag läst i kapp...

En kommentar om läslust och Strindbergsanalys, bara.

Man kan ta död på läslust genom att göra det för ENKELT också! Dottern, som är en van läsare, fick i 9:an i uppgifta att analysera valfri bok av Astrid Lindgren. Hon bad då snällt läraren att få välja någon annan ,tex Hjalmar Bergmans Farmor o vår herre som jag just tryckt i hennes händer. Det tyckte INTE läraren för det var alldeles för avancerat för DE ANDRA i klassen!! Det är svensk jämlikhetsskola när den är som sämst!

Jag hade privatundervisning i svenska med dottern och gav henne de böcker som jag en gång läste på högstadiet som Strindberg, Bergman, Söderberg etc etc. Sån´t som vi fick läsa men som numer anses som alldeles för avancerat (vilket det säkert både var och är för vissa men låt då dem läsa barnböcker).

Överhuvudtaget var det många gånger jag fick hicka under högstadietiden (och så har jag en unge kvar!) - så mycket av det vi lärde oss som nu har tagits bort och som dottern läser på gymnasienivå istället. Vi hade säkert en dålig högstadieskola men ibland var nivån förskräckande låg

• passionsblomman

Det är ju det som är så knäppt! Alla är ju olika-varför inte värna läslusten genom att låta barn och ungdomar välja lite bredare....

• didis

För att fortsätta temat...

i sonens klass gick på lågstadiet en kille som hade världens mattetalang - han kunde vid 7-8 års ålder räkna ut tal som maken (som är matematiker) behöver miniräknare till. Men killen får räkna samma matte som alla andra elever och tappar förståss lusten, till föräldrarnas förtvivlan.

Varför har vi lättare att acceptera att någon är bra på bollsporter än på teoretiska ämnen? Och varför finns inga specialskolor för begåvade matematiker när det finns skolor för fotbols"begåvade"??

För övrigt undrar jag också har det går för dig, Troll1! Visst kan yrseln bero på stress men du borde utesluta värre saker först.

passionsblomman skrev 2009-03-23 18:02:23 följande:
    Det är ju det som är så knäppt! Alla är ju olika-varför inte värna läslusten genom att låta barn och ungdomar välja lite bredare....
  • passionsblomman

Jag bara håller med och håller med!

Lite tårta någon? Det är chokladtårta med chokladpudding och hallon emellan i lagren och vispgrädde på...
    jag hittade på den själv.

• didis

Hoho! Ännu har inte den dagen randats då didis säger nej till tårta!! *tackar tackar*

• Daa

Go'kwäll.
    Åh, tårta! Nej men nog kan jag offra mig och hjälpa till med uppätandet.
    *tackar och tar emot*
    Blir bra extrabränsle till aerobicsen som jag ska till om en stund. Oj, det var en liten stund *lämnar tårtbiten för någon minut och kilar iväg för att byta om*

Svar på tråden Tantvarning 3