• passionsblomman

Tantvarning 3

Vi kommer aldrig att ha pratat färdigt!
    och fusklappen tar vi med!

:-8

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-05 23:06
    www.brollopstorget.se/Forum-2-18/m2993657.html

liksom länk till 1:an

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-05 23:07
    www.brollopstorget.se/Forum-2-18/m3111211.html

och länk till 2:an såklart!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-05 23:08
    Ingen tant är fullkomlig:

• Svar på tråden Tantvarning 3
  • Heloise

modell= utsvulten de kanske dinglade en flintastek framför ögonen på henne.
    Ja det är jättefin kul att ni oxå tycker det så är jag inte helt ute och sneseglar,pansartanten är så less att han skulle säga jättefin älskling om en plastkasse

Svårt att veta hur den skulle se ut på ngn mindre utsvulten dock!

• tonårsmorsa

Min pappa tyckte att jag skulle använda en vit balklänning som mamma köpte på 80-talet. En underbar maräng med puffärmar. Jättevacker tycker han. Skulle inte tro det säger jag. Tur att mamma och syrran också säger NEJ!

Och fick pappa bestämma så skulle vi självklart dansa Wienervals. Herre Gud, jag har tillräckligt svårt att lära blivande dansa bugg. Kan bara tänka mig hur det skulle gå i en Wienervals. Brudparet föll i första kurvan. Armar och ben i en enda röra.

Det enda jag skulle våga överlåta till släkten att bestämma över är tårtan. Åtminstone svärmor och min svägerska vet ganska väl vad jag i alla fall INTE äter.

Min blivande vet nog inte själv vad han vill, så jag tror att han gladeligen skulle överlåta hela bröllopsplaneringen till släkten.

TinkerBelle skrev 2009-03-15 20:41:47 följande:
    Tittar också på 3:an. Evigt tacksam över att jag har kontrollen över vårat lilla bröllop!!!
  • tonårsmorsa

Klänningen var verkligen jättevacker.

Och angående den stackars utsvultna modellen så gör jag vad jag kan för att skicka iväg några extrakilon. Hoppas de snart lämnar min kropp och hamnar på den magra spetan istället.

Heloise skrev 2009-03-15 21:35:04 följande:
    modell= utsvulten de kanske dinglade en flintastek framför ögonen på henne.Ja det är jättefin kul att ni oxå tycker det så är jag inte helt ute och sneseglar,pansartanten är så less att han skulle säga jättefin älskling om en plastkasse Svårt att veta hur den skulle se ut på ngn mindre utsvulten dock!
  • Originalrosen

Det viktigaste med den klänningsmodellen är nog självförtroendet att bära den!

Sedan skulle jag verkligen lägga pengar på en bra BH och hålla huvudet högt samt se till att jag hade en frisyr som lyfte fram halsen och haklinjen - t ex en hög svinrygg. Sjutton vad snyggt!

Egentligen skulle lite mer kurvor bara göra allt vackrare - tänk på Marilyn Monroe eller Jane Mansfield!! De brukade ju gärna ha klänningar som var lite som din brudklänning - och de var verkligen kurvigare men med självförtroende att bära klänningen.

• passionsblomman

Tjohej! Nu har vi kommit hem!*eldar i spisen för det har ju hunnit bli iskallt i stugan*

OOOOOH jag skulle kunna babbla mig blå, men jag VÄGRAR förekomma didis och berätta om hennes bröllopsdag INNAN hon är här själv. Nå´n måtta får det vara!

Men det kan jag ju säga att de såklart var huuuuur fina som helst och att detvar så himla galet konstigt att få kramas på RIKTIGT och med en tant som står i full brudstass första gången man ser henne! OCH jag har haft så jäkla roligt och min familj med, så vi gick bland de allra sista!

Vi fick lov att vila ganska länge idag innan det orkades åka hem
    Jag och sonen har hunnit vara på bio i Norrköping och vi har käkat pizza och sådär...hur skönt som helst.

Jag har kameran full av glada bilder också, men lägger jag ut dem, då får jag nog stryk av didis, hon är ju lite privat av sig...

Nej, imorgon lär hon nog vara här och DÅ får hon berätta allt.

• tonårsmorsa

Passionsblomman: Välkommen. Väntar med spänning på att höra från Didis. Och självklart är jag nyfiken på att se brudbuketten.

• Originalrosen

Välkommen hem till byn, Passionsblomman!

• passionsblomman

Tack! Jag satt faktiskt och tänkte på att det är helt knäppt, att närmsat tanten, som jag egentligen kan ta en promenad till, vet jag inte hur hon ser ut och inte vilket hus och ingenting, fast vi köper vår sushi på samma ställe och allt möjligt.

Man hon som bor i NORRKÖPING, henne har jag minsann druckit vin med!

Originalrosen skrev 2009-03-15 22:50:06 följande:
    Välkommen hem till byn, Passionsblomman!
  • passionsblomman

Åh, det hade varit så himla roligt att ha ett redigt tantpartaj!
    Jag blir glad bara jag tänker på hur roligt vi skulle ha!

Svar på tråden Tantvarning 3