• passionsblomman

Tantvarning 3

Vi kommer aldrig att ha pratat färdigt!
    och fusklappen tar vi med!

:-8

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-05 23:06
    www.brollopstorget.se/Forum-2-18/m2993657.html

liksom länk till 1:an

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-05 23:07
    www.brollopstorget.se/Forum-2-18/m3111211.html

och länk till 2:an såklart!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-05 23:08
    Ingen tant är fullkomlig:

• Svar på tråden Tantvarning 3
  • Daa

Hej allesammans. Kul att du hittat hit, TinkerBelle.

Jag är en 77a som är gift sen i somras och tycker det är alltför svårt att slita mig från Bröllopstorget (och alldeles särskilt tant-tråden! ), så jag har gett upp försöken.

En vecka, Didis! Åh, vad spännande!
    Nog tycker jag att du ska sjunga *peppar till sång*

Det är skönt att möta en lördag utan att ha några måsten. Maken tassade ut ur sovrummet när han vaknat och väckte mig sisådär en två timmar senare med orden "nu är det frukost". Har sovit fantastiskt gott och har sluppit sömnproblemen de senaste nätterna. Det gör mig på gott humör

Fantastiskt mycket visdom som finns att hämta hos Emil i Lönneberga. Minns för några veckor sedan, när det var en mindre snöstorm här och jag gruvade mig för att gå ut att göra det jag måste (alltså skotta infarten). Då fick jag rådet av Passionsblomman: tänk som Emil, när han skulle rädda Alfred.

• Daa

Oj, TinkerBelle, nu tappade jag kanske tantpoäng igen: jag ska spela innebandy idag (har inga barn som kan göra det åt mig). Det är över ett år sedan och stor risk att jag kommer att ta rollen som Rundningsmärke.
    De där tjugoåriga grabbarna är lite för snabba för att en annan ska hänga med.

Tufft schema för dig idag alltså.

• passionsblomman

Daa: jag har nog hämtat mer livsvisdom än jag vet om ur Asstrids värld när jag tänker efter...

När någon gnäller och säger "men det är inge roligt" svarar jag nästan alltid
    "rolit å rolit-grisar´sa änte ha rolit-grisar ´sa dé bli julskinka utå"

och ofta har man ju anledning att säga "jo, jag är rädd, men jag gör det ändå, för annars är jag ingen männska -utan bara en liten lort."

Ibland klämmer jag till med "Tänk, det är så konstigt med mej-jag KAN så mycket...jag kan allting när jag tänker efter-utom slalom!"

i mitt fall, tror jag jag byter ordet slalom mot innebandy...

• Daa

...åh... Nu är jag tillbaka från innebandyn. Det känns att det var länge sen: över ett år! Konditionen är kass och orken tog fort slut. Ändå är jag ganska nöjd med min prestation, för inte var jag så mycket sämre än sist jag spelade. Ska tillägga att jag var fett äldst på plan

Åh, vad trött kroppen är nu. Ska bli intressant att se om en annan orkar vara social ikväll.

• passionsblomman

ja jag såg att du var förbannad i arg-tråden...

Du kanske ska rymma hemifrån helt apropå, sådär lite lagom länge?
    MulleNuh skrev 2009-03-07 19:15:49 följande:
    morr
  • didis

Kankse till Konfusenbo, appropå Astrid Lindgren?

Eller snarare till ett Konfusenbo där man kan dricka ett glas vin och svänga sina lurviga kanske?

passionsblomman skrev 2009-03-07 19:38:03 följande:
    ja jag såg att du var förbannad i arg-tråden...Du kanske ska rymma hemifrån helt apropå, sådär lite lagom länge?
  • passionsblomman

Just vad jag kom på när jag redan hade postat!

didis skrev 2009-03-07 19:49:08 följande:
    Kankse till Konfusenbo, appropå Astrid Lindgren?Eller snarare till ett Konfusenbo där man kan dricka ett glas vin och svänga sina lurviga kanske?
  • Troll1

HEJ!

Blir snart schizofren, för jag hinner bara sitta korta stunder. Ni skriver så tangenterna glöder.

Kram!!

• passionsblomman

Full tupp! KRAM!!!!

Troll1 skrev 2009-03-07 20:05:15 följande:
    HEJ!Blir snart schizofren, för jag hinner bara sitta korta stunder. Ni skriver så tangenterna glöder. Kram!!
Svar på tråden Tantvarning 3