• passionsblomman

Tantvarning 3

Vi kommer aldrig att ha pratat färdigt!
    och fusklappen tar vi med!

:-8

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-05 23:06
    www.brollopstorget.se/Forum-2-18/m2993657.html

liksom länk till 1:an

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-05 23:07
    www.brollopstorget.se/Forum-2-18/m3111211.html

och länk till 2:an såklart!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-05 23:08
    Ingen tant är fullkomlig:

• Svar på tråden Tantvarning 3
  • tonårsmorsa

GRATTIS Didis! Vad kul att höra att festen blev så lyckad. Buketten var verkligen läckert annorlunda. Och har jag tolkat det rätt matchade det brudens personlighet. (Gissar att Blomman blir anlitad till ytterligare ett antal BT-bröllop.)

Kul Blomman att du såg till att vi var med på festen också. Annars festade vi och hurrade så mycket vi kunde här i cyberspace.

• didis

Passionsblomman själv får ju inte göra reklam för sig men JAG får!!

Jag nästan skäms över att jag ett tag inte ens tänkte ha en bukett... men buketten jag fick hade jag aldrig velat vara utan!!

• Diz

Åh vad roligt det låter Didis! En familjefest! Precis så vill jag också ha!

För varje dag som går blir jag mer och mer sugen och längtar mer och mer... snart gifter jag mig tametusan i blåjeans, bara det blir av... Jag vill bli hans fru! ju! gärna nyss...
    Känner jag vår ekonomi så kommer garanterat gräsklipparen att dö, eller bilen att gå sönder, eller något annat fanskap, så att vi måste skjuta på allt... Men det vägrar jag, jag ska gifta mig nästa sommar, och det basta! *stampar å det bestämdaste med hela foten i backen*

• tonårsmorsa

Nu spökar det här hemma. Sitter ensam och försöker plugga. I alla fall hör jag plötsligt hur det låter från köket. Går ut och kollar och då står vattenkokaren på. Ok, känner mig visserligen rätt stressad över att jag knappt börjat på mitt arbete som jag ska maila iväg idag. Möjligen så stressad så jag inte vet vad jag gör - som att jag förmodligen tänkt att det skulle vara gott med en kopp cappuccino. Nä, bäst att ta en paus från studier och fika med tanterna istället. (Snacka om att man blir fundersam över hur lite koll man har på vad man själv gör.)

• Soldemor

Tonårsmorsa: Höjer mitt glas med cola (dricker inte kaffe) och sympatifikar med dig medan jag arbetar! (går bra, det gör jag ofta, fikar och arbetar samtidigt, alltså!)

• tonårsmorsa

Förbaskat också. Nu gick vattenkokaren sönder. Förmodligen hade jag satt på den för länge sen, men den bestämde sig bara för att ta en paus. Jaha, då var det en sak till att skriva upp på inköpslistan. Torktumlare, Vattenkokare - ja, vad ska det bli sen då. Känner som Diz. Allt ska visst gå sönder bara för att det inte ska bli något bröllop. En vattenkokare är visserligen inte hela världen - men det är ett TECKEN! Men jag SKA gifta mig!!! (Och jag vill ha fin klänning och den där fina ringen och fest och ...)

• tonårsmorsa

Oh, cola. Den som ändå hade det. Mmmm!

Visst funkar det säkert att plugga och fika samtidigt också, men jag känner ingen inspiration. Får inget vettigt gjort alls. Bättre att bara fika då.

Soldemor skrev 2009-03-16 13:13:35 följande:
    Tonårsmorsa: Höjer mitt glas med cola (dricker inte kaffe) och sympatifikar med dig medan jag arbetar! (går bra, det gör jag ofta, fikar och arbetar samtidigt, alltså!)
  • TinkerBelle

Simutlan förmåga!
    Händer ofta att jag slukar en smörgås och en kopp kaffe samtidigt som jag läser igeom något.

Händer jag får skäll av kollegor, men för mig funkar det utmärkt.

Soldemor skrev 2009-03-16 13:13:35 följande:
  • tonårsmorsa

Skrev just ett inlägg om "Vårt bröllop i era händer" och idén med att göra en gräsmatta av buffébordet. Alltså, jag höll på att smälla av. Hur kan man komma på något så knäppt.

Så slog mig plötsligt tanken att jag klagat på mannen som inte engagerar sig så mycket i bröllopsplaneringen. Men tur att han inte såg på TV igår. Blivande maken jobbar nämligen med gräsmattor och plattläggning och sånt. Skulle ju varit snyggt om han sett på TV och fått idèn: "Ja, vi klär in hela buffébordet med gräsmatta på rulle. Och sen lägger vi upp och serverar maten på trädgårdsplattor."

Svar på tråden Tantvarning 3