• passionsblomman

Tantvarning 3

Vi kommer aldrig att ha pratat färdigt!
    och fusklappen tar vi med!

:-8

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-05 23:06
    www.brollopstorget.se/Forum-2-18/m2993657.html

liksom länk till 1:an

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-05 23:07
    www.brollopstorget.se/Forum-2-18/m3111211.html

och länk till 2:an såklart!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-05 23:08
    Ingen tant är fullkomlig:

• Svar på tråden Tantvarning 3
  • passionsblomman

Det var väl det jag visste!!! Han skulle VERKLIGEN behöva vara i den omvnda positionen ett tag...
    Nej du! Ta och planera in! "Micke , vilken av de här dagarna-peka i almanackan-passar dig minst dåligt att jag drar iväg?" -tvinga honom att välja en.
    Du kan förresten gott dra iväg en hel helg, så det så.

• Soldemor
    Troll1 skrev 2009-03-08 10:00:25 följande:
    ?När jag hade SCN skuld så skulle de prompt ha tillbaks sina pengar JUST när jag precis blivit arb lös. Jag var ensamstående med ett barn också. Jag ringde och hörde om jag kunda få anstånd med avbet ngn månad för att komma igång med ngt nytt. Förklarade att jag hade mkt sämre ekonomiskt nu än när jag tog lånet. Nähädå! Det skulle betalas bara, inget snack. Nu blev det en avb plan, men fy för 17 så tight det var.
    Det är ju det jag säger, ondsinta!
  • MulleNuh

Joo alltså nog FÅR jag gå ut! Men jag får en sån sur min att jag inte kan koppla av för 5 öre..

passionsblomman skrev 2009-03-08 11:47:22 följande:
    Det var väl det jag visste!!! Han skulle VERKLIGEN behöva vara i den omvnda positionen ett tag...Nej du! Ta och planera in! "Micke , vilken av de här dagarna-peka i almanackan-passar dig minst dåligt att jag drar iväg?" -tvinga honom att välja en.Du kan förresten gott dra iväg en hel helg, så det så.
  • passionsblomman

Ja, det fattar jag väl att han inte låser in dig, men vaddå, den där sur-minen säger ju mer än allt! Då är det ju inte roligt.

MulleNuh skrev 2009-03-08 12:07:13 följande:
    Joo alltså nog FÅR jag gå ut! Men jag får en sån sur min att jag inte kan koppla av för 5 öre..
  • MulleNuh

nej precis.. Usch.. Ryser.

I morse frågade jag: Varför är DU sur på MIG??

Micke: För att du är en barnrumpa ibland!!! Du VET att jag har såå jävla ont i ryggen, och ändå ska du UT!

Ja så höll det på.
    Så nu är vi dödsovänner..

passionsblomman skrev 2009-03-08 12:08:45 följande:
    Ja, det fattar jag väl att han inte låser in dig, men vaddå, den där sur-minen säger ju mer än allt! Då är det ju inte roligt.
  • Heloise

väldigt ondsinta, de är som hajar!
    Kramar till alla vackra smart härliga tanter!
    Nu ska jag ta en snuskshake och hoppa in i duschen, vi ska på gudsonens systers kalas( mmm tårta, mmm kakor, nä just det te för mig haha)

Soldemor skrev 2009-03-08 11:59:21 följande:
    Det är ju det jag säger, ondsinta!
  • Originalrosen

Ja, planera in en helg som han själv får ta hand om allting. I långa loppet är det bättre för Bella också - att ha en pappa som faktiskt fattar vad det handlar om.

• passionsblomman

Tur för din blivande make att jag inte är där också... Visst kan man båda hamna i "Jamen JAAAAG då" och bli barnrumpor. Men HUR kan han ha missat att du har det tungt mentalt med att bara gå hemma just nu??? ÅK IVÄG EN HELG BARA DU!!!!

• Originalrosen

Jaha, han har ont i ryggen. OK - det är han ensam om i världen och ingen mamma har tidigare haft ont i ryggen? Och behövt ta hand om småttingarna och hushållet i alla fall?

Du har ju ont i själen och behöver näring! Varför skulle det vara mindre viktigt?

• passionsblomman

Det h'är är ju intgenting ovanligt när man har småbarn. Behoven är jättestora överallt hos alla för allt möjligt, man har inte riktigt råd med allt man skulle vilja och man är nästan kroniskt TRÖTT.
    Då behöver man ju verkligen ta ett snack ibland och MÖTAS, tyvärr blir det ofta en urladdning först...Hoppas ni kommer till det bra snacket under dagen för det tror jag ni behöver!

Nu ska det sjutsas til fotbollsträning här...hoppas bt funkar när jag kommer hem, så det inte blir som igårkväll...

Svar på tråden Tantvarning 3