• passionsblomman

Tantvarning 3

Vi kommer aldrig att ha pratat färdigt!
    och fusklappen tar vi med!

:-8

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-05 23:06
    www.brollopstorget.se/Forum-2-18/m2993657.html

liksom länk till 1:an

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-05 23:07
    www.brollopstorget.se/Forum-2-18/m3111211.html

och länk till 2:an såklart!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-05 23:08
    Ingen tant är fullkomlig:

• Svar på tråden Tantvarning 3
  • MulleNuh

haha hej o hå, luden tå. Jag brukar säga: Hej o hå, katten blå.

• didis

Troll1 - du kan få vara med i min UVI-klubb! Här samlas vi som just för tillfället är pinknödiga hela tiden, grimaserar av smärta när vi kissar och som käkar hästkurer antibiotika...

INTE ROLIGT!!

Men om några dagar har det ju försvunnit så jag skall inte klaga egentligen. Behövde bara gnälla lite...

• Troll1

Jag har inte ont när jag kissar eller är kissnödig hela tiden. Tyckte bara att det (förlåt denna ingående information...)luktade lite starkare och såg lite grumligt ut. Det molar lite i nedermagen också.
    Du får så gärna gnälla! Jag anmäler mig gärna om det konstaterats UVI idag. Hade njurbäckeninflammation när jag var gravid med min store kille. Ghahaha så ONT det gjorde!! jag hade ingen aning om att jag hade haft en långtgående UVI ens innan. Så olika kan det vara.
    Wish me luck!

• didis

lycka till lycka till lycka till lycka till lycka till lycka till

Hoppas det hjälper!

På mig har det också börjat vandra upp mot njurarna, jag började med antibiotikan i går kväll. Antagligen är det ren inbillning men jag tycker det redan känns lite bättre

• Troll1

Tack Tack! Tack! Tack! Tack!

Hoppas du snabbt blir bra!
    Häll i dig tranbärsdryck (utan en massa socker) Bakterierna gillar inte miljön som blir i urinvägar o blåsa av tranbär.

• Soldemor

Igår fick jag Amelia brud och bröllop av maken, som tyckte att det var nyttig läsning för mig som har vigslar. Och jag försjönk snabbt i alla bilder på vackra klänningar, skor, smycken, fotograftips...jag vill också gifta mig! (vadå fjärde gången, spelar ingen roll!) Jag vill ha det där jättestora ultimatata bröllopet med ALLT som hört till (kostar pengar? Äsch, det löser sig!) Förstår alla blivande brudar hur det känns, hur roligt det är! Tror jag skall tillbirnga en del av helgen i den där underbara världen, krypa ner i soffan med min tidning...

• Originalrosen

Tänk, det är fredag! Det känns himla skönt, inte sant. *funderar på vad helgen ska föra med sig*

Nu ska vi se. *räknar på fingrarna*

*** Städa ur en lägenhet
    *** Ha ett kortare möte (enda tiden de kunde var i helgen), men som tur är behöver jag inte göra några förberedelser - för det har jag redan gjort! *ger mig själv guldstjärna*
    *** Långpromenad med vovven
    *** Laga någon god mat. Förslag, någon?
    *** Gärna hinna tvätta - det vore en bonus!
    *** Sitta vid datorn och jobba några timmar inför nästa vecka. Veckan kommer att bli så mycket skönare då och mindre stressig, så det gör jag gärna.

Tänk, ska jag skolka från jobbet halva dagen idag? Har en del plustid, bara lite få måsten kvar att göra idag. Kanske tvätta idag, så är det gjort?

Inte direkt världens mest spännande helg, men sisådär lite lagom okej. Tanter, vad tänker ni göra i helgen? Någon som ska på Metallica?!

• passionsblomman

Jag har sovit en halv DAG!!!!!
    INTE pga nattsudd utan bara ändå! Iofs hade jag ont i halsen när jag vaknade till tidigt i morse, så kanske skulle någon bacill nedkämpas där i kroppen då? Jag har en rejäl benhinneinflammation och håller ju på att behandla en väldigt stel kropp hos en massör som jobbar sig helt slut när hon ska hantera min "helt cementstela och obalanserade kropp"

Kanske alla de sakerna fick hjärnan att tycka att horisontalläge var bra?

Gú vad mycket det var att läsa nu !
    Mulle: UNDERBART att läsa ditt!

Heloise och Lilla Bruden: Jag tycker allt ni ska läsa liksom I´m yours redan gjort, min länk till vad min mormor kallade riktiga puckon för. Ni verkar kunna lägga det ordet till ert förråd(tyvärr)
    Jag tycker rådet att ägna mycket tid åt dem som glädsmed er var mycket bra!

Trollet och didis: Vilken tur/välsignelse/nåd att leva i tiden EFTER att den slarvige forskaren glömde sina prover så det började växa penicillinmögel på dem!!! Annars hade de flesta av oss säkert inte varit haltjocka tanter utan döda tanter!

Jag HOPPAS nu Trollet att de kollar upp dig ordentligt när de har chansen, för du verkar inte gå till doktorn i första taget...

Didis: Jag drömde att jag blandade ihop din Bröllopsdag med min sons fotbollsturnering inatt! Det blev panik! Det ÄR väl inte imorgon snälla snälla snälla!!!

Originalrosen: Såg du mitt Chèvrepotatismos med ruccola i middagstråden? Gör det med wallenbergare fast med lammfärs ist för kalv! Åsså gott rött till!
    Förrätt den gången fick jag som inte kan äta starkt tomatsoppa m touch av apelsin och så scampi, de andra fick en urstark Thaisoppa.

(vinet sist var direktimporterat och finns inte på systemet och han hade redan kastat falskorna när jag ringde å frågade...
    ...jag vill också känna den importören och vara i hans källare.
    Han hade flera tusentals flaskor i sitt LILLA förråd....)
  • Im yours

Hej ni underbara!

Jag instämmer; Lycka till, Lycka till, Lycka till!

Har bakat nu på em, filmjölkslimpor, och kladdkaka. Känner mig trögstartad, borde ha nån som gav mig en spark i baken Kom inte igång förrän 14.00.

Den här veckan har varit grymt jobbig Men det är bara att komma igen. Jag känner lite som du Mulle, m det har inte med barn att göra.

Ikväll ska jag sjunga loss, med artisterna i Så ska det låta. Har en viss förkärlek till sångprogram. MED ENKLA REGLER, därför skippar jag morgondagens 2.a chansen nått

Middagsmat; Här kommer det att serveras kyckling, m Uncle Beanröra. Lätt som en plätt!

Kramar i massor, o ha en trevlig helg!

• Soldemor

Gräsänka i kväll, blir pizza och cola (arbete hela helgen) och soffmys m snuttarna!

Svar på tråden Tantvarning 3