• passionsblomman

Tantvarning 3

Vi kommer aldrig att ha pratat färdigt!
    och fusklappen tar vi med!

:-8

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-05 23:06
    www.brollopstorget.se/Forum-2-18/m2993657.html

liksom länk till 1:an

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-05 23:07
    www.brollopstorget.se/Forum-2-18/m3111211.html

och länk till 2:an såklart!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-05 23:08
    Ingen tant är fullkomlig:

• Svar på tråden Tantvarning 3
  • passionsblomman

Ja, nu är det nattning!
    De som åkte vasaloppet, de sover säkert redan...själv är jag nöjd med min långpromenad. Vem vet, imorgon kanske jag tar en till!

Sov gott!

• Soldemor
    Originalrosen skrev 2009-02-28 20:19:32 följande:
    Kanske ska virka en snoppvärmare till gubben?
    Det heter ph...
  • Soldemor
    Troll1 skrev 2009-03-01 16:25:56 följande:
    Ok, en lista annars blir jag yr när jag ska leta bakåt...Ni kan väl fylla på efter hand? Diz: HelsingborgstraktenDidis: NorrköpingTonårsmorsa: StockholmOriginalrosen m blifvande man: Strax utanför StockholmPassionsblomman: Strax utanför StockholmI´m yours: ÖrebroMulleNuh:lillabruden:Troll1: GöteborgDaa:Soldemor: Dalby
  • Troll1
    Soldemor skrev 2009-03-02 08:56:11 följande:
    Hur lyckades du med ovanstpående?
    Var ligger Dalby?

I´m yours: Härligt du skriver!
  • Soldemor

Är man teknikfreak så lyckas man med det mesta...Dalby ligger en mil öster om Lund.

• Troll1
    Soldemor skrev 2009-03-02 09:44:02 följande:
    Är man teknikfreak så lyckas man med det mesta...Dalby ligger en mil öster om Lund.
    Haha, ok!

Så vi tanter är ett gäng skåningar, några Göteborgare (eller blivande), ett gäng Stockholmare och så några utspridda i landet...
  • Im yours

Godermorgon tanterna!

Tack så mycket Troll1. Writing is a sort of lifestyle, I belive

Teknikfreak, tycker om och beundrar den sortens människor. Men jag platsar inte på den listan. Faktum är att teknik, o jag motarbetar varann.

T.ex....... jag vill gå den enkla vägen, medans tekniken tvingar ut mig på makalösa äventyr. Ibland känner jag mig oemotståndligt smart, men vips så får tekniken mig att undra var alla mina förlorade hjärnceller tar vägen. Hmmmmmmmmm....

Häromdan var jag på ett alldeles nyöppnat Lagerhouse. Såg en hammare med bling, bling på "skaftet". Tänkte mmmmmmmm..... kanske är det en sånn som behövs i min ickebefintliga verktygslåda. Då jag så stod i kassan, flimmrade bilder från mitt senaste hemmainredningsprojekt fram. Jag skulle sätta upp nya tavlor, o byta plats på de gamla. Tja, enkelt kan tyckas. Inte i min värld............. att se mig med en hammare i näven är skräckinjagande.

Alltså, t.o.m det minsta hammarslag kan ses som tekniska uppfinningar i min värld

Min älskade ligger på sjukhus igen, så det kunde varit bättre.... Det sägs att kärleken övervinner allt, så........

Mulle; Vad kul att flytten gick bra. Lycka till med inredningen!

Kramar till alla härliga vänner i denna worldwidebest tråd. Sköt om er, och varandra.

• Originalrosen

Daa,

Sömnbrist kan bero på magnesiumbrist (vilket är hyfsat vanligt). Vi får faktiskt inte i oss tillräckligt med magnesium via kosten längre. Jorden är utarmad på mineraler och jämfört med för 50 år sedan så är det riktigt illa.

Jag provade magnesium vilket är ett mineraltillskott som du kan köpa på apoteket eller i hälsokostaffären. Efter att ha sovit dåligt i flera år, sover jag sedan dess som en prinsessa.

Jag har ett par vänner som har provat det också - med samma resultat förutom en som det inte hjälpte på så där låg problemet någon annanstans.

• Troll1

I´m yours: Är han under utredning nu, eller fick han åka in akut? Tycker verkligen synd om er. *kram*

• Troll1

Får jag bara lägga till att det är viktigt att se till så att man inte får i sig för lite kalcium om man bara tar magnesium tillskott. Viktigt med balansen dem emellan.

Svar på tråden Tantvarning 3