• passionsblomman

Tantvarning 3

Vi kommer aldrig att ha pratat färdigt!
    och fusklappen tar vi med!

:-8

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-05 23:06
    www.brollopstorget.se/Forum-2-18/m2993657.html

liksom länk till 1:an

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-05 23:07
    www.brollopstorget.se/Forum-2-18/m3111211.html

och länk till 2:an såklart!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-05 23:08
    Ingen tant är fullkomlig:

• Svar på tråden Tantvarning 3
  • MulleNuh

Men fy va läbbigt!!!

didis skrev 2009-02-27 21:01:04 följande:
    Jag har också haft kändisar som kunder/patienter! Men jag får inte säga vilka En gång när jag hade jour stod det två bistra vakter utanför dörren till behandlingsrummet, beväpnade, och killen i stolen satt fastkedjad med handbojor. Inte bara trevliga killar som satt på Norrköpingsanstalten på 90-talet... Då var det en lite skakis (och inte så erfaren) didis som borrade och tyckte det var obehagligt...
  • didis

Jo, han var rätt omskriven då, jag tror han satt på häktet fortfarande då. Kallblodig mördare *brrr*

MulleNuh skrev 2009-02-27 21:08:13 följande:
    Men fy va läbbigt!!!
  • MulleNuh

HÄrligt...
    didis skrev 2009-02-27 21:11:31 följande:
    Jo, han var rätt omskriven då, jag tror han satt på häktet fortfarande då. Kallblodig mördare *brrr*
  • tonårsmorsa

Inte så bra att vara skakis och riskera att slinta med borren på den patienten kanske. Kan tänka mig att de inte informerade om sådana situationer på tandläkarhögskolan.

En gång när jag hade jour stod det två bistra vakter utanför dörren till behandlingsrummet, beväpnade, och killen i stolen satt fastkedjad med handbojor. Inte bara trevliga killar som satt på Norrköpingsanstalten på 90-talet... Då var det en lite skakis (och inte så erfaren) didis som borrade och tyckte det var obehagligt...
  • passionsblomman

Ha ha! Men du hade ju ALL the power! ingen jävlas väl med en tandläkare som har en BORR!!!

(fast det förstås, de kunde ju gärna få vara typ medvetslösa under behandlingen..)

Jag har också haft kändisar som kunder/patienter! Men jag får inte säga vilka En gång när jag hade jour stod det två bistra vakter utanför dörren till behandlingsrummet, beväpnade, och killen i stolen satt fastkedjad med handbojor. Inte bara trevliga killar som satt på Norrköpingsanstalten på 90-talet... Då var det en lite skakis (och inte så erfaren) didis som borrade och tyckte det var obehagligt...
  • tonårsmorsa

Under min lärarutbildning gjorde jag ett arbete om barn med mammor i fängelse. (Har jag kanske skrivit om förrut.) I alla fall gjorde jag då dels ett studiebesök på en kvinnoanstalt och sen en intervju med en kvinna som dömts för dubbelmord (på sin sambo och någon annan, tror jag det var.) Känns rätt overkligt så här i efterhand. Inte direkt de personer man är van vid att sitta och småprata med.

didis skrev 2009-02-27 21:11:31 följande:
  • tonårsmorsa

Det var på den anstalten vi gjorde studiebesök. Han vi intervjuade sa att det i huvudsak var manliga anställda där, eftersom kvinnorna på anstalten har svårt att hantera kvinnliga vakter.

passionsblomman skrev 2009-02-27 21:40:17 följande:
    Ja,tänk! Kanske är det bra att jag aldrig fick komma på intervju till fängelset...
  • passionsblomman
    Så det var kanske därför de inte tog mig till intervju då?
    tonårsmorsa skrev 2009-02-27 21:44:35 följande:
    Det var på den anstalten vi gjorde studiebesök. Han vi intervjuade sa att det i huvudsak var manliga anställda där, eftersom kvinnorna på anstalten har svårt att hantera kvinnliga vakter.
Svar på tråden Tantvarning 3