• passionsblomman

Tantvarning 3

Vi kommer aldrig att ha pratat färdigt!
    och fusklappen tar vi med!

:-8

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-05 23:06
    www.brollopstorget.se/Forum-2-18/m2993657.html

liksom länk till 1:an

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-05 23:07
    www.brollopstorget.se/Forum-2-18/m3111211.html

och länk till 2:an såklart!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-05 23:08
    Ingen tant är fullkomlig:

• Svar på tråden Tantvarning 3
  • tonårsmorsa

Stockholm

Diz skrev 2009-03-01 15:15:40 följande:
    Daa, Orginalarna, Didis, mulle, tonårsmorsa, var bor ni?Se nu inte min lilla lista som någon anmälning, det kommer senare, jag e bara nyfis. Hitills måste jag säga att vi är väldigt ustpridda
  • Originalrosen

Några mil utanför Stockholm inte så långt från Passionsblomma.

• Herr Originalrosen

Jag bor också några mil utanför Stockholm, inte så långt från Passionsblomma.

• passionsblomman

Hejom fejom!

Nu har jag varit ute i fantastiska solen och gått värsta prommisen.En och en halv timme,gött!

Innan dess har vi kollat Vasaloppet. HELT galet att det är så många som åker NIO mil skidor....Är det nån av er som åkt det någon gång?

Middagen igår var som väntat underbar.

Vi fick Champange till fördrink, sedan var det en räkcoctail men asiatisk touch-lime och koriander och lite så. Vitt vin till det. Mycket fräscht och gott.

Varmrätten var Oxfilé med potatisterrin och blomkålspuré och murklor i rödvinssås. Det röda viet var ett franskt urtjusigt som jag inte kommer ihåg alls namnet på, men som smakade hur fantastiskt som helst.

Dessert trodde jag inte vi skulle få, för den här kocken tycker det är sådär halvkul, men vi FICK ändå, och det var Creme brulé
    med sån´t där sockrigt knäckigt överst. Kaffe såklart och en god Konjak.

Vi åkte inte hem förrän vid halv två eller vad den nu var klockan...
    Jättetrevliga människor, glada skratt och hur bra som helst för mitt välbefinnande! *känner mig priviligerad*

• Originalrosen

Åh Passionsblomman - vilken helkväll! Härligt, härligt - men liiiite bakläxa på att inte ha koll på vinet som var gott - när alla tanterna sitter här och väntar på att få bra tips på god mat och goda viner.

• Originalrosen

Vasaloppet? Nja, jag har inte åkt det riktigt direkt. Kanske totalt om man lägger ihop hur mycket skidor jag har åkt i livet.

• Herr Originalrosen

När jag tänker efter har jag aldrig sett dig sticka, Orginalrosen, och då har vi ändå varit tillsammans i tio år. Sen köpte jag en symaskin till dig i julklapp för ja det måste nog vara 5 år sedan nu. Den är också oanvänd.

Bra att jag nu vet att du är duktig på att sy och sticka!

• Herr Originalrosen

Inget Vasalopp, men tre Vätternrundor.

• Originalrosen

*flinar*

Ja, det gäller att bli inspirerad, ha tid, lugn och ro och inte en massa trevlig karl som jag kan göra en massa kul tillsammans med.

• didis

Åh creme brulee, min favoritdessert!! Nu blir jag riktigt avundsjuk!

Diz: jag bor i Norrköping, för tjyven! Vi syns!

Svar på tråden Tantvarning 3