• passionsblomman

Tantvarning 3

Vi kommer aldrig att ha pratat färdigt!
    och fusklappen tar vi med!

:-8

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-05 23:06
    www.brollopstorget.se/Forum-2-18/m2993657.html

liksom länk till 1:an

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-05 23:07
    www.brollopstorget.se/Forum-2-18/m3111211.html

och länk till 2:an såklart!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-05 23:08
    Ingen tant är fullkomlig:

• Svar på tråden Tantvarning 3
  • tonårsmorsa

Skit. Jag mår verkligen pyton. Blivit sjukskriven och ordinerad roliga saker för mig själv. Så letade jag fram ett presentkort till massage/ansiktsbehandling etc. Naturligtvis har det gått ut. Skit, skit, skit.

• didis

Det är väl nu jag börjar inse att jag inte kan backa ur...

Idag övade jag både talet och sången inför barnen. Dottern grät lite så det duger nog. Sonen sa mest - det låter bättre nu än när du började öva.
    Tvekar fortfarande om huruvida jag vågar sjunga till syvende o sist...

MulleNuh skrev 2009-03-06 19:50:48 följande:
    WOOOOOOOOO!!! Är du inte läbbigr nervös??
  • MulleNuh

haha klart du vågar sjunga!! Önskar jag var så modig!

didis skrev 2009-03-06 19:59:22 följande:
    Det är väl nu jag börjar inse att jag inte kan backa ur...Idag övade jag både talet och sången inför barnen. Dottern grät lite så det duger nog. Sonen sa mest - det låter bättre nu än när du började öva.Tvekar fortfarande om huruvida jag vågar sjunga till syvende o sist...
  • TinkerBelle

Hmm! Jag höjer garanterat snittåldern då - är 37. : - o
    Gillar eran inställning och humor. Blir glad när jag är inne och läser här.

passionsblomman skrev 2009-03-06 19:44:12 följande:
    Nä, det började med att Nalle Puh 40 började lista saker hon gjorde som var "tantvarning" som typ att bli arg om hon missade dra bonuskortet på ica och så...Detta utvecklade sig till bland det roligaste jag läst, jag skrattade högt framför datorn (du hittar länk till den första och andra tråden i trådstarten) Sedan vet jag inte VAD som hände, men nu kan jag INTE vara utan tanterna och vår tråd!Tant är inte en ålder, utan en inställning...
  • didis

37 är en alldeles perfekt ålder. Eller vad säger du passionsblomman som nyligen avverkat det?

(Nu var jag tvungen att sätta mig o räkna efter - 1971, jo då fyller jag 38 i år och är alltså 37 nu. *noll sifferminne*)

TinkerBelle skrev 2009-03-06 20:07:37 följande:
    Hmm! Jag höjer garanterat snittåldern då - är 37. : - oGillar eran inställning och humor. Blir glad när jag är inne och läser här.
  • passionsblomman

Ja, DET vore ju faktiskt ganska elakt...

När alla väntar på "JA" klämmer du ett förfärat "NEJ"!

Klart att du ska sjunga! det är ju underbart!

didis skrev 2009-03-06 19:59:22 följande:
    Det är väl nu jag börjar inse att jag inte kan backa ur...Idag övade jag både talet och sången inför barnen. Dottern grät lite så det duger nog. Sonen sa mest - det låter bättre nu än när du började öva.Tvekar fortfarande om huruvida jag vågar sjunga till syvende o sist...
  • didis

Pratade med min älskade svärmor idag. Hon undrade om jag var nervös. "Inte för vigsel", sa jag, "mer för festen. Om maken backar ur under vigseln får han en taskspark!"

"Då står jag och applåderar, fast det är min son!"

Min svärmor är en fantastisk kvinna som lärt mig mycket (inte bara om tasksparkar)!

passionsblomman skrev 2009-03-06 20:11:09 följande:
    Ja, DET vore ju faktiskt ganska elakt...När alla väntar på "JA" klämmer du ett förfärat "NEJ"!Klart att du ska sjunga! det är ju underbart!
  • TinkerBelle
    Jag är oxå -71:a, bra årgång! Fast 38 låter faktiskt läskigt.. har inte brytt mig innan, men hmmm nu.
    didis skrev 2009-03-06 20:10:48 följande:
    37 är en alldeles perfekt ålder. Eller vad säger du passionsblomman som nyligen avverkat det?(Nu var jag tvungen att sätta mig o räkna efter - 1971, jo då fyller jag 38 i år och är alltså 37 nu. *noll sifferminne*)
  • passionsblomman

Tinkerbelle: Vddå höjer? Nä, det tror du bara! Vi är spridda mellan typ 20 och 50-nånting här! Jag fyllde nyss 38, -71 är en rund och god årgång. Jag instämmer -som det är lika bra att vänja sig vid att jag OFTA gör-med didis.

Välkommen till vår glada snälla halvknäppa tråd!
    didis skrev 2009-03-06 20:14:24 följande:
    Pratade med min älskade svärmor idag. Hon undrade om jag var nervös. "Inte för vigsel", sa jag, "mer för festen. Om maken backar ur under vigseln får han en taskspark!" "Då står jag och applåderar, fast det är min son!" Min svärmor är en fantastisk kvinna som lärt mig mycket (inte bara om tasksparkar)!
Svar på tråden Tantvarning 3