• passionsblomman

Tantvarning 3

Vi kommer aldrig att ha pratat färdigt!
    och fusklappen tar vi med!

:-8

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-05 23:06
    www.brollopstorget.se/Forum-2-18/m2993657.html

liksom länk till 1:an

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-05 23:07
    www.brollopstorget.se/Forum-2-18/m3111211.html

och länk till 2:an såklart!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-05 23:08
    Ingen tant är fullkomlig:

• Svar på tråden Tantvarning 3
  • Heloise

Jag har iofs inte ens provat den här men jag är rätt säker på att jag kommer älska den, den har allt som jag tycker om. Men för mig är det inte ett alternativ att lägga ner ex 10 000kr på en klänning, det kommer aldrig att hända, jag är för ekonomisk för det haha. Men jag har inga problem med att nöja mig med en kopia Mitt problem är att jag ser ut som en julgris men det håller jag på och åtgärdar, dag 12 och -8kg.
    La Sposa har otroligt vackra klänningar, vilken är det?

TinkerBelle skrev 2009-03-15 12:02:00 följande:
    Jag hittade min klänning igår, eller jag blev säker på vad det är jag vill ha... En La Sposa!Eftersom jag inte har några problem med passformen så kan jag inte använda det som ett argument i den maktkamp som just nu pågår i mitt huvud. Förnuftet säger ju att man inte kan lägga ner så sjukt mycket pengar som dem i affären vill ha!Buuuuuuuu
  • tonårsmorsa

Hej på er. Håller med om att La Sposa har underbara klänningar. Än har jag inte gett mig ut för att prova (förutom provning av en klänning för ett år sen, men det gills inte). Vet på ett ungefär vad jag vill ha och något som ser ut som min dröm finns inte, så det får bli att ge sig iväg till skräddare. Har lite av Heloise problem, visserligen inte badbollar, men i alla fall typ galiameloner (tyvärr inte med samma fasthet ). Och visst kostar brudklänningar sjukt mycket pengar. Funderar på att klura ut en variant där man enkelt kan göra om klänningen till vanlig finklänning efter. Men lycka till ni som redan gett er in i djungeln. Själv håller jag mig till ringbekymmer. Har hittat min favvo för 18000:-. Buhu, jag vill ha en billig ring med hyfsat stora diamater i toppkvalitet. VADÅ! Går inte det?

• Heloise
    tonårsmorsa skrev 2009-03-15 12:45:21 följande:
    Själv håller jag mig till ringbekymmer. Har hittat min favvo för 18000:-. Buhu, jag vill ha en billig ring med hyfsat stora diamater i toppkvalitet. VADÅ! Går inte det?
    Jodå haha om du kan trolla Jag är inte sådär jättepetig med att ha topp kvalite eftersom jag inte kommer ha så pass stora diamanter att det kommer märkas ngn skillnad. Jag köpte min solitär på Kaplans den är 0.35 c och vs2 med bra slipning och färg, den glittrar som bara den och är väldigt vacker.
    Kostade mig 3500kr, hade kostat mig ca 13000+ i butik, jag har spenderat en stor potion tid med att jämföra och jag ser ingen skillnad på en vs2 eller en vvs, men kommer man upp i 1 c osv då är det nog skillnad. Annars tycker jag gott att amn kan kosta på sig den ring man vill ha om man har råd!
  • TinkerBelle

Heloise ? Det är La Sposas Fabiana, men jag kan tänka mig Furor också. Precis som du kan ja inte tänka mig att lägga ut massa pengar. Känns liksom inte försvarbart på något sätt. Håller på och jobbar mig igenom alla dem sidor som finns angivna i en annan populär tråd här på BT. Är lite orolig dock att det inte ska bli bra. Iofs så syr min mamma så hon skulle säkert kunna fixa små detaljer om det inte blir bra

• tonårsmorsa

Ja, toppkvalitet var väl kanske en överdrift. Men den ring jag hittat har 3 princesser på vardera 0,21 ct (WSI). Har kollat priset på diamater hos diamantia. En sten på 0,2ct (WVVS) kostar 2530:-, så priset på min ring kändes lite högt. Har därför hört mig för vad det skulle kosta att låta guldsmeden göra en liknande. Tyvärr skulle priset hamna på ca 23000-25000:-. De räknade iofs med lite högre diamantkvalitet, men jag har även kollat vad det skulle kosta om jag köpte diamanterna själv och bara kostnaden för att göra ringen skulle gå på minst 12000:- (exkl. diamanter), så det är nog tyvärr designen som drar upp priset. Fördelen med om jag låter guldsmeden göra en ring är att jag kan få brilianter istället för princesser (skulle helst vilja ha brilianter), men man kan nog tyvärr göra mycket annat (viktigare/bättre?) för 25000:-.

• Troll1

Hej på er tanter!!

Inget nytt från den nyblivna bruden? Eller Passionsblomman för den delen? Är så nyfiken!

Heloise: jag tycker du är jätteduktig som gått ner så mkt! jag gick ner dryga 7 kg till bröllopet med Cambridge. Tyvärr så slarvade jag efteråt. Hade tröttnat på att man skulle se så fin ut och alla tankar på vikten. Såklart har jag gått upp igen. Jag är ju den där gottegrisen...
    Det känns skönt att se bilder från bröllopet och inte tänka "Åh, så tjock jag är!"... Istället tänker jag på hur kass sömmerskan var. Haha! Bättre det!

Må så gott alla, här är det VÅR igen!

• Originalrosen

Dags för en promenad i solen!

• MulleNuh

Fick i uppdrag att hälsa tanterna från Passion!! Didis var skitsnygg!!!

• Daa

Åh, blir helt nyfiken. Hoppas man får se lite bilder så småningom.

MulleNuh skrev 2009-03-15 15:58:35 följande:
    Fick i uppdrag att hälsa tanterna från Passion!! Didis var skitsnygg!!!
  • Originalrosen

Härligt, Mulle - men intet annat att vänta! Gissar att brudbuketten också var lysande vacker.

Svar på tråden Tantvarning 3