• passionsblomman

Tantvarning 3

Vi kommer aldrig att ha pratat färdigt!
    och fusklappen tar vi med!

:-8

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-05 23:06
    www.brollopstorget.se/Forum-2-18/m2993657.html

liksom länk till 1:an

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-05 23:07
    www.brollopstorget.se/Forum-2-18/m3111211.html

och länk till 2:an såklart!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-05 23:08
    Ingen tant är fullkomlig:

• Svar på tråden Tantvarning 3
  • MulleNuh

Nu behöver jag tantkramar igen! Usch va ledsen jag känner mig.

• passionsblomman

Ha ha ha ha!!! Gud vad roligt!!!

Ja, men då fattar jag ju preciiiis!

Mulle:* Kramar så armarna domnar!!! *

Originalrosen skrev 2009-03-04 19:55:45 följande:
    Ankorna? Jo, ni vet när det är sånt som är skitjobbigt som man måste hantera. En fråga som ingen vill ta i men som man måste ta i. För mig är det en anka som kvackar. Istället för att se det som en jobbig sak så är det en anka som kvackar tills man har dräpt den. Eller en drake om det är för stort för att vara en anka. Det blir lättare så för alla inblandade. Man får ankan att sluta kvacka eller man dräper draken.Om det är något som har gömts undan en längre tid och börjar bli infekterat så är det en bajskorv. Skiten måste fram och upp på bordet. Idag var det både ankor, drakar och skitkorvar för mig. Drakarna är dräpta och skitkorvarna är borta men ankan kvackar fortfarande lite. Det är en dag imorgon också. Så'n är jag. Kanske inte tantvarning på den lekstugan.
  • Originalrosen

För den som vill och orkar läsa:

En av dagens ankor var ett kontrakt som borde ha skrivits under av en person redan före jul. Det har fördröjts om och om igen med nya ursäkter varje gång och att "det är klart, jag tar med det nästa vecka". Nästa vecka kommer och går och inget kontrakt. Så otroligt irriterande och med ganska stora konsekvenser om det i slutändan inte blir klart.

En anka kvackar enträget på bordet tills vi får tyst på den. Idag satte vi en deadline, kommunicerade denna deadline och bestämde samtidigt vilka åtgärder som vidtas om deadlinen passeras utan underskrivet kontrakt. Ankan kvackar fortfarande lite men vi vet när det tar slut och vilka två alternativa vägar det finns. Kvack, kvack!

• passionsblomman

Jag inser att jag förmodligen skulle tycka det var mindre trångt här om alla de j***a ankorna som trängs här vore döa!

*drämmer till en i skallen så den svimmar*

Originalrosen skrev 2009-03-04 20:42:55 följande:
    För den som vill och orkar läsa:En av dagens ankor var ett kontrakt som borde ha skrivits under av en person redan före jul. Det har fördröjts om och om igen med nya ursäkter varje gång och att "det är klart, jag tar med det nästa vecka". Nästa vecka kommer och går och inget kontrakt. Så otroligt irriterande och med ganska stora konsekvenser om det i slutändan inte blir klart. En anka kvackar enträget på bordet tills vi får tyst på den. Idag satte vi en deadline, kommunicerade denna deadline och bestämde samtidigt vilka åtgärder som vidtas om deadlinen passeras utan underskrivet kontrakt. Ankan kvackar fortfarande lite men vi vet när det tar slut och vilka två alternativa vägar det finns. Kvack, kvack!
  • Originalrosen

Dagens bajskorv.

Upp på bordet kom korven idag. Det var en kollega som har gömt huvudet i sanden för länge avseende en ganska stor fråga av privat karraktär. Det har fått stora effekter på jobbet och nu stank det i korridorerna.

Idag la vi upp den på bordet och hjälptes åt. Helt plötsligt fick han fyra personer som hjälpte till att lösa delfrågor, komma med idéer och lösningar och framför allt hjälpa till att bära bördan.

En korv som väger 200 kg kan en människa omöjligt bära själv. Det går inte att flytta korven. Fyra personer kan hjälpas åt att flytta korven - det blir bara 50 kg per person. Hepp! En bajskorv mindre!!

• Originalrosen

*undrar vad passionsblomman kommer att göra med bajskorvarna*

• passionsblomman

Såp många bajskorvar har jag inte härhemma iallafall, är bäst att snabbt tillägga! -Iallafall ingen 200 kilos!

Originalrosen skrev 2009-03-04 20:48:25 följande:
    Dagens bajskorv.Upp på bordet kom korven idag. Det var en kollega som har gömt huvudet i sanden för länge avseende en ganska stor fråga av privat karraktär. Det har fått stora effekter på jobbet och nu stank det i korridorerna. Idag la vi upp den på bordet och hjälptes åt. Helt plötsligt fick han fyra personer som hjälpte till att lösa delfrågor, komma med idéer och lösningar och framför allt hjälpa till att bära bördan.En korv som väger 200 kg kan en människa omöjligt bära själv. Det går inte att flytta korven. Fyra personer kan hjälpas åt att flytta korven - det blir bara 50 kg per person. Hepp! En bajskorv mindre!!
  • Originalrosen

En drake? En drake...åh, det är jobbigt...

Först ska du slipa svärdet, ta på dig rustningen, komma på att du är pinknödig och hoppa ur rustningen igen, pinka, ladda om och sedan i rustningen igen. Nu är du svettig, nervös och lite darrig - men inte kissnödig.

Sedan ska du leta upp den där draken - som har dragit sig undan sedan du såg honom senast (förmodligen i en mardröm), våga gå in i den där slippriga, mörka grottan och VETA att snart, snart kommer draken att ge sig på dig och spruta ELD!!!

Tills sist ska du mot alla odds och din egen övertygelse, lyckas att dräpa draken utan att dö på kuppen.

En drake kan vara en missnöjd kund - och att kunden har rätt - men bara delvis. DET är knepigt att hantera, både internt och till kunden så att alla till slut förstår och känner sig rätt behandlade.

En drake suger all kraft ur dig tills dess att du slutligen tar striden. Sedan är det över och antingen draken eller du står som segrare. I dag dräpte jag en drake.

Nu ska jag landa i soffan! Kram på er.

• passionsblomman

FAST jag var snabb hann jag inte fort nog få in min bajskorvskommentar!

Drakar...ja fyyyy de finns på riktigt!

Men jädrar vad stolt man är när man klarat av en!
    *skaffar t-shirt "i´m a dragon slaktare"*

Vilken DAG du haft Originalis! Nu behöver du en drink!

• Originalrosen

Står du och kikar in genom fönstret, blomman?

Maken är faktiskt i köket och fixar en drink till mig! Jag hör bankande, vispande och muddlande - det bådar gott.

Svar på tråden Tantvarning 3