Jo, härinne förvandlas man till tant, om man nu inte var det innan. Hammerman är Hammertant när han besöker oss också, så du är i gott sällskap.
Heloise:
Jag har haft turen att när stora mina större barn var små, bott nära ett fantastiskt bibliotek. Vi var där säkert 1 gg/vecka och lånade böcker, filmer osv. Bor lite längre bort nu, så lika ofta blir det inte att vi besöker bibblan. Min stora dotter åker till ett nyfixat och fint bibliotek som rel nära oss, med skolan mellan varven. Det är jättebra! Min lilla dotter tittar i böcker varje dag och vi läser jättemkt för henne.
"Lord of the flies" höll på att ta kål på mitt läsintresse totalt under min senaste utbildning 2006. Vi hade en nitisk fd högstadielärare, som prompt nötte in den där förbannade boken i vårt sinne. Åhhh, vad jag hatade den! Kändes som att en hel termin handlade om denna äckelbok (i mitt tycke). Guäkhh! Helt otroligt, vi frågade om vi kunde få välja bok (vi var liksom väldigt vuxna hela gänget och har redan gått i 8:an), men nähädå!
Jag tycker det är viktigt att man låter barnen få en stor portion läsglädje tidigt i livet. Det ger så mkt positivt tillbaka och ett stort ordförråd "på köpet".
Nu "babblar" jag på märker jag. Har ingen aning om jag tolkat din fråga rätt...