• passionsblomman

Tantvarning 3

Vi kommer aldrig att ha pratat färdigt!
    och fusklappen tar vi med!

:-8

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-05 23:06
    www.brollopstorget.se/Forum-2-18/m2993657.html

liksom länk till 1:an

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-05 23:07
    www.brollopstorget.se/Forum-2-18/m3111211.html

och länk till 2:an såklart!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-05 23:08
    Ingen tant är fullkomlig:

• Svar på tråden Tantvarning 3
  • passionsblomman

ha ha ha!! Ja, det kändes som en scen ur en film med ngn sån där upptagen person som inte ens kan släppa telefonen när de ska slappna av en liten stund...

Jodå, de har pratat med var och en, men det hanns inte med att prata båda tillsammans, så det ska de göra imorgon.

Sonen är lite halvnervös för det, för andra killen är ju tre år äldre. Men de brukar vara duktiga på konflikthanteringen i den här lilla skolan och de tar sig mycket tid att se till att barnen själva pratar igenom saker. det är jag MYCKET glad för.

Jag kan inte rå för att jag är liiiite ego-sur över att jag inte fick min behandling under lugna former, för jag hade inte alls råd att gå egentligen , men jag MÅSTE få till ryggen och nacken, för det här GÅR inte. Men, INGENTING är viktigare än ens barn, punkt slut. Tur att jag inte hade slagit av luren också!

Troll1 skrev 2009-03-02 21:46:36 följande:
    Men jisses Passionsblomman! Jag kunde se dig framför mig, likt en igelkott famlandes efter telefonen. Och så sen färgen i ansiktet när du hörde vad samtalet gällde. Ojoj!!Har de tagit tag i(skit)ungen som sparkade??
  • Troll1

Jag var mest orolig när jag läste ditt inlägg att nålarna satt kvar när du rusade därifrån.
    Skämt åsido, bra att de tar tag i det och hoppas du kan få annan beh sås måningom. Du får muta sambon. De har fina massageoljor på ICA, otroligt nog. Den påpekar mannen titt som tätt att den aldrig blir använd. Han fick den trots allt av mig när han fyllde år för snart ett år sedan.

• passionsblomman

Jävla skit! Nu ringer sambon och har blivit stående med bilen! förbannat! Nu måste jag ju väcka lillpojken och åka och hämta honom där han står i natten....

Vad är det här för dag!

På återseende!*rusar*

• Originalrosen

Bäst att jag fixar lite varm choklad med en klutt vispgrädde på. Kanske lite rom i? *tänder en brasa och några ljus*

Sysselsätter mig en stund med puffkuddning som skulle göra Simon och Thomas avundsjuka. Hinner jag med att baka en kaka? *tittar mig runt ikring men får inget svar*

Puttar ned katterna från soffan, låt bli mina nypuffade kuddar!

Jag bakar nog en kaka i alla fall, det tar nog ett slag för passionsblomman att komma hem med sin make. Det ÄR mysigt att komma hem, mötas av doften av björkved som eldas redan på stigen på väg hem. För att inte tala om nybakt sockerkaka när man kliver in!

Allt detta vill jag ge dig, Passionsblomman! Din dag har ju varit makalöst hemsk. Slå dig ned framför brasan, ta koppen med choklad, rom och vispgrädde - och en liten bit sockerkaka. Dra ett djupt andetag - och du, dagen är nu slut. Ge livet en ny chans imorgon.

• Troll1

Stackars Blomma! Fint skrivet Originalrosen!

• passionsblomman

Åh! Tänk att få komma hem till så mysigt! Jagär en priviligerad blomma....

Bilen står kvar vid infartsparkeringen Den gick inte att ens få minsta lilla knyst ur??????? Fast vi kablade den och allt. Konstigt.
    Så, imorgonbitti måste vi försöka få den hemdragen på nå vis...

Roligast av allt är att min sambo hade plockat upp en olycklig liftare längs vägen, som missat sin buss...Hon lär nog minnas den sena vinterkvällen med den lilla lilla bilen....

*häller upp en rejäl skvätt rom i den ljuvliga chokladen*

• Originalrosen

*sitter förstummad*

...ett slag...

*skakar på huvudet*

Jag kan inte tro det! Simon och Thomas - dessa underbara inredningsgurus som är så himla...för mycket av allt. De har för mycket rosa, för mycket silver, kristall och grafit till allt - och det funkar! De skulle få nycklarna hem till mig direkt om de ville göra iordning åt oss.

Skönt att ni är hemma, vännen.

• Troll1

Ähum, de får ICKE MINA hemnycklar. *Svimmar av tanken*

Här är dagens melodi apropå det mesta:

• passionsblomman

Góóóóómorron góóóóó´morron! Jaha, nu har vi varit iväg och

*sett till att barnen som var i luven på varandra iallafall stod öga mot öga idag.

*berett oss på att bogsera lilla bilen, men klartat oss undan med att kabla igång den.

Har även hunnit prata med farbror Hundkojedoktorn som tar hand om min lilla bil. Han håller på att fixa en helt ny motor till den.Arbetet fortskrider tydligen.

Fy tusan vad med pengar det går iväg nu åt alla håll, med bilar och allt möjligt...

...och inget kommer ju in, för såklart måste de fucka upp lite på A-kassan innan de betlar ut min ersättning.
    Konstigt, att man vblir lite spänd i käk och nackmuskler.

Men som sagt: Don´t worry, be happy *håller tummen för att postkodmiljonären kommer till svartsjö*

Svar på tråden Tantvarning 3