Soldemor; Jag förstår
Lasse är under utredning, man har ju konstaterat blåsljud på hjärtat. Vilket han förmodligen alltid haft, men inte vetat om. Hans immunförsvar är inte på topp. I många, många år har han jobbat för mycket som slagkraftig ledare i sitt företag. Mängder av resor till, o från, överallt i Europa. Etc, etc.......
Jag vet inte, men det verkar som om minsta förskylning har förmågan att slänga denna, fysiskt starka person i "väggen". Dessutom dog han mor för lite sedan. Ja, allt det här blir till en stor klump.......... mmmmmmmmmmm.... jag vet inte.
Jag sitter ju yrkesmässigt med ena benet i rehabiliteringsvärlden, både fysiskt och psykiskt. Jag har en massa bärkraftiga teorier om varför. Några förslag till åtgärd, som ev. medicinering, vila, men framför allt behövs ett annat tänkande för min älskade. Bryta nuvarande arbetssätt t.ex. Att nöja sig med att låta andra i företaget ro saker iland. B.la, b.la. Jösses, vad jag tramsar................ med det ligger något i det
Vad jag vill arbeta med? Skrivandet har alltid varit en dröm. Började skriva sk. proffstänk ang hälsa, sjukdom och allt därimellan. Det jag plitar numera är en sorts nöjeskavalkad, alltså jag skriver om det jag vill. Ibland går det ovanligt trögt, som med min bok/manus. Boken är en direkt koppling till ett stort trauma som jag levt med sedan, Jan-06. I det fallet kan jag inte skynda det hela med kreativ kraft, det behövs mera. Mycket mera. Jag har insett att det helt enkelt, måste få ta sin tid. Sår i själen försvinner inte lika lätt som det uppkommer, tyvärr. Gahhhhhh, nu börjar jag känna mig som kloka ugglan
Nu siktar jag på att vara behjälplig för tidskrifter; Mode, inredning, o annat flashigt
Samtidigt som jag plitar ner det andra.
Passionsblomman, och alla andra: Jag tycker ni ska börja blogga, har gjort det själv i drygt ett år. Och det är helt galet vad mycket jag lärt mig. Undrar vad Troll1 har för planer egentligen??? Hur som helst blir det bra. Go, go girls! Och kan jag vara behjälplig på något sätt, så vet ni var jag finns.