• passionsblomman

Tantvarning 3

Vi kommer aldrig att ha pratat färdigt!
    och fusklappen tar vi med!

:-8

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-05 23:06
    www.brollopstorget.se/Forum-2-18/m2993657.html

liksom länk till 1:an

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-05 23:07
    www.brollopstorget.se/Forum-2-18/m3111211.html

och länk till 2:an såklart!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-05 23:08
    Ingen tant är fullkomlig:

• Svar på tråden Tantvarning 3
  • tonårsmorsa

Ja alltså, i mitt arbete ingår ju måltiden som en del i jobbet. Så äta och arbeta samtidigt det har jag tränat på länge.

TinkerBelle skrev 2009-03-16 13:33:50 följande:
    Simutlan förmåga! Händer ofta att jag slukar en smörgås och en kopp kaffe samtidigt som jag läser igeom något. Händer jag får skäll av kollegor, men för mig funkar det utmärkt.
  • Soldemor
    tonårsmorsa skrev 2009-03-16 13:28:13 följande:
    Oh, cola. Den som ändå hade det. Mmmm! Visst funkar det säkert att plugga och fika samtidigt också, men jag känner ingen inspiration. Får inget vettigt gjort alls. Bättre att bara fika då.
    Här är lite cola "häller upp ett stort glas", jag har en stor flaska som jag köpte på väg t arbetet i morse. Är cola-beroende sedan studietiden! Har massor!
  • tonårsmorsa

Tack! Saknar (fortfarande) körkort och har en promenad på ca 4 km till närmsta lilla butik. Så i värsta fall blir det att knata 8 km för lite cola. Och så desperat är jag inte - än.

Soldemor skrev 2009-03-16 13:43:09 följande:
    Här är lite cola "häller upp ett stort glas", jag har en stor flaska som jag köpte på väg t arbetet i morse. Är cola-beroende sedan studietiden! Har massor!
  • TinkerBelle

Vrider mig av skratt!!!
    Nu glor folk som går förbi rummet jag sitter och jobbar i...
    Din m2b litar nog på att du drar hela lasset och med tanke på "gräsmattan" så kanske det är tur?!

tonårsmorsa skrev 2009-03-16 13:40:43 följande:
    Skrev just ett inlägg om "Vårt bröllop i era händer" och idén med att göra en gräsmatta av buffébordet. Alltså, jag höll på att smälla av. Hur kan man komma på något så knäppt. Så slog mig plötsligt tanken att jag klagat på mannen som inte engagerar sig så mycket i bröllopsplaneringen. Men tur att han inte såg på TV igår. Blivande maken jobbar nämligen med gräsmattor och plattläggning och sånt. Skulle ju varit snyggt om han sett på TV och fått idèn: "Ja, vi klär in hela buffébordet med gräsmatta på rulle. Och sen lägger vi upp och serverar maten på trädgårdsplattor."
  • TinkerBelle

Tanter - cola i alla dess forme är av ondo!!!
    Nu håller jag inte reda vilka av er det är som försöker göra er av med kilon, men än sak är säker cola ska ni inte dicka. Framför allt inte light cola som ökar sötsuget och hungern.
    Hemsk uppfinning det där. Fräter dessutom på tänderna någe fruktansvärt.

Känner mig som en riktig tant nu.

tonårsmorsa skrev 2009-03-16 13:46:36 följande:
    Tack! Saknar (fortfarande) körkort och har en promenad på ca 4 km till närmsta lilla butik. Så i värsta fall blir det att knata 8 km för lite cola. Och så desperat är jag inte - än.
  • Soldemor
    tonårsmorsa skrev 2009-03-16 13:46:36 följande:
    Cykel?
  • Soldemor
    TinkerBelle skrev 2009-03-16 13:56:18 följande:
    Tanter - cola i alla dess forme är av ondo!!!Nu håller jag inte reda vilka av er det är som försöker göra er av med kilon, men än sak är säker cola ska ni inte dicka. Framför allt inte light cola som ökar sötsuget och hungern.Hemsk uppfinning det där. Fräter dessutom på tänderna någe fruktansvärt.Känner mig som en riktig tant nu.
    Beror väl på hur man lever för övrigt! Alltid en fråga om intag och kontra förbränning. Vad gör man inte för sitt koffeinbehov? (nej, dricker inte kaffe och koffeintabletter - hur gott är det?)
  • tonårsmorsa

Nu är han väl iofs ganska traditionell. Eller traditionell är väl kanske inte heller en passande beskrivning, snarare traditionellt otraditionell. I alla fall långt ifrån galna idéer med gräsmatta på buffébordet. Men det är ju dumt att ta onödiga risker. Temat "sommarbröllop" fick verkligen en ny tolkning igår. Hua!

TinkerBelle skrev 2009-03-16 13:53:29 följande:
    Vrider mig av skratt!!! Nu glor folk som går förbi rummet jag sitter och jobbar i... Din m2b litar nog på att du drar hela lasset och med tanke på "gräsmattan" så kanske det är tur?!
  • tonårsmorsa

Hm, ja det finns nog någon i garaget. Undrar om den fortfarande funkar. Var nog länge sen den användes. Får väl låna en från jobbet annars, men då blir det en med tre hjul - eller i alla fall en väldigt liten på två.

Soldemor skrev 2009-03-16 14:09:44 följande:
    Cykel?
  • passionsblomman

Man går in i galleriet på didis sida!

Soldemor skrev 2009-03-16 13:02:16 följande:
    Vilken hemlig kod skall man kunna för att se bilden på buketten?
Svar på tråden Tantvarning 3