• passionsblomman

Tantvarning 3

Vi kommer aldrig att ha pratat färdigt!
    och fusklappen tar vi med!

:-8

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-05 23:06
    www.brollopstorget.se/Forum-2-18/m2993657.html

liksom länk till 1:an

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-05 23:07
    www.brollopstorget.se/Forum-2-18/m3111211.html

och länk till 2:an såklart!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-05 23:08
    Ingen tant är fullkomlig:

• Svar på tråden Tantvarning 3
  • HB09

Åh, vad jag känner igen det där med jobbsökandet! Det värsta tycker jag nästan är det som Diz beskrev, när man måste fylla i formulär med beskrivningar av utbildningar och tjänster och inte bara kan slänga iväg sin meritförteckning...

Såklart ni ska skicka iväg era "nedrans brev" tjejer

Till sist ett litet tips till alla jobbsökande tanter, från mig som jobbat på tre olika headhuntingföretag: Det lönar sig att ringa, antingen innan eller efter man skickat in ansökan. Det är inte bara snack, utan funkar faktiskt. Jobbigt? Jajamensan - men se det som ett sätt att slippa våndas lika mycket över brevet/CV:n. Samtalet är ju inte bara för att "sälja in" dig själv, utan ett sätt att förtydliga det du skrivit. Man tittar alltid extra på den ansökan man "fått en röst till".

(Fy tusan vad hurtigt det här lät, men det var i all välmening )

• MittiPrickBrud

MulleNuh, håller med föregående talare, fina kort och snygg brutta!

de grå håren ja.. Kom för mig när jag var 27... Sedan dess har jag färgat. Vet inte ens vilken som skulle vara min naturliga hårfärg idag Misstänker att de grå skulle ha tagit över helt!

passion, hur går det med brevet?

diz.. Håller tummarna för att du hittar ngt. förstår precis hur din frustration ser ut!
    kram

I´m yours, kramar till dig som får vara gräsänka

• Diz

Troll1 > Jotack, det gör jag med... Du kan ju tänka dig min puls förövrigt... Missade dessutom skriva att mitt i alltihop, typ 2330 ville minstingen amma... naturligtvis...

Mullenuh > Jättefina! Jag älskar krumelurer och så... Vilket teckensnitt har du använt till namnen? Skitsnygga iaf!

ImYours > Ojdå, jovars, busschafförerna här i Hbg behöver allt en Ärtan Pärtan kurs... Eller, vissa av dom iaf.

Passion > Visst är det obehagligt när man inte liksom känner sig säker på vad tusan man håller på med. "Varför i hela fridens namn skulle dom vilja anställa mig" liksom... Ahwell, om inte annat fick han jag ringde imorse säkert ett gott skratt...

• MulleNuh

Tack för era snälla ord!!

DIZ jag tror det heter Multur. Har laddat ner det från nån sida..

• Diz

HB09 > Jag brukar försöka hitta en anledning till att ringa personen ifråga. Oftast frågar jag lite om arbetsuppgifterna och ditten och datten, det är ju dock dels för att vara lite "trevlig" så dom kommer ihåg en, dels känna av lite för en eventuell intervju och för det personliga brevet. När man pratar i telefon hör man ju vilka kunskaper och erfarenheter som dom verkar vara lite extra intresserade av...

Problemet den här gången var att karln ifråga inte sa ett knyst, han bara svarade på direkta frågor. Det gjorde mig toknervös, så då pladdrade jag på som en idiot istället... Bland annat så frågade jag ju om arbetsuppgifter och så, och när han berättade så sa jag då vilka saker som jag hade mest erfarenhet av sen tidigare, väntade på en respons... som uteblev... varvid jag slänger ur mig "så det blir nog bra..." *ridå*

Vadå "så det blir nog bra"? Vem fan säger så, till en person dom söker jobb av??? Herreguuuuuuddd!!!!
    Första gången i världshistorien som jag känner att jag nog minskade mina chanser med det där samtalet. Snacka om hjärnsläpp, skjut mig någon...

Mittiprick > Tack, jag behöver lite lyckönskningar känner jag... Angående frisyren, jag hade nog rekommenderat att inte klippa lugg för tillfället, mitt hår växer ruggigt fort, men det tar ändå typ ett år innan en lug växt ut till käkbenet, dvs nog för uppsättning. Så vill du inte ha lugg i något slag på bröllopet så e det nog smart att vänta.
    Jag e dock i samma sits, har långt hår ner till svanken, komplett med småfjun över hela huvet (allt hår jag tappade nu när jag ammar ska nu växa tillbaks), vill för allt i världen fixa en "frisyr" av något slag, men jag vill ju ha den här längden på bröllopet, så det får bli "underhåll" bara...

Mulle > kommer du ihåg vilken sida? googlade multur font men det kom bara fram en massa gojs...

• passionsblomman

Brev? Jag hinner inte skriva brev! Skulle bara kolla vad som hände i överlämningstråden.... det tog hela eftermiddagen! och nu kutar jag runt i trådarna och försöker läsa ikapp, samtidigt som jah har gb full av blomfrågor..*rusar runt*

• HB09
    Diz skrev 2009-01-13 17:02:40 följande:
    [citat]
    Problemet den här gången var att karln ifråga inte sa ett knyst, han bara svarade på direkta frågor. Det gjorde mig toknervös, så då pladdrade jag på som en idiot istället... Bland annat så frågade jag ju om arbetsuppgifter och så, och när han berättade så sa jag då vilka saker som jag hade mest erfarenhet av sen tidigare, väntade på en respons... som uteblev... varvid jag slänger ur mig "så det blir nog bra..." *ridå*

Förlåt men: Han kanske kommer ihåg dig iaf..!
  • passionsblomman

Diz, mitt telefonsamtal till kontaktpersonen känns i backspegeln ungefär likadant...*skrattar eller gråter?*

han SA ju liksom ingenting...så jag blev helt hmmmig och mmmhig, och inte alls så kaxig som jag hade tänkt vara. jag hade tänkt framhålla mig lite bland mina frågor, men nu tror jag mest det lät som att jag undrade vad det är för lön...

...vilket kanske inte var så bra?
    Nä, SKIT nu i det ! Nu ska jag imorgon skriva ett brev, och sedan får de SKYLLA SIG SJÄLVA om de inte kallar mig till intervju *kommer att bli ledsen och behöva tröst...*

Fast det VAR rätt dålig lön faktiskt... så man kanske skulle lura ut ngt sätt att bli rik istället?

Svar på tråden Tantvarning 3