passionsblomman skrev 2009-03-08 11:28:53 följande:
Vaddå inte så kul att vara med dig igår!!! Nä, det kan ju ha berott på att det inte var honom DU ville vara med!!! Jag tror han är van att du tar mycket med barn och allt och gärna vill att du ska vara där när han kommer hem efter en jobbig vecka.Nå, men nu kan du ju behöva komma UTANFÖR huset lite också. En riktig klassiker när en är hemma och en jobbar. Jag stod och bara skrek helt hysterisk några gånger typ:"TA MIG HÄRIFRÅÅÅÅÅÅN!!!"Ta och planera in en riktig tjejkväll framöver! Du behöver den tror jag! Trollet: Jag förstår faktiskt precis hur du menar och känner ig. Det suger!Men så är det faktiskt så, att vi alla inte styrs i våra val och drömmar efter vad som är ekonomiskt största framgå
ngskonceptet.De av oss som inte drivs av pengar i sig är ofta också ganska nöjda så länge allt det vi värderar funkar, men det blir däremot outhärdligt när det ekonomiska skiter sig. För, även om man inte satsat på en karriär där man fläskar in fetlönerna och bonusar och kontona sprängs av alla växande pengar, så BEHÖVER man ju en del pengar och medan ens tillvaro flyter på så har man så det går ihop. Men när hälsan stoppar upp det eller arbetslösheten gnafsar i hasorna och man dessutom behöver laga några bilar eller nån vattenskada eller så dessutom, då är det inte så avslappnat.Det är ssssåååå tragiskt att vi sitter och ger oss själva lägre värde och krymper inför oss själva och andra. Så borde det inte vara. Pratade med en annan mamma på skolgården om det här senast igår.Helst ska man väga 20 kg mer än man behöver också, så ma kan banka skiten ur sig själv på allvar, för vad har man för existensberättigande om man dessutom är så äcklig att man går och blir fet??? Då kan man ju VERKLIGEN inte ha vare sig karaktär eller någon talang...Ni hör ju själva hur sjukt det är att ens skriva sådär, men det är ju så vi gör mot oss själva! Jag satt igårnatt:"Nä, jagkan inte åka på det där roliga i helgen, för så här feet kan jag inte visa mig för folk!"VADÄR DET FÖR DUMHETER VI HÅLLER PÅ MED VUXNA MÄNNISKOR!!!!Jag är säker på att få människor kan mäta sig med ditt varma fina hjärta Trollet och du är snygg som attan och har underbara barn. Naturligtvis finns det något du ska jobba med! men din rygg MÅSTE du ju kunna få någon mer hjälp med? Iallafall: Världens största KRAMAR till den bästa Mullen och det bästa Trllet jag vet!!! Och Heloise som kämpar så tappert med shakesen!
Nu har jag inte kunnat läsa igenom allt ni skriver (Lisa är dålig), men Passionsblomman, det var så fint skrivet av dig så jag blir alldeles rörd! Gud så god du är! KRAM!
MulleNuh, en styrke-kram till dig också! Det ordnar sig... Småbarnsföräldrar, nyss flyttat (=jobbigt) osv Så blir det hos de flesta mellan varven.