• passionsblomman

Tantvarning 3

Vi kommer aldrig att ha pratat färdigt!
    och fusklappen tar vi med!

:-8

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-05 23:06
    www.brollopstorget.se/Forum-2-18/m2993657.html

liksom länk till 1:an

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-05 23:07
    www.brollopstorget.se/Forum-2-18/m3111211.html

och länk till 2:an såklart!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-05 23:08
    Ingen tant är fullkomlig:

• Svar på tråden Tantvarning 3
  • didis

Gomorron!!

Sitter på jobbet, har opererat hela morgonen känns det som. Och jag som inte ens gillar kirurgi något vidare, opererar bara för husbehov men den här damen ville absolut inte remitteras till kirurgen utan ville prompt att jag skulle ta bort tanden.

Och inte ens är det bra betalt med kirurgi med all tid runtomkring och alla engångsdukar etc.

Och i går var det föräldramöte på sonens skola - finns det inga kompetenta lärare längre?? Tyvärr är de i minoritet i sonens klass i vilket fall. Föräldrarna stod utanför skolan efteråt och förfasade sig...

Nåja nog med gnäll! Idag jobbar jag bara till 11, se´n skall jag ut på stan och uträtta bröllopsärenden. Och ta en fika och känna mig totalt onyttig

• Troll1

I´m yours: Jomen! Tycker det är lite tradigt när han är borta 4 dgr i rad.

Walk in closet....ååååhhhhhh.....vill haaaaa! Vi har jättedåligt med garderober. Får släpas ifrån IKEAS härliga garderobrum. Det är repor i golvet efter mina skor o naglar på IKEA.

• MulleNuh

Tänk att det finns en sån duktig tant här! En som får operera!

Jag har precis lämnat Zacken på dagis. Idag ska han få äta lunch där.. Får se hur det går. Dom ringer väl om det blir panikkaos!
    *ont i mammahjärtat*

didis skrev 2009-03-04 09:30:16 följande:
    Gomorron!!Sitter på jobbet, har opererat hela morgonen känns det som. Och jag som inte ens gillar kirurgi något vidare, opererar bara för husbehov men den här damen ville absolut inte remitteras till kirurgen utan ville prompt att jag skulle ta bort tanden.Och inte ens är det bra betalt med kirurgi med all tid runtomkring och alla engångsdukar etc.Och i går var det föräldramöte på sonens skola - finns det inga kompetenta lärare längre?? Tyvärr är de i minoritet i sonens klass i vilket fall. Föräldrarna stod utanför skolan efteråt och förfasade sig...Nåja nog med gnäll! Idag jobbar jag bara till 11, se´n skall jag ut på stan och uträtta bröllopsärenden. Och ta en fika och känna mig totalt onyttig
  • didis

Jag minns den tiden då det var dagisinskolningar och grejer. Oftast går det bättre än vad föräldrarna befarar (enligt min mamma, förskoleläraren) men det är en konstig känsla att lämna över ansvaret till någon annan!

MulleNuh skrev 2009-03-04 09:50:31 följande:
    Tänk att det finns en sån duktig tant här! En som får operera! Jag har precis lämnat Zacken på dagis. Idag ska han få äta lunch där.. Får se hur det går. Dom ringer väl om det blir panikkaos!*ont i mammahjärtat*
  • Im yours

Troll1; Kan tänka mig det. Vi har ju levt som särbos i många år,men nu ska det bli gemensamt boende. Lite magpirr ... men ack så ljuvligt

Jag berättade för sonen om att en av de tanter jag känner, har en man som arbetar med ljud. Han lyssnade intensivt, det sysslas mycket med ljud, ljus, videoproduktion etc på hans skola. Robin tar studenten i år, och vill gärna börja jobba direkt. B-planen är att söka till en universitetsutbildning. Kanske med inriktning mot musikproducent. Det ska vara nått musik/ljud- tekniskt iaf.

Han undrar vad din man har för utbildning

Idag ska jag baka bröd, mangla sängkläder, vara invirad i en fleecefilt och kolla in docksåpe-tv. Får se vad som händer?

Ha en bra dag!

• Troll1

Im yours skrev 2009-03-04 10:15:24 följande:

Troll1; Kan tänka mig det. Vi har ju levt som särbos i många år,men nu ska det bli gemensamt boende. Lite magpirr ... men ack så ljuvligt Jag berättade för sonen om att en av de tanter jag känner, har en man som arbetar med ljud. Han lyssnade intensivt, det sysslas mycket med ljud, ljus, videoproduktion etc på hans skola. Robin tar studenten i år, och vill gärna börja jobba direkt. B-planen är att söka till en universitetsutbildning. Kanske med inriktning mot musikproducent. Det ska vara nått musik/ljud- tekniskt iaf.Han undrar vad din man har för utbildning Idag ska jag baka bröd, mangla sängkläder, vara invirad i en fleecefilt och kolla in docksåpe-tv. Får se vad som händer?Ha en bra dag!
    Jag ska höra med honom vilka utb han har. Han har även en musikstudio sedan många år.
    Härligt att din son har planer och vet vad han vill göra.
  • passionsblomman

Jag tycker at I´m yours son ska komma och sommarjobba hos Trollets man! .-)

Mulle-det arma modershjärtat! är det inte inskolninar så är det snoppsparkar eller konstiga lärare eller...*står just idag inte ut att tänka på fler eller allvarligare saker*
    Hoppas Zack snart ska trivas som enliten pigg fisk i friskt vatten!

Originalis:dödar du ankor på ditt jobb? Slaktar du dem enligt några särskilda ritualer, eller är det bara head-off and no mercy?

Och jaha ja! Vissa opererar, andra är nöjd med att ha orkat ringa A-kassan och gamla arbetsgivare och suck och vojne.
    Det var fullt tillräckligt för att kräva extra mycket av det hembakta brödet och massor av kaffe.

Idag är min sambo ledig, men han är väldigt sliten, för den arma karln har jobbat skitmycket senaste tiden(som tur var när min a-kassa inte kommer nån jäkla gång)och han känner sig lite febrig idag, så det blir nog inte åka iväg, som jag hade tänkt, utan mer vila och ta det väldigt lugnt. Titta på film kanske så här på en onsdag? (är det onsdag? måste tänka efter...)

• Heloise

Recept finns i GB
    Är du fortfarande inte kry Trollet, usch hemskt att gå och vara så där dålig.
    Har ni flyttat långt Mulle?
    Ja 30årsfesten var trevlig och jag har väl någotsånär förlikat mig med tanken på att vara 30. I dag måste jag ta itur med snuskshakesen igen Inte lätta att vara fet och på väg att gifta sig haha
    Spännande Didis det är väl inte långt kvar nu! Blomman jag tycker absolut att du ska kika på en film så här på onsdagen Vi ska gå och kika på Clive Owens nya film( yummy). Har fått ganska många svar på inbjudan det är jättekul, verkar som om många vill komma

Im yours skrev 2009-03-03 23:16:20 följande:

Hmmm........ jag har tid att passa, och sköta om barn samt tanter. Hoppas få komma på anställningsintervju, o skickar mitt CV, vid behov Troll1: Fjällbacka, deckarfilm på G, eller ?Snälla söta Heloise; Jag vill ha det där smaskiga tårtreceptet!!! Min äldste son fyller 31 på fredag Och jag blir 50 i juni, Lasse fyllde i januari. Men lika glad är jag för det....... allvarligt talat flickor. Jag har varit stålmamma i 30 år, nu tar jag av mig rustningen Fixar ett tornrum, och en walk-in-closet nere i Götet, och bara njuter av mina vuxna barn.Nattar in jag med. Syns i morn!
  • Heloise

Recept finns i GB
    Är du fortfarande inte kry Trollet, usch hemskt att gå och vara så där dålig.
    Har ni flyttat långt Mulle?
    Ja 30årsfesten var trevlig och jag har väl någotsånär förlikat mig med tanken på att vara 30. I dag måste jag ta itur med snuskshakesen igen Inte lätta att vara fet och på väg att gifta sig haha
    Spännande Didis det är väl inte långt kvar nu! Blomman jag tycker absolut att du ska kika på en film så här på onsdagen Vi ska gå och kika på Clive Owens nya film( yummy). Har fått ganska många svar på inbjudan det är jättekul, verkar som om många vill komma

Im yours skrev 2009-03-03 23:16:20 följande:

Hmmm........ jag har tid att passa, och sköta om barn samt tanter. Hoppas få komma på anställningsintervju, o skickar mitt CV, vid behov Troll1: Fjällbacka, deckarfilm på G, eller ?Snälla söta Heloise; Jag vill ha det där smaskiga tårtreceptet!!! Min äldste son fyller 31 på fredag Och jag blir 50 i juni, Lasse fyllde i januari. Men lika glad är jag för det....... allvarligt talat flickor. Jag har varit stålmamma i 30 år, nu tar jag av mig rustningen Fixar ett tornrum, och en walk-in-closet nere i Götet, och bara njuter av mina vuxna barn.Nattar in jag med. Syns i morn!
  • Daa

Hej.
    Ni verkar ha planer för dagen.
    Jag har jobbat på och det har ringt och ringt i den där telefonen. Har under en lång tid haft precis lagom mycket att göra, ni vet sådär nog mycket för att hålla sig alert men inte så mycket att man känner sig pressad av jobbet.

Det tog slut iom den här förmiddagen. Nu känner jag mig pressad. Nå, det brukar vara några veckor och sen stabiliserar sig läget igen.
    Skönt att inte ha så många projekt på fritiden. Tänk om man hade behövt planera bröllop, till exempel!
    (Nog för att det är lite kul egentligen)

Ja, Originalrosen, vad var det där med ankorna?

Nu måste jag få i mig nåt att äta, annars blir det hungerkravaller (jag förstår inte varför min kära mor envisas med att reta mig för mina hungerkravaller: det är ju typ... trettio år sen! )

Svar på tråden Tantvarning 3