Här kommer en tant som varit duktighetsmästare i hela mitt liv. Jag ville alltid framåt, mot nya mål. Grejen är att jag nästan aldrig hann njuta av framgången. Så jäkla dumt.
I och med att jag träffade Lasse, o faktiskt stannade upp så pass länge att jag förstod att han var min prins. Mitt i alltihopa hamnade jag i en situation, som ledde till ett (hittills)3- årigt trauma.
Hela mitt liv förändrades, jag tappade kraften, orken som behövs för att fortsätta i mitt tidigare ekorrhjul. Jag kände inte igen mig själv, förstod inte varifrån denna oförmåga att ta sig fram kom ifrån. Frustration, känslovirvlar, trötthet, obeslutsamhet etc kastade sig över mig. Och jag förstod inte varför.
Sakta men säkert börjar motivationen ta form igen. Jag jobbar inte halvt "ihjäl" mig numera. Kärleken till mina barn, barnbarnet och Lasse är det som håller mig på mattan. Jag vet när det är dax att avstå, och har inte längre problem med att avsluta saker. Om jag känner att det blir för mycket. Då tar jag nya tag, ibland dröjer det en stund. Ibland funkar det bättre redan efter en stund.
Nu är vi snart 50 år båda två, och vi kan faktiskt göra vad vi vill. Vi är klokare, ödmjukare, och mer sårbara. Vi är oxå mycket, mycket lyckliga.
Long story.................