Ok, nu lyssnar du lite här på Passionstanten:
Jag FÖRSTÅR att du gråter på riktigt! Det är inte alls kul att se vågens chocksiffror. Helt ok att bli ledsen*kramar*
Du som är en envis jäkel: Nu BESTÄMMER du EN dag i veckan som du har som vägdag! Jag ska ha söndagar, vi kan ha samma om du vill.
Att kolla oftare är meningslöst och det vet du.
Använd MÅTTBAND samma dag! Jag har tex lår, stuss, mage, midja, under tuttarna och bysten som ställen. Det kan ha hänt saker på den ena mätgrejen, medan vågen kan stått still den veckan.
Sedan VET du mycket väl att du INTE är tjock. De tankarna bestämmer du över. Välj att räta på dig och tala om för dig själv att du är MYCKET bra redan nu som det är och att du gläder dig åt dina framsteg som du vet att du kommer att göra.
*kramar om igen*
MulleNuh skrev 2009-01-13 22:34:11 följande:
ja jag brukar väga mig på morgonen, dagen, kvällen. Jag är alltså besatt av min vikt.. Har varit det under lång tid.Men jag har låtit bli att väga mig sen jag slutade röka..Men nu vägde jag mig..Kommer inte kunna sova i natt.. Ja jag förstår att detta låter överdrivet och larvigt.. Men jag mår sååååå psykiskt dåligt av att vara "tjock"!!!!!!