• passionsblomman

Tantvarning 3

Vi kommer aldrig att ha pratat färdigt!
    och fusklappen tar vi med!

:-8

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-05 23:06
    www.brollopstorget.se/Forum-2-18/m2993657.html

liksom länk till 1:an

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-05 23:07
    www.brollopstorget.se/Forum-2-18/m3111211.html

och länk till 2:an såklart!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-05 23:08
    Ingen tant är fullkomlig:

• Svar på tråden Tantvarning 3
  • Troll1

Jo, Pilates är bra.

Tonårsmorsa: Jag har flera diskbrock i nacke, men främst ländryggen. Jag har även kotor som är sas ihoptryckta, förträngningar etc. Det är äntligen gjort MR på mig och jag har träffat olika läk + nu senast neurologen.

Nu gråter Lisa.

Kram!!

• TinkerBelle

Kära nån! Du kan tävla med mina mamma. Hon har sju diskbråk, kroniskt imflamerad bröstkorg m.m.. Vet hur ont hon stundtals har.
    Inget jag skulle önska någon.
    Hoppas du får den hjälp du behöver.

Troll1 skrev 2009-03-08 19:14:42 följande:
    Jo, Pilates är bra. Tonårsmorsa: Jag har flera diskbrock i nacke, men främst ländryggen. Jag har även kotor som är sas ihoptryckta, förträngningar etc. Det är äntligen gjort MR på mig och jag har träffat olika läk + nu senast neurologen.Nu gråter Lisa.Kram!!
  • Troll1

Tack Tinkerbelle, det hoppas jag med. Jag har haft problem i många år, minst 15 åtminstone. Vissa perioder har varit bättre än andra...
    Stackars din mamma, fy bubblan!

Jag tycker det är svårt när de små har hög feber och skakar. Jag har lyckats ge Lisa en supp nu och hon har druckit vätskeersättning så nu lugnar det sig förhoppningsvis.
    Det är inte lätt för de små liven.

Hur känns det Didis? Är du nervös?
    Synd att du inte är tandläkare här i Götet, jag hade gladeligen lagt mina tänder i dina händer.
    Känner fortfarande av där jag bet på nötskalet, särskilt när jag äter varmt. Vissa dagar känner jag dock inte ngt alls (nästan).
    Förmodar att det är ok. *Hoppas*

Apropå vikt osv:

• didis
    Troll1 skrev 2009-03-08 19:57:56 följande:
    Hur känns det Didis? Är du nervös?Synd att du inte är tandläkare här i Götet, jag hade gladeligen lagt mina tänder i dina händer. Känner fortfarande av där jag bet på nötskalet, särskilt när jag äter varmt. Vissa dagar känner jag dock inte ngt alls (nästan). Förmodar att det är ok. *Hoppas*Apropå vikt osv: www.youtube.com/watch
    Jo, visst börjar det bli lite nervöst! Nu sitter vi med bordsplacering och mingelkorten, vi väntar fortfarande på svar från några sent inbjudna

Tanden skulle jag fortsätta avvakta med om jag var som du, nästa gång du går till tandläkaren bör de ta en extra bild på roten men du kan vänta till nästa undersökningstid om den håller sig rimligt lugn under tiden. Det KAN fortfarande bli rotfyllning men ju längre tiden gå utan att besvären blir värre desto större chans att tanden klarar sig.
  • Troll1

"Bara för det" så ilar det i tanden nu. Usch!
    Ska ringa tandl igen och höra vad de säger. Vill inte att det ska gå för långt med lilla bissingen.
    Tack för dina råd Didis!

• MulleNuh

Vad är mingelkort?

didis skrev 2009-03-08 20:07:18 följande:
    Jo, visst börjar det bli lite nervöst! Nu sitter vi med bordsplacering och mingelkorten, vi väntar fortfarande på svar från några sent inbjudna Tanden skulle jag fortsätta avvakta med om jag var som du, nästa gång du går till tandläkaren bör de ta en extra bild på roten men du kan vänta till nästa undersökningstid om den håller sig rimligt lugn under tiden. Det KAN fortfarande bli rotfyllning men ju längre tiden gå utan att besvären blir värre desto större chans att tanden klarar sig.
  • tonårsmorsa

Daa:
    Tack för omtanken. Jag har en del inbokat till veckan för att försöka få ordning på livet. Tyvärr är det massor som hänt under lång tid och ett antal "jubileumsidioter" som inte klarat att sköta sina jobb. Det har egentigen inte med mitt jobb att göra, för det är toppen och jag stormtrivs. Ändå var det nödvändigt för mig att bli sjukskriven för jag orkar inte allt på en gång.

TinkerBelle:
    Tyvärr kan jag inte koppla av innan saker och ting ordnar till sig, och dess förinnan kommer min nackvärk inte ge med sig. Annars tror jag nog pilates kan vara en bra träningsform för mig också.

Troll1:
    Hoppas du snart får den hjälp du behöver så du får ordning på rygg och nacke (och tanden). Och ge Lisa en kram.

Didis:
    Lycka till med bröllopet. Väntar med spänning på att få läsa ALLT sen.

• didis

Vi får väl se vad det blir av det...

Tanken är att "tvinga" folk att prata med fler än bara sin egen del av släkten, det blir så lätt att man hamnar i grupper och pratar med de som man redan känner.

MulleNuh skrev 2009-03-08 22:05:41 följande:
    Vad är mingelkort?
  • Im yours

Didis; Tänker på dig, o din m2b och gläds över att det snart vankas ännu ett bröllop i tanttråden. Kram, kram, kram.

Jag har sett Beck- filmen, och ska väl natta in snart. Ska bara ni vet. Kolla mail, etc.

Troll1; Så svårt att fatta hur ont du har, men oj vad jag hoppas att du får hjälp snart. Kram, kram, kram.

Tonårsmorsa; Tror att det var extra smart att du blev blev sjukskriven. Har själv jobbat inom barn- skola omsorgen, och vet hur nära man hela tiden är; Ett platt fall. Passa på och hämta krafterna, o fylla på energiförådet nu. Kram, kram, kram.

Mulle; Jag och Lasse träffas ju inte varje dag. Så jag vet hur det känns att bli nykär om, och om igen. Kram, kram, kram.

Till er, Diz, Daa, Blomman, mittiprickbrud,lillabruden, Didis, Thinkerbelle. Här blir ingen någonsin bortglömd

Sov gott!

• passionsblomman

Nu är det läggdags här....och det är NYBYTTA lakan! det är så skönt att jag inte fattar varför jag inte byter JÄMT!
    (fråga inte hur ofta jag byter är ni snälla...)

Svar på tråden Tantvarning 3