• passionsblomman

Tantvarning 3

Vi kommer aldrig att ha pratat färdigt!
    och fusklappen tar vi med!

:-8

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-05 23:06
    www.brollopstorget.se/Forum-2-18/m2993657.html

liksom länk till 1:an

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-05 23:07
    www.brollopstorget.se/Forum-2-18/m3111211.html

och länk till 2:an såklart!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-05 23:08
    Ingen tant är fullkomlig:

• Svar på tråden Tantvarning 3
  • Soldemor

Im yours skrev 2009-03-02 10:20:53 följande:

Teknikfreak, tycker om och beundrar den sortens människor. Men jag platsar inte på den listan. Faktum är att teknik, o jag motarbetar varann.
    Gissa varför det blev som det blev när jag försökte citera innan?
  • Originalrosen

Passionsblomman,

Hur skulle ditt perfekta jobb se ut för dig? Om du fick drömma, vad vore det? Med vad skulle du vilja jobba, vart och vilka tider?

Eller spelar det ingen större roll, bara du har bra arbetskollegor? (Så är det för mig.) Berätta vad du vill! Det kan bli en självuppfyllande profetia. (Stavas det så?)

• passionsblomman

Vad säger du nu I´m yours? Har han blivit inlagd eller vad händer? Usch vad jobbigt för dig att bli orolig!
    Kommer han att kunna få någon operation eller så?

Mulle: Hur känns det att vara husägare nu då? Va? va va va!!!
    Berätta!

Trollet: HUR går det egentligen med din rygg och vad gör de med sjukskrivning och allt? Går det inte att laga dig?

Diz: Min sambo sa att jag under inga omständigheter fick bli sådan där stationsvärd! Han hade en flera minuter lång utläggning om vilket fruktansvärt skitjobb det var och utan att upprepa alla detaljerna insåg jag att han under sitt yrkesliv fått rätt god insikt i arbetsförhållandena för de där värdarna.

Originalis: jag beställer ett par benvärmare i valfritt utförande rakt av! Mina benhinnor får ont varenda gång jag försöker bli en duktig promenerare igen...

• Originalrosen

Benvärmare? Tyckte väl att snoppvärmaren jag stickar på såg lite väl stor ut!

Kanske passar bättre som benvärmare!

Allvarligt talat, jag blir sugen på att virka grytlappar eller något. Undrar om jag har kvar några stickor och virknålar någonstans?

• Troll1

Passionsblomman: Nä, den är nog körd nu. Vet inte så mkt mer just nu. Tog så många rör blod förra v så jag är lite trögtänkt ftf. Jag väntar på svar från olika håll, men ryggen gör ONT. Idag var det näääära att ett diskbråck gick åt fanders. Känns som att det är på väg att låsa sig när som helst. En del hänger ihop med att min lilla dotter är i sitt esse nu och sätter sig på tvären ganska ofta.
    Du skulle bara veta vilka planer jag har när det gäller starta företag. Problemet är att du (ngt ovetandes) är delaktig i dem. Utan dig blir det inte lika bra... Jag kan maila dig senare. Det är faktiskt en väldigt bra affärsidé jag har! (Dream on som de säger )
    För övrigt så spånar jag vidare på olika sätt att komma vidare. N. har ju en hemsida till mig, som jag fortfarande inte kommit igång med. (Tyckte den var krånglig)Får se om jag får grepp om den. Hur är din sida? Fixar du/ni ngt själv, eller är det ngn annan som gjort det?

• passionsblomman

Det är både och. Jag har både en massa tankar och drömmar, samtidigt som jag aldrig varit kräsen , men god stämning och bra jobbarkompisar är helt nödvändigt om jag ska vara anställd. Helst en bra fungerande ledning också...USCH vad många dåliga ledare eller icke-ledare det finns!

Vad gäller tider så är det egentligen mest begränsat av att både jag och sambon inte kan vara borta på samma obekväma tid. Därför skarvasde vi ju förut, jag jobbade svintidigt, och han sent.

Just nu hade jag egentligen gärna jobbat typ 6-15 eller så, och vardagar, eftersom sambon jobbar så mycket helg.

Om jag verkligen fick drömma precis just nu, så hade jag velat få ett syskon till vår son, varit hemma ett tag med det, och sedan satsat på min egen företagsidé.

Det I´m yours gör, med att skriva, är en sak jag alltid haft med min inombords också,(jättehemligt tills jag nu har blabbat ut det på hela nätet...) men ännu inte hittat någon form för.
    Allt är inte NU, vissa saker kommer tror jag.

Originalrosen skrev 2009-03-02 10:32:16 följande:
    Passionsblomman,Hur skulle ditt perfekta jobb se ut för dig? Om du fick drömma, vad vore det? Med vad skulle du vilja jobba, vart och vilka tider? Eller spelar det ingen större roll, bara du har bra arbetskollegor? (Så är det för mig.) Berätta vad du vill! Det kan bli en självuppfyllande profetia. (Stavas det så?)
  • Originalrosen

Passionsblomman,
    Men är det inte härligt att drömma - så det får man verkligen göra! Slit in karln i sovrummet, vetja! Tja, eller vartsomhelst går ju bra.

Ja, många dåliga ledare har jag stött på genom åren. Jag har själv varit en av dem. Det är inte så himla enkelt, men idag tror jag att jag skulle bli en bra ledare.

• Daa

Originalrosen: tack för tipset. Kanske borde testa det.
    Min sömnbrist dök upp plötsligt för några veckor sen. En natt kom aldrig sömnen (eller till slut gjorde den det, orolig och alldeles för lätt). Sen fortsatte det i fyra nätter, innan det blev mer normalt. Tänkte att jag börjat bli påverkad av fullmånen.
    Men så kom svårigheterna tillbaka. Sömnen kommer inte på många timmar och när den väl kommer så vaknar jag efter en liten stund igen. Och när det är dags att lägga sig nästa kväll minns min kropp och jag hur svårt det var sist och så blir vi genast oroliga. Vilket leder till nya svårigheter. Mycket märkligt. Det känns bra iaf att jag fick några timmars sammanhängande sömn i natt. Då blev jag inte en Trafikfara på vägen till jobbet

Im yours, hoppas att din älskling får krya på sig snart.

• Im yours

Soldemor; Jag förstår

Lasse är under utredning, man har ju konstaterat blåsljud på hjärtat. Vilket han förmodligen alltid haft, men inte vetat om. Hans immunförsvar är inte på topp. I många, många år har han jobbat för mycket som slagkraftig ledare i sitt företag. Mängder av resor till, o från, överallt i Europa. Etc, etc.......

Jag vet inte, men det verkar som om minsta förskylning har förmågan att slänga denna, fysiskt starka person i "väggen". Dessutom dog han mor för lite sedan. Ja, allt det här blir till en stor klump.......... mmmmmmmmmmm.... jag vet inte.

Jag sitter ju yrkesmässigt med ena benet i rehabiliteringsvärlden, både fysiskt och psykiskt. Jag har en massa bärkraftiga teorier om varför. Några förslag till åtgärd, som ev. medicinering, vila, men framför allt behövs ett annat tänkande för min älskade. Bryta nuvarande arbetssätt t.ex. Att nöja sig med att låta andra i företaget ro saker iland. B.la, b.la. Jösses, vad jag tramsar................ med det ligger något i det

Vad jag vill arbeta med? Skrivandet har alltid varit en dröm. Började skriva sk. proffstänk ang hälsa, sjukdom och allt därimellan. Det jag plitar numera är en sorts nöjeskavalkad, alltså jag skriver om det jag vill. Ibland går det ovanligt trögt, som med min bok/manus. Boken är en direkt koppling till ett stort trauma som jag levt med sedan, Jan-06. I det fallet kan jag inte skynda det hela med kreativ kraft, det behövs mera. Mycket mera. Jag har insett att det helt enkelt, måste få ta sin tid. Sår i själen försvinner inte lika lätt som det uppkommer, tyvärr. Gahhhhhh, nu börjar jag känna mig som kloka ugglan

Nu siktar jag på att vara behjälplig för tidskrifter; Mode, inredning, o annat flashigt Samtidigt som jag plitar ner det andra.

Passionsblomman, och alla andra: Jag tycker ni ska börja blogga, har gjort det själv i drygt ett år. Och det är helt galet vad mycket jag lärt mig. Undrar vad Troll1 har för planer egentligen??? Hur som helst blir det bra. Go, go girls! Och kan jag vara behjälplig på något sätt, så vet ni var jag finns.

• Troll1
    Daa skrev 2009-03-02 11:45:57 följande:
    Originalrosen: tack för tipset. Kanske borde testa det. Min sömnbrist dök upp plötsligt för några veckor sen. En natt kom aldrig sömnen (eller till slut gjorde den det, orolig och alldeles för lätt). Sen fortsatte det i fyra nätter, innan det blev mer normalt. Tänkte att jag börjat bli påverkad av fullmånen. Men så kom svårigheterna tillbaka. Sömnen kommer inte på många timmar och när den väl kommer så vaknar jag efter en liten stund igen. Och när det är dags att lägga sig nästa kväll minns min kropp och jag hur svårt det var sist och så blir vi genast oroliga. Vilket leder till nya svårigheter. Mycket märkligt. Det känns bra iaf att jag fick några timmars sammanhängande sömn i natt. Då blev jag inte en Trafikfara på vägen till jobbet Im yours, hoppas att din älskling får krya på sig snart.
    Valerina natt är jättebra och inte vanebildande eller att man blir trött dagen efter. Hör efter på Hälsokosten.
Svar på tråden Tantvarning 3