HB09 > Jag brukar försöka hitta en anledning till att ringa personen ifråga. Oftast frågar jag lite om arbetsuppgifterna och ditten och datten, det är ju dock dels för att vara lite "trevlig" så dom kommer ihåg en, dels känna av lite för en eventuell intervju och för det personliga brevet. När man pratar i telefon hör man ju vilka kunskaper och erfarenheter som dom verkar vara lite extra intresserade av...
Problemet den här gången var att karln ifråga inte sa ett knyst, han bara svarade på direkta frågor. Det gjorde mig toknervös, så då pladdrade jag på som en idiot istället... Bland annat så frågade jag ju om arbetsuppgifter och så, och när han berättade så sa jag då vilka saker som jag hade mest erfarenhet av sen tidigare, väntade på en respons... som uteblev... varvid jag slänger ur mig "så det blir nog bra..." *ridå*
Vadå "så det blir nog bra"? Vem fan säger så, till en person dom söker jobb av??? Herreguuuuuuddd!!!!
Första gången i världshistorien som jag känner att jag nog minskade mina chanser med det där samtalet. Snacka om hjärnsläpp, skjut mig någon...
Mittiprick > Tack, jag behöver lite lyckönskningar känner jag...
Angående frisyren, jag hade nog rekommenderat att inte klippa lugg för tillfället, mitt hår växer ruggigt fort, men det tar ändå typ ett år innan en lug växt ut till käkbenet, dvs nog för uppsättning. Så vill du inte ha lugg i något slag på bröllopet så e det nog smart att vänta.
Jag e dock i samma sits, har långt hår ner till svanken, komplett med småfjun över hela huvet (allt hår jag tappade nu när jag ammar ska nu växa tillbaks), vill för allt i världen fixa en "frisyr" av något slag, men jag vill ju ha den här längden på bröllopet, så det får bli "underhåll" bara...
Mulle > kommer du ihåg vilken sida? googlade multur font men det kom bara fram en massa gojs...