• passionsblomman

Tantvarning 3

Vi kommer aldrig att ha pratat färdigt!
    och fusklappen tar vi med!

:-8

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-05 23:06
    www.brollopstorget.se/Forum-2-18/m2993657.html

liksom länk till 1:an

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-05 23:07
    www.brollopstorget.se/Forum-2-18/m3111211.html

och länk till 2:an såklart!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-05 23:08
    Ingen tant är fullkomlig:

• Svar på tråden Tantvarning 3
  • MulleNuh

Tycker sthlm låter som en bra idé!
    Nää då.. Spelar väl inte så stor roll, men vad kan man göra i JÖNKÖPING!?

Diz skrev 2009-03-16 10:15:39 följande:
    Mitt lilla upprop tidigare (för en eventuell träff till sommaren) visade på ganska jämn spridning över landet. Ett alternativ är att ha träffen i huvudstaden, ett annat alternativ är att försöka centrerade det hela, jönköping tex ligger hyfsat centralt. För min del spelar det ingen större roll, det är närmare till jönköping, men å andra sidan har jag lite IRL-tanter jag gärna träffar i sthlm. Grattis till en härlig dag Didis, och till en riktigt snygg bukett! Bra jobbat blomman! Trots att jag bor en bra bit bort så funderar jag på att inhysa blomman på vandrarhem här nere för att få äran att ha en tant-florist.
  • didis

*Hrmf* Jönköping är min barndomsstad - där kan man göra MASSOR!! Se på hockey och... titta på kyrkor... och...

MulleNuh skrev 2009-03-16 10:29:55 följande:
    Tycker sthlm låter som en bra idé! Nää då.. Spelar väl inte så stor roll, men vad kan man göra i JÖNKÖPING!?
  • Soldemor

Fika! Har varit på ett jättetrevligt kondis där, som hette...öh...men det var trevligt! Och gott!

• didis

Bernards?

När jag var barn var det ett riktigt klassiskt och mycket fint konditori (och enda stället där man kunde få varm mjölk till semlan, bara en så´n sak!).

Men nu var det över 15 år sedan jag flyttade från Jkpg och har inte varit på Bernards sedan dess.

Soldemor skrev 2009-03-16 10:37:25 följande:
    Fika! Har varit på ett jättetrevligt kondis där, som hette...öh...men det var trevligt! Och gott!
  • Im yours

Grattis Didis. Vad kul att höra om ert bröllop. En annan höll på att spricka av nyfikenhet Naturligtvis har jag kikat in i ditt galleri, snacka om att blomman lyckats med buketten. Lysande var ordet.

Dessutom ärade tantvän, har jag aldrig sett ett så tjusigt par. Utan ansikten Ni ser fullkomligt bländande ut!

Galet kul, det där med hälsningen från tantera.

Grattis, grattis, grattis!!

Vad göra idag? Molnen har hopat upp sig, ingen sol, blåser lite. En dag för inneaktiviteter, el utomhusgöra.

Tja, funderar på saken Tjadå en stund

• Soldemor

Städa? Fast stryka är bättre, det är mycket roligare! Eller varför inte sjunka ner i en soffa med en påse gott och en riktigt bra bok?

• Daa

Grattis igen, Didis. Håller med Im yours: ett mycket tjusigt par!
    Kul att det blev en så bra dag.
    Och bra jobbat med buketten, Passionsblomman.

Åh, Soldemor. Varför inte soffa, godis och bra bok? Jo... jag är på jobbet. Men det är ganska trevligt det med.

Och så gick jag igenom besiktningen hos tandläkaren, så nu kan jag vara nöjd

• passionsblomman

-Det lät VISST inte illa när Didis sjöng, så det så!och dessutom har vi sjungit tillsammans på scenen , för jag höll tal och hade tänkt en litn fifig ändring på "flickorna i Småland" där blommorna på slutet är ...som vallmoblom och lilja och pion, slkulle jag ha didis och passion, helst hade jag velat ha med alla tanterna och skrivit om den helt, men, det hann jag inte i all hast som blev med detta!
    Fast på det här kalaset visade det sig var folk som sjöng gärna, högt och hela tiden, så jag tog den som allsång istället...

Jag har i mitt liv aldrig fått så många kramar av så många-helt okända-människor! Vilken värme och vilket mottagande!
    Min son sa efteråt. "Ja,och nu tycker jag ni gifter er så vi får ha lite fest!"
    och sambon sa i bilen hem"ja det är sådär en fest ska vara, med allt från gamla tll småbarn och alla bara är glada"

Hihi, jag känd mig nästan som en mystisk kändis, för hela kvällen, ända från Rådhuset och till slut,var det folk som sa-"är! där är hon! det är hon från nätet!De har ALDRIG träffats förut-och hon gjorde brudbuketten också!"

Heeeeeelt galen och aalldeles fantastiskt rolig dag!
    Jag ska genast skicka bilder didis!

• Daa

Diz: Vi brukar för övrigt säga att Jönköping ligger väldigt ocentralt till, vilket provocerar många

(men det är ju så besvärligt att ta sig dit, iaf här uppifrån )

• didis

Passionblomman - du VAR en mystisk kändis! Och så många komplimanger som buketten fått - du anar inte!

Min svärfar frågade din man vid rådhuset vem han var och tyckte först det var lite konstigt att maken till hon-som-gjorde-brudbuketten skulle komma på vigseln - och sedan på festen! Men ni tog ju alla med storm!

Festen blev som vi hoppades! Det är så jag vill ha det, med både barn och vuxna och mycket sång! Och alla gäster bjöd till!

Synd att vi missade paketöppningen på festen. Totalt fick vi 6 brödrostar, alla begagnade och allt var mycket genomtänkt (en kunglig fick vi ju redan på festen)! Vi öppnade på söndagen i släktens närvaro istället men det var synd att inte fler fick se för de hade jobbat mycket!

Svar på tråden Tantvarning 3