• passionsblomman

Tantvarning 3

Vi kommer aldrig att ha pratat färdigt!
    och fusklappen tar vi med!

:-8

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-05 23:06
    www.brollopstorget.se/Forum-2-18/m2993657.html

liksom länk till 1:an

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-05 23:07
    www.brollopstorget.se/Forum-2-18/m3111211.html

och länk till 2:an såklart!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-05 23:08
    Ingen tant är fullkomlig:

• Svar på tråden Tantvarning 3
  • passionsblomman

Det förklarar ju liiite!
    TinkerBelle skrev 2009-03-07 21:04:53 följande:
    Han är från england. Där är det fortfarande schlagerfestival.
  • TinkerBelle

Jag är inte så förtjust i henens musik, men gillar henne skarpt! Hon är sig själv och står för det. Ingen som trampar på henne i första taget.

didis skrev 2009-03-07 21:03:27 följande:
    Carolin är dessutom den mest säregna artisten i hela melodifestivalen. Dock retar jag mig på hennes framtand... *vaddå yrkesskadad?*
  • Heloise

Fin tupp!
    Jag har varit hemma hos toastmadame och haft lite tjejkväll, de åt nötter och drack rödvin medans jag drack vatten och snuskshake
    Vi kollade på melodifestivalen och jag fick gulla med gudsonen( 8 månader) jättemkt, herregud vad underbar han är, måste erkänna att jag får ett bebissug när jag får snusa honom i nacken och klämma på tjockislåren.
    Vi dansade till melodifestivalen, han gillade Lilli och Susie bäst och så mös vi till Caroline( härlig låt).
    Dag 4 på shakes och mår faktiskt riktigt bra, lite yr kanske men pigg och glad!
    Hoppas ni haft en bra lördag tanter med innebandy och tuppar

• Troll1

Heloise: Du är duktig med shakesen! Jag mådde väldigt dåligt på ren kur båda gångerna, men när jag efter bestämd inrådan av konsulenten (ngt motvilligt) la till ägg, keso eller kalkonbröst så kom livsandarna tillbaka.

Kan inte sova. Började fundera över en massa saker efter att vår lillskrutta kommit över till vår säng. Blev såklart ledsen så mannen vaknade (han klappade på mig och undrade såklart). Nu sitter jag uppe istället en liten stund.
    Man kan väl sammantaget säga att pga mina okloka val i livet har jag en kass rygg o nacke, ständig värk, inget jobb, skitekonomi och känner mig låg. Mina två äldre syskon har pga sina smartare val i livet varsitt toppjobb, god ekonomi och friska ryggar... Känner mig alltid underlägsen dem. Jag har studerat "på äldre dar" men det har inte lett till ngt direkt. Fick ett mail idag från min syster som fick mig lite ur lag. Säkert inget dåligt ment, men på ngt sätt så hasplar hon ur sig fel saker så allt späs på.

Nog gnällt...

• MulleNuh

Va B.. Lät inge skoj alls ju.. Klart du får gnälla.. Hur mcyket har inte jag gnällt sista tiden?!?
    Och jag är helt övertygad om att du är MINST lika bra som dina syskon!

Jag är fortfarande superlåg efter igår. Jag är kanske mer shockad över att det blev som det blev!
    Att "inte få gå ut"!! Vi hade ju sååå mycket att göra här hemma.
    Så vi gick ner i källaren och rensade bland kartongerna. Det tog 35 minuter. Sen satt jag ENSAM i soffan hela kvällen ändå. Så jag hoppas han är nöjd över sitt beteende..
    Troll1 skrev 2009-03-08 04:15:33 följande:
    Heloise: Du är duktig med shakesen! Jag mådde väldigt dåligt på ren kur båda gångerna, men när jag efter bestämd inrådan av konsulenten (ngt motvilligt) la till ägg, keso eller kalkonbröst så kom livsandarna tillbaka.Kan inte sova. Började fundera över en massa saker efter att vår lillskrutta kommit över till vår säng. Blev såklart ledsen så mannen vaknade (han klappade på mig och undrade såklart). Nu sitter jag uppe istället en liten stund.Man kan väl sammantaget säga att pga mina okloka val i livet har jag en kass rygg o nacke, ständig värk, inget jobb, skitekonomi och känner mig låg. Mina två äldre syskon har pga sina smartare val i livet varsitt toppjobb, god ekonomi och friska ryggar... Känner mig alltid underlägsen dem. Jag har studerat "på äldre dar" men det har inte lett till ngt direkt. Fick ett mail idag från min syster som fick mig lite ur lag. Säkert inget dåligt ment, men på ngt sätt så hasplar hon ur sig fel saker så allt späs på. Nog gnällt...
  • Soldemor
    Heloise skrev 2009-03-06 23:33:49 följande:
    .Lite lessen i ögat att CSN valde att kräva tillbaka en massa penagar just iår när jag ska gifta mig, tur att vi äter snuskshakes för vi får ju lov att sluta äta om vi ska skrammla ihop tillräckligt med pengar efter CSN gjort rent hus
    CSN ÄR ondsinta. Jag tror starkt att de också har antagningskonferens för de som vill jobba där, för att se om man är tillräckligt elak! (Hoppas ingen tant är jobbar på CSN!)
  • Troll1

Tack MulleNuh!
    Jag trodde nog att han ville umgås med dig igår och att det var därför han inte ville att du skulle gå ut.
    Vad gjorde han?

När jag hade SCN skuld så skulle de prompt ha tillbaks sina pengar JUST när jag precis blivit arb lös. Jag var ensamstående med ett barn också. Jag ringde och hörde om jag kunda få anstånd med avbet ngn månad för att komma igång med ngt nytt. Förklarade att jag hade mkt sämre ekonomiskt nu än när jag tog lånet. Nähädå! Det skulle betalas bara, inget snack. Nu blev det en avb plan, men fy för 17 så tight det var.

• MulleNuh

Njae jag vet inte vad han gjorde. Han sa i morse: det var ju inte så kul att va med dig igår!!!

Jag var rätt sur!!

Troll1 skrev 2009-03-08 10:00:25 följande:
    Tack MulleNuh! Jag trodde nog att han ville umgås med dig igår och att det var därför han inte ville att du skulle gå ut.Vad gjorde han?När jag hade SCN skuld så skulle de prompt ha tillbaks sina pengar JUST när jag precis blivit arb lös. Jag var ensamstående med ett barn också. Jag ringde och hörde om jag kunda få anstånd med avbet ngn månad för att komma igång med ngt nytt. Förklarade att jag hade mkt sämre ekonomiskt nu än när jag tog lånet. Nähädå! Det skulle betalas bara, inget snack. Nu blev det en avb plan, men fy för 17 så tight det var.
  • passionsblomman

Vaddå inte så kul att vara med dig igår!!!
    Nä, det kan ju ha berott på att det inte var honom DU ville vara med!!!

Jag tror han är van att du tar mycket med barn och allt och gärna vill att du ska vara där när han kommer hem efter en jobbig vecka.
    Nå, men nu kan du ju behöva komma UTANFÖR huset lite också. En riktig klassiker när en är hemma och en jobbar.
    Jag stod och bara skrek helt hysterisk några gånger typ:"TA MIG HÄRIFRÅÅÅÅÅÅN!!!"

Ta och planera in en riktig tjejkväll framöver! Du behöver den tror jag!

Trollet: Jag förstår faktiskt precis hur du menar och känner ig. Det suger!
    Men så är det faktiskt så, att vi alla inte styrs i våra val och drömmar efter vad som är ekonomiskt största framgångskonceptet.
    De av oss som inte drivs av pengar i sig är ofta också ganska nöjda så länge allt det vi värderar funkar, men det blir däremot outhärdligt när det ekonomiska skiter sig. För, även om man inte satsat på en karriär där man fläskar in fetlönerna och bonusar och kontona sprängs av alla växande pengar, så BEHÖVER man ju en del pengar och medan ens tillvaro flyter på så har man så det går ihop. Men när hälsan stoppar upp det eller arbetslösheten gnafsar i hasorna och man dessutom behöver laga några bilar eller nån vattenskada eller så dessutom, då är det inte så avslappnat.
    Det är ssssåååå tragiskt att vi sitter och ger oss själva lägre värde och krymper inför oss själva och andra. Så borde det inte vara. Pratade med en annan mamma på skolgården om det här senast igår.

Helst ska man väga 20 kg mer än man behöver också, så ma kan banka skiten ur sig själv på allvar, för vad har man för existensberättigande om man dessutom är så äcklig att man går och blir fet??? Då kan man ju VERKLIGEN inte ha vare sig karaktär eller någon talang...

Ni hör ju själva hur sjukt det är att ens skriva sådär, men det är ju så vi gör mot oss själva! Jag satt igårnatt:"Nä, jagkan inte åka på det där roliga i helgen, för så här feet kan jag inte visa mig för folk!"

VADÄR DET FÖR DUMHETER VI HÅLLER PÅ MED VUXNA MÄNNISKOR!!!!

Jag är säker på att få människor kan mäta sig med ditt varma fina hjärta Trollet och du är snygg som attan och har underbara barn. Naturligtvis finns det något du ska jobba med! men din rygg MÅSTE du ju kunna få någon mer hjälp med?

Iallafall: Världens största KRAMAR till den bästa Mullen och det bästa Trllet jag vet!!! Och Heloise som kämpar så tappert med shakesen!

• MulleNuh

haha ja jag vet.. Han kan inte förstå vad jag pratar om!!!! Det är ju sååå himla slappt att få vara hemma.. Jo men tjena mitt bena.
    Tyvärr kommer inte han få känna på hemmapappalivet eftersom han tar ut sina pappadagar i sommar. Och då är ju jag också hemma.
    Men nu får han ju krupp efter 20 minuter om Bella har gnällt och jag inte finns där..

passionsblomman skrev 2009-03-08 11:28:53 följande:
    Vaddå inte så kul att vara med dig igår!!! Nä, det kan ju ha berott på att det inte var honom DU ville vara med!!! Jag tror han är van att du tar mycket med barn och allt och gärna vill att du ska vara där när han kommer hem efter en jobbig vecka.Nå, men nu kan du ju behöva komma UTANFÖR huset lite också. En riktig klassiker när en är hemma och en jobbar. Jag stod och bara skrek helt hysterisk några gånger typ:"TA MIG HÄRIFRÅÅÅÅÅÅN!!!"Ta och planera in en riktig tjejkväll framöver! Du behöver den tror jag! Trollet: Jag förstår faktiskt precis hur du menar och känner ig. Det suger!Men så är det faktiskt så, att vi alla inte styrs i våra val och drömmar efter vad som är ekonomiskt största framgångskonceptet.De av oss som inte drivs av pengar i sig är ofta också ganska nöjda så länge allt det vi värderar funkar, men det blir däremot outhärdligt när det ekonomiska skiter sig. För, även om man inte satsat på en karriär där man fläskar in fetlönerna och bonusar och kontona sprängs av alla växande pengar, så BEHÖVER man ju en del pengar och medan ens tillvaro flyter på så har man så det går ihop. Men när hälsan stoppar upp det eller arbetslösheten gnafsar i hasorna och man dessutom behöver laga några bilar eller nån vattenskada eller så dessutom, då är det inte så avslappnat.Det är ssssåååå tragiskt att vi sitter och ger oss själva lägre värde och krymper inför oss själva och andra. Så borde det inte vara. Pratade med en annan mamma på skolgården om det här senast igår.Helst ska man väga 20 kg mer än man behöver också, så ma kan banka skiten ur sig själv på allvar, för vad har man för existensberättigande om man dessutom är så äcklig att man går och blir fet??? Då kan man ju VERKLIGEN inte ha vare sig karaktär eller någon talang...Ni hör ju själva hur sjukt det är att ens skriva sådär, men det är ju så vi gör mot oss själva! Jag satt igårnatt:"Nä, jagkan inte åka på det där roliga i helgen, för så här feet kan jag inte visa mig för folk!"VADÄR DET FÖR DUMHETER VI HÅLLER PÅ MED VUXNA MÄNNISKOR!!!!Jag är säker på att få människor kan mäta sig med ditt varma fina hjärta Trollet och du är snygg som attan och har underbara barn. Naturligtvis finns det något du ska jobba med! men din rygg MÅSTE du ju kunna få någon mer hjälp med? Iallafall: Världens största KRAMAR till den bästa Mullen och det bästa Trllet jag vet!!! Och Heloise som kämpar så tappert med shakesen!
Svar på tråden Tantvarning 3