• passionsblomman

Tantvarning 3

Vi kommer aldrig att ha pratat färdigt!
    och fusklappen tar vi med!

:-8

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-05 23:06
    www.brollopstorget.se/Forum-2-18/m2993657.html

liksom länk till 1:an

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-05 23:07
    www.brollopstorget.se/Forum-2-18/m3111211.html

och länk till 2:an såklart!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-05 23:08
    Ingen tant är fullkomlig:

• Svar på tråden Tantvarning 3
  • passionsblomman

Ok, nu lyssnar du lite här på Passionstanten:

Jag FÖRSTÅR att du gråter på riktigt! Det är inte alls kul att se vågens chocksiffror. Helt ok att bli ledsen*kramar*

Du som är en envis jäkel: Nu BESTÄMMER du EN dag i veckan som du har som vägdag! Jag ska ha söndagar, vi kan ha samma om du vill.

Att kolla oftare är meningslöst och det vet du.

Använd MÅTTBAND samma dag! Jag har tex lår, stuss, mage, midja, under tuttarna och bysten som ställen. Det kan ha hänt saker på den ena mätgrejen, medan vågen kan stått still den veckan.

Sedan VET du mycket väl att du INTE är tjock. De tankarna bestämmer du över. Välj att räta på dig och tala om för dig själv att du är MYCKET bra redan nu som det är och att du gläder dig åt dina framsteg som du vet att du kommer att göra.

*kramar om igen*

MulleNuh skrev 2009-01-13 22:34:11 följande:
    ja jag brukar väga mig på morgonen, dagen, kvällen. Jag är alltså besatt av min vikt.. Har varit det under lång tid.Men jag har låtit bli att väga mig sen jag slutade röka..Men nu vägde jag mig..Kommer inte kunna sova i natt.. Ja jag förstår att detta låter överdrivet och larvigt.. Men jag mår sååååå psykiskt dåligt av att vara "tjock"!!!!!!
  • MulleNuh

Men jag ÄR tjock"!! Folk som känner mig tittar konstigt på mig!! Jag känner mig som en utböling!!!!

• Angelikasen

När jag väntade Simon så var jag med i ett projekt som hette "Runda gravida" opch sär fick vi bla träffa en dietist. Hon sa åt mig att ett av dom viktigaste stegen när man vill gå ner i vikt var att skriva ner ALLT man åt på dagarna och hur dags, typ en matdagbok. Man ska alltså skriva ner hur mycket alltså väga allt eller ta med typ dl/msk/tsk mått. Du ska även skriva upp innehållsförteckningen på det du inte lagar själv. Hon pratade också mycket om socker, men kan tycka att det inte låter så mycket när man läser på näringsvärdet, men en sockerbit väger ca 3 gram och då kan man genast kolla hur mycket det är i allt. Jag tog t.ex. Jalla drickyoghurt som är nyckelhålsmärkt och kollade och jag nästintill kastade tillbaka den i hyllan När det gäller bröd kan du tänka lika med sockret, det ska vara så lite som möjligt naturligtvis, men där finns det också ett litet tips: titta på innehållsförteckningen, om jästen står före sockret så har allt socker redan förbrukats till jäsningen av brödet, så då är det lugnt.
    Skriver man ner allt så inser man snabbt att man inte hade så mycket koll på att man pillade i sig både det ena och det andra helt omedvetet. Bara det att man skrev ner det gjorde att man började tänka efter: är jag verkligen hungrig /så hungrig nu att jag BEHÖVER äta nu, eller är det bara tröst?
    Ha en anteckningsbok liggande framme och göm vågen! den ger dig bara ångest och risken är att du börjar trösta dig ännu mer...

• tonårsmorsa

Går mellan datorn och spisen just nu. Håller på och förbereder morgondagens lunch - den blir välstekt.

• MulleNuh

Tack alla! Men jag har ju inte normalt matproblem. Jag har alltid varit mager.. Ja förutom när jag blir gravid då.. Brukar väga ca 60 kilo till mina 177 cm.

Efter Bella gick jag SNABBT ner till 68-69. Men nu då är jag uppe i 75.

Nää jag vet inte.. Är det röka jag måste göra för att inte gå upp s¨gör jag det! Iaf fram tills bröllopet.. Så får jag bli fet efteråt...

• MulleNuh

måste lägga mig.. Go natt.. Tack för att ni är snälla...

• tonårsmorsa

MulleNuh:
    Ciggaretter gör dig inte smal. Ta en promenad istället.

• Troll1

Guten abend!

Kan bara säga Ingen spiral för mig ever, nånsin, aldrig, pronto, slut! FY! Hade jobbiga blödningar och ONT, vågade inte ta ut den ändå på 5 år. Det är nu många år sedan...

Ang blödningar. Har du hört efter i hälsokosten? Jag arbetade där för några år sedan och det var många med dina besvär (och lite annat smått o gott såsom svettningar, humörsvängningar, svullnad etc) som kom in. Vet ej vad som finns på marknaden ftf. Hör efter.

• Troll1

Mullenuh: Du är ju inte tjock! Jisses! Nu känner JAG mig bombfet ju.... Om du gick ner så snabbt efter Bella ska du inte oroa dig nu, det vänder strax när kroppen ställt om sig också efter rökstoppet. Promenaderna var en god idé:

• Angelikasen

MulleNuh: Jag har alltid varit smal också, innan jag flyttade från Stockholm vägde jag 49kg och jag är 167cm. Nu vågar jag knappt säga vad jag väger men jag tar mod till mig och blundar för jag vill själv inte se det på pränt: 80!!! Jag måste komma igång igen, men man hittar på så många undanflykter hela tiden, som "men det regnar ju, usch vad det blåser ute idag" osv. Jag vet tyvärr att ett gym inte är något för mig eftersom jag alltid har haft fruktaqnsvärt dålig självkänsla och bara kommer må dåligt där, så jag får kämpa på hemma. Jag var jätteduktig och kom ner till 63 ett tag och då mådde jag som bäst.

Men jag måste säga att 75kg på 177cm är inte för mycket.

Och snälla, börja inte röka igen, det är inte värt det.

Svar på tråden Tantvarning 3