• passionsblomman

Tantvarning 3

Vi kommer aldrig att ha pratat färdigt!
    och fusklappen tar vi med!

:-8

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-05 23:06
    www.brollopstorget.se/Forum-2-18/m2993657.html

liksom länk till 1:an

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-05 23:07
    www.brollopstorget.se/Forum-2-18/m3111211.html

och länk till 2:an såklart!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-05 23:08
    Ingen tant är fullkomlig:

• Svar på tråden Tantvarning 3
  • tonårsmorsa

Tack så mycket, hade ju glömt ställa bubbel på kylning. Skål! Mysigt litet mingel. Undrar var de andra tanterna håller hus? Didis och Passionsblomman vet vi ju. Ja, och Mittiprick har väl fullt upp med sina gäster. Men de andra verkar ha missat att det är fest här ikväll.

• Originalrosen

Jag smög ut i köket med glaset i handen. Lite fixa inför middagen ikväll. Gud så skönt med nystädat hemma! *tar en klunk för Didis*

• TinkerBelle

GRATTIS på födelsedagen! Hoppas tårtan smakade.

MittiPrickBrud skrev 2009-03-14 13:28:41 följande:
    Gratulerar Didis med massor av goa kramar!!!!! Ställer in en tårta, inte en bröllopstårta dessvärre, utan en födelsedagstårta. Didis gifter sig nämligen på min födelsedag! Kan meddela att i det här hushållet visar det sig att "nån" och jag är samma person... Nu är nämligen disken diskad och badrummet städat, och den som har uttorkade händer pga av detta är... MittiPrick!
  • TinkerBelle

Sitter i soffan nu. Skulle gärna ta ett glas bubbel jag också! Har haft fullrulle idag bokstavligen talat:

09:00 Började med bandy för lillan.
    10:15 Hem duscha unge.
    10:50 Köra nummer två till bandymatch. (Tur allt är lokalt i dag!)
    11:13 tåget till t-centralen (nu vet ni var i Sverige jag bor  )
    11:35 Lillan blir desperat kissnödig och blir tvungna att gå av 3 stationer för tidigt för att uppleta toalett?.
    11:48 På nytt tåg, kommer att bli sen (grrrr).
    11:55 På tunnelbana mot slutdestinationen.
    12:05 Kliver in i första butiken vi planerat besöka.

Vi kom fem minuter före alla andra ? vilken tur! Det blev snudd kaotiskt med alla blivande brudar och all släkt som var med i släptåg?.
    Snacka om tajming!

Provade sammanlagt 6 klänningar och mycket riktigt så var den klänning jag spanat in på nätet och i tidningar den jag föll för handlöst. Hittade ett alternativt, men båda kostar ar**l! *suckar*

I butik nummer två hittade vi klänning till min syster, som ska vara tärna. Hon är lite klurig så det var bara att slå till och beställa i rätt färg. Åtminstone en sak till att bocka av på listan så det var ju inte helt ogjort, men det känns lite deppigt ändå.

tonårsmorsa skrev 2009-03-14 17:36:38 följande:
    Tack så mycket, hade ju glömt ställa bubbel på kylning. Skål! Mysigt litet mingel. Undrar var de andra tanterna håller hus? Didis och Passionsblomman vet vi ju. Ja, och Mittiprick har väl fullt upp med sina gäster. Men de andra verkar ha missat att det är fest här ikväll.
  • tonårsmorsa

TinkerBelle:
    Och vilken ände av denna stad befinner du dig i då? Själv är jag så långt norr ut man kan komma.

Tror det finns både tårta och skumpa. Tårtan ställde MittiprickBrud in någonstans här. Skumpan tog Originalrosen kanske med sig ut i köket. Hittar du ingen kan jag bjuda på Cola.

• TinkerBelle

Staden som har en tunnelnana under jord. Bor dock på norra sidan vilket av en del kallas så käckt för "Lapplands Väsby".

Har hittat skumpan, tagit en klunk - hoppas Orginalrosen inte misstycker!

tonårsmorsa skrev 2009-03-14 18:45:48 följande:
    TinkerBelle:Och vilken ände av denna stad befinner du dig i då? Själv är jag så långt norr ut man kan komma. Tror det finns både tårta och skumpa. Tårtan ställde MittiprickBrud in någonstans här. Skumpan tog Originalrosen kanske med sig ut i köket. Hittar du ingen kan jag bjuda på Cola.
  • tonårsmorsa

Ok, min norra sida ligger närmare det stora blå.

TinkerBelle skrev 2009-03-14 18:48:52 följande:
    Staden som har en tunnelnana under jord. Bor dock på norra sidan vilket av en del kallas så käckt för "Lapplands Väsby". Har hittat skumpan, tagit en klunk - hoppas Orginalrosen inte misstycker!
  • TinkerBelle

Jag vet stockholmare kan vara så trångsynta..

tonårsmorsa skrev 2009-03-14 18:53:28 följande:
    Ok, min norra sida ligger närmare det stora blå.
  • tonårsmorsa

Ja, förrut bodde vi på södra sidan. Då var det inte ofta man åkte norr om city. Men det var väl inte för inte som öknamnet Sibiren uppkom. Bara inse att man numera bor bra mycket längre norrut än så.

TinkerBelle skrev 2009-03-14 18:55:46 följande:
  • MulleNuh

*hrmpf*

TinkerBelle skrev 2009-03-14 18:55:46 följande:
Svar på tråden Tantvarning 3