• passionsblomman

Tantvarning 3

Vi kommer aldrig att ha pratat färdigt!
    och fusklappen tar vi med!

:-8

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-05 23:06
    www.brollopstorget.se/Forum-2-18/m2993657.html

liksom länk till 1:an

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-05 23:07
    www.brollopstorget.se/Forum-2-18/m3111211.html

och länk till 2:an såklart!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-05 23:08
    Ingen tant är fullkomlig:

• Svar på tråden Tantvarning 3
  • Heloise

Bakgrund-
    pappa C träffar exfru L r hon är gravid med plastsyrra K, de gifter sig när K är 5 månader. C och L får tillsammans halvsyrrorna A och M(barbie), när flickorna är 7-5-3 år gamla så träffar C mamma C och skiljer sig ifrån L. C och C får en dotter H som är 14-12 och 10 år yngre än syrrorna.

K blir knepig frissa, A gifter sig och får barn( normal vad jag vet) och M drar till USA där hon gifter sig med Alex en snygg Puerto Ricansk Pilot, men skiljer sig innan bläcket torkat.

15 år senare så pratar inte K och M med varandra och K vägrar komma på bröllopet om M kommer.
    A skiter i syrrorna hon kommer på bröllopet och tycker att det
    ska bli trevligt.
    M ställer frågor till H när hon får inbjudan.
    Fråga 1
    Är du säker, kan du itne hitta ngn bättre kanske?
    Fråga 2
    Hoppas du har gått ner i vikt så att du kan hitta en klänning( jag må vara fet men det görs kläder i min stl så vitt jag vet)
    Fråga 3
    Hur många carat är ringen på?
    När jag svarar 0.35 och 0.30 så säger hon= Ja det är ju kanske mer passande för ditt yrke, där skulle ju inte den 2 carats ringen Alex gav mig passat in hahaha

Under samtalet så säger M att L måste få komma för om M ska komma hem till Sverige så vill hon kunna träffa sin mamma och hon kan kanske bara vara hemma i 4 dagar och hur ska hon då hinna träffa sin mamma? ( som var där nu i 9 veckor!!) och jag säger att jag vet inte riktigt men det går nog och lösa utan att L ska sitta på bröllopet och spy galla över C och C.
    M menar att eftersom hon måste åka till STHLM och hälsda på hunden hon sålde för 5 år sen så borde jag underlätta för henne och bjuda L för vi är ju familj.
    När jag påpekar att vi inte är familj och att vi har en tajt budget så säger hon att jag kan väl oinbjuda ngr vänner för de är ju inte lika viktiga som L och hennes nya man P.

Sen så frågar hon varför K är bjuden och vill att jag ska ljuga och säga att inte M kommer, detta skulle med 110% sannolikhet utlösa en catfight av sällan skådat slag, men M2B bestman säger att det gör inget för han kan filma och sälja filmen dyrt.
    H den tidigare lyckliga bruden gråter i en klädkammar meddans hon sörplar snuskshakes. Summa sumarum= H är 30 fet och klänningslös med en fullständigt flåtokig barbiesyrra from hell.
    The End

ja just det H's mamma C förenklade det hela genom att säga om L kommer så kommer inte jag hälsa M det!

• Im yours

Föresten, så har jag oxe en "djävul" till syster. Men hon liknar Fröken Stork, ist för Barbie

• Troll1

Heloise: Gör nu det som känns rätt för DIG och Pantertanten! Det är för bövelen ert bröllop! Skit i Barbie och hennes morsa.
    KRAM!!!!!

• Heloise

Jodå pantertanten och jag gör som vi vill men det är mer själva grejjen, hon måste liksom i och kladda med barbie fingrarna.
    Nu så här i efterhand är det lite underhållande, när hon ringde stod jag och hoppade av ilska.
    Nu ska jag skriva lite kanske blir en bok Barbiesyrran from Hell

Troll1 skrev 2009-03-04 23:14:59 följande:
    Heloise: Gör nu det som känns rätt för DIG och Pantertanten! Det är för bövelen ert bröllop! Skit i Barbie och hennes morsa. KRAM!!!!!
  • passionsblomman

Du, såhär i efterhand, duger det som en scen ur vilken galen komedi som helst! alldeles tillräckligt mycket ångest för att man ska vara tvungen att asgarva!

*väljer att asgarva *

Jiiiiises vilken story! Nog för att jag fattar att det tar musten ur en med såna där drabbningar-särskilt när man är försvagad i sitt sinne av läskiga snuskshakes! Man får lägre motståndskraft av dem! men Heloise, min sköna roliga härliga medtant, inte fsen tar du den här människan riktigt på ALLVAR, och inte kommer hon att kunna styra er!
    Du Har ju en Pansarnäve desutom-skicka honom att ruska lite vett i henne om inget annat hjälper! *ser barbie vifta febrilt för att komma loss*

Heloise skrev 2009-03-04 23:22:03 följande:
    Jodå pantertanten och jag gör som vi vill men det är mer själva grejjen, hon måste liksom i och kladda med barbie fingrarna.Nu så här i efterhand är det lite underhållande, när hon ringde stod jag och hoppade av ilska.Nu ska jag skriva lite kanske blir en bok Barbiesyrran from Hell
  • Originalrosen

God natt tanter! ...eller...kanske? Det är Medium på TV, kanske ska kika liiiten stund? Bara lite, snälla!

• passionsblomman

Ja jag kikar då liiite iallafall, med ena ögat riktat mot datorna...*skelar*

Originalrosen skrev 2009-03-05 00:19:36 följande:
    God natt tanter! ...eller...kanske? Det är Medium på TV, kanske ska kika liiiten stund? Bara lite, snälla!
  • Originalrosen

Har sett det här avsnittet, men minns inte allt. Kanske något som min stressade, för stunden nedvarvande hjärna kan klara av att kika på? Ja, jag tror det!

• passionsblomman

Jag är sååå glad att jag inte har hennes drömmar!

Originalrosen skrev 2009-03-05 00:24:47 följande:
    Har sett det här avsnittet, men minns inte allt. Kanske något som min stressade, för stunden nedvarvande hjärna kan klara av att kika på? Ja, jag tror det!
  • Daa

God morgon, tanterna.
    Hann inte hänga här igår, för vi levererade bilar och handlade mat. Däremellan fikade vi hos vänner. Det var en bra kväll det med.

*kramar om Heloise* Inte så lätt alltid med de där släktingarna. Och deras släktingar, för den delen. Håller med Troll1: skit i dem. Förstår att det känns jobbigt att det ska bli så upprörda känslor hos folk.

Hoppas ni får en trevlig torsdag.
    Nu blir det pyssel&plast. Kanhända den här tanten är mäkta irriterad om någon timme, ifall det inte går som hon tänkt

Svar på tråden Tantvarning 3