• passionsblomman

Tantvarning 3

Vi kommer aldrig att ha pratat färdigt!
    och fusklappen tar vi med!

:-8

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-05 23:06
    www.brollopstorget.se/Forum-2-18/m2993657.html

liksom länk till 1:an

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-05 23:07
    www.brollopstorget.se/Forum-2-18/m3111211.html

och länk till 2:an såklart!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-05 23:08
    Ingen tant är fullkomlig:

• Svar på tråden Tantvarning 3
  • MulleNuh

Vilken häftig!!! Har aldrig sett något liknande! Väldigt annorlunda!

Vad är det för blommor i?

didis skrev 2009-03-16 08:42:01 följande:
    EN bild, där man ser buketten finns i galleriet.Vi skall försöka få in bilderna från alla som fotade under dagen så mer komme!r.
  • didis

Visst är den häftig!!

Blommorna är det nog bättre att passionsblomman själv svara på men elegansnejlikor och pärlhyacinter var det i alla fall.

Jag var så nyfiken på hur buketten skulle se ut! Hon hade förklarat lite innan men jag fattade i ärlighetens namn inte riktigt vad hon menade (jag erkänner det nu såhär i efterhand!). Jag hade sagt att jag ville ha vita blommor, lite grönt och så lite guld. Men så enormt vacker den blev!! Tur jag litade på proffset och inte försökte komponera något själv!

MulleNuh skrev 2009-03-16 08:44:58 följande:
    Vilken häftig!!! Har aldrig sett något liknande! Väldigt annorlunda!Vad är det för blommor i?
  • MulleNuh
    Nu känner jag mig trygg också med mitt floristval!
    didis skrev 2009-03-16 08:50:20 följande:
    Visst är den häftig!!Blommorna är det nog bättre att passionsblomman själv svara på men elegansnejlikor och pärlhyacinter var det i alla fall.Jag var så nyfiken på hur buketten skulle se ut! Hon hade förklarat lite innan men jag fattade i ärlighetens namn inte riktigt vad hon menade (jag erkänner det nu såhär i efterhand!). Jag hade sagt att jag ville ha vita blommor, lite grönt och så lite guld. Men så enormt vacker den blev!! Tur jag litade på proffset och inte försökte komponera något själv!
  • Soldemor
    TinkerBelle skrev 2009-03-12 14:41:24 följande:
    Hallå där! Jag kan bara hålla med om att om man inte har mer konstruktiv kritik än så kan man lika gärna vara tyst.Men du kan ju vända på stecken och fråga vad han hade för förväntningar? Vilka lysande ideer är det han sitter inne med?Låt han dessutom förklara sig vad han menar med hån. Hur kan det vara ett hån när man genom handling och dialog presenterar sin verksamhet? Är det också ett hån mot barnen som är med på jympapassen???Karln har säkert en dålig dag! Le och var glad det mår du bättre av och barnen med för den delen i slutändan...Kram
    Det är en hon...och ung, så man hade väl hoppats på lite annan respons, men det sitter inte i åldern, tack för stödet!
  • Troll1

Grattis än en gång Didis! Nu är du inte bara tandläkare - du är FRU också!! (Som reklamen)
    Passionsblomman: Jag är nu ganska grön av avund, vill åsså träffa tanterna och gärna på deras bröllop. Sådeså! Men jag flyttar inte till Sthm...

• Troll1
    Soldemor skrev 2009-03-16 08:54:41 följande:
    Det är en hon...och ung, så man hade väl hoppats på lite annan respons, men det sitter inte i åldern, tack för stödet!
    Ja där ser man vilka fördomar man har.
  • MulleNuh

hahaha..

Troll1 skrev 2009-03-16 09:02:00 följande:
    Grattis än en gång Didis! Nu är du inte bara tandläkare - du är FRU också!! (Som reklamen) Passionsblomman: Jag är nu ganska grön av avund, vill åsså träffa tanterna och gärna på deras bröllop. Sådeså! Men jag flyttar inte till Sthm...
  • didis

Tackar för allt stöd!

Och - jo, jag vågade sjunga! Fast det lät faktiskt sännu sämre än jag övade hemma på kammaren och inte alls lika starkt. Men jag vågade!!

Ni var med på ett litet hörn alla tanter för Passionsblomman hälsade från er allihopa. Ingen annan fattade något när det kom hälsningar från Mulle Nuh, Troll1, Originalrosen, mittiprickbruden och alla andra hon räknade upp (inklusive Hammerman som friat till mig!) men jag garvade som sjutton!!

Verkligen sjukt roligt att träffa Passionsblomman i verkligheten! Även herr Passionsblomma är mycket trevlig kan jag tala om, och dansat med honom har jag gjort!

Ett tantpartaj åker jag definitivt till, oavsett var i världen det går av stapeln!!

• Soldemor
    Troll1 skrev 2009-03-16 09:02:00 följande:
    Jag är nu ganska grön av avund, vill åsså träffa tanterna och gärna på deras bröllop. Sådeså! Men jag flyttar inte till Sthm...
    Varför inte ha en sydlig tantträff, att åka till Göteborg är ju aldrig fel...för det är väl där du bor?
  • Diz

Mitt lilla upprop tidigare (för en eventuell träff till sommaren) visade på ganska jämn spridning över landet. Ett alternativ är att ha träffen i huvudstaden, ett annat alternativ är att försöka centrerade det hela, jönköping tex ligger hyfsat centralt. För min del spelar det ingen större roll, det är närmare till jönköping, men å andra sidan har jag lite IRL-tanter jag gärna träffar i sthlm.

Grattis till en härlig dag Didis, och till en riktigt snygg bukett! Bra jobbat blomman! Trots att jag bor en bra bit bort så funderar jag på att inhysa blomman på vandrarhem här nere för att få äran att ha en tant-florist.

Svar på tråden Tantvarning 3