• passionsblomman

Tantvarning 3

Vi kommer aldrig att ha pratat färdigt!
    och fusklappen tar vi med!

:-8

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-05 23:06
    www.brollopstorget.se/Forum-2-18/m2993657.html

liksom länk till 1:an

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-05 23:07
    www.brollopstorget.se/Forum-2-18/m3111211.html

och länk till 2:an såklart!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-05 23:08
    Ingen tant är fullkomlig:

• Svar på tråden Tantvarning 3
  • MulleNuh

Hmm jag tror inte man behöver tillstånd att sälja sprit till självkostnadspris när det är slutet sällskap!

Twixiee skrev 2009-01-13 20:20:30 följande:
    Alla glada och snälla tanter, jag behöver er hjälp! Detta är kanske lite OT. Vi har precis fått veta att vi har fått en lokal att ha vår bröllopsfest i. Nu är min fråga, måste man ha tillstånd från kommunen att ha en bar på bröllopsfesten? Vi kommer att vara ca 35vuxna som kommer att dricka alkohol, så det blir en fest i ett slutet sällskap. Baren kommer troligen att vara till självkostnadspris, så det blir ingen personal som serverar. Någon som har erfarenhet av detta?`
  • passionsblomman

Jag tror faktiskt att det stabiliserade sig något när hon fått barn...men hon har fortsatt haft rikliga blödningar, ända tills det slutade. Nu är hon pensionär, så det är över för hennes del nu.

Jag har sluppit den delen, men istället haft FRUKTANSVÄRD mensvärk, som också blev bättre när jag hade fött barn.
    Inte mycket till tips...

Originalrosen skrev 2009-01-13 20:18:02 följande:
    passionsblomman, vad fick din mamma för hjälp? *Håller tummarna för ett toppenbra tips*Pleeeessse.....I need somebody.
  • Originalrosen

Tack ändå, bara att någon lyssnar gör ju att det på något märkligt sätt blir lite lättare att uthärda. Knasigt så vi funkar. Tack, Passionsblomma.

• MulleNuh

Fy samma här!! Men nu efter att jag satte in spiral efter en abort i höstas så är mensvärken GRYM!! Jag har så ont så jag ligger och skakar PLUS att jag blöder som nån knivskurit mig!! Hoppas spiralen blir lite snällare med tiden?!?

passionsblomman skrev 2009-01-13 20:27:15 följande:
    Jag tror faktiskt att det stabiliserade sig något när hon fått barn...men hon har fortsatt haft rikliga blödningar, ända tills det slutade. Nu är hon pensionär, så det är över för hennes del nu.Jag har sluppit den delen, men istället haft FRUKTANSVÄRD mensvärk, som också blev bättre när jag hade fött barn.Inte mycket till tips...
  • passionsblomman

Det beror på att vi inte är öar utan öbor! dvs man behöver alltså varandra!

Originalrosen skrev 2009-01-13 20:33:16 följande:
    Tack ändå, bara att någon lyssnar gör ju att det på något märkligt sätt blir lite lättare att uthärda. Knasigt så vi funkar. Tack, Passionsblomma.
  • Originalrosen

Twixiee,

Alkoholtillstånd krävs inte om försäljningen är utan vinstsyfte och om man uppfyller nedanstående.

"Serveringstillstånd krävs dock inte för servering som ordnas

* Utan vinstintresse, i andra lokaler än där det bedrivs yrkesmässig försäljning av alkoholdrycker eller lättdrycker.
    * I andra lokaler än där det bedrivs yrkesmässig försäljning av alkoholdrycker eller lättdrycker.
    * Vid enstaka tillfälle för viss i förväg bestämda personer, och
    * Utan annan kostnad för deltagarna än kostnaden för inköp av drycker.

Ansvar
    Även vid servering av alkohol i slutet sällskap har arrangören av festen för att alkohollagen följs, vilket bland annat innebär att ingen under 18 år eller den som är märkbart påverkad av alkohol eller annat berusningsmedel får serveras alkoholdrycker."

• Originalrosen

Passionsblomma, så sant!

• Twixiee
    MulleNuh skrev 2009-01-13 20:34:15 följande:
    Fy samma här!! Men nu efter att jag satte in spiral efter en abort i höstas så är mensvärken GRYM!! Jag har så ont så jag ligger och skakar PLUS att jag blöder som nån knivskurit mig!! Hoppas spiralen blir lite snällare med tiden?!?
    Usch och fy! Stackare! Jag satte in hormonspiral, utan att ha fått barn eller gjort abort och min mens försvann helt och mensvärken var ett minne blott. (Äter mini-piller nu och mensen har ännu inte dykt upp *skönt som f*n). Jag fick tyvärr ta ur min spiral efter 3 år, då det upptäcktes en cysta.

Jag hoppas att det kommer att bli bättre för dig, för spiralen var verkligen kanonbra!
  • passionsblomman

Jag har aldrig provat det, men det måste de väl kolla upp? Läkarna menar jag. Sådär ska det väl inte bli!

MulleNuh skrev 2009-01-13 20:34:15 följande:
  • MulleNuh

Jag har kopparspiral.. Kanske ska sätta in en hormon!

Twixiee skrev 2009-01-13 20:40:23 följande:
    Usch och fy! Stackare! Jag satte in hormonspiral, utan att ha fått barn eller gjort abort och min mens försvann helt och mensvärken var ett minne blott. (Äter mini-piller nu och mensen har ännu inte dykt upp *skönt som f*n). Jag fick tyvärr ta ur min spiral efter 3 år, då det upptäcktes en cysta.Jag hoppas att det kommer att bli bättre för dig, för spiralen var verkligen kanonbra!
Svar på tråden Tantvarning 3