• passionsblomman

Tantvarning 3

Vi kommer aldrig att ha pratat färdigt!
    och fusklappen tar vi med!

:-8

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-05 23:06
    www.brollopstorget.se/Forum-2-18/m2993657.html

liksom länk till 1:an

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-05 23:07
    www.brollopstorget.se/Forum-2-18/m3111211.html

och länk till 2:an såklart!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-05 23:08
    Ingen tant är fullkomlig:

• Svar på tråden Tantvarning 3
  • Twixiee

Originalrosen - Tack Tack för hjälpen!

• passionsblomman
    Originalrosen skrev 2009-01-13 20:22:56 följande:
    Hmmm....jag får nog stå på mig vid nästa besök hos "Bottenkikaren" och inte nöja mig med att "allt ser jättebra ut". Det är ju faktiskt inte jättebra. Lustigt, jag brukar bli så nöjd när han säger det. *inser hur fånigt jag har uppfört mig*
    Sorry, men börjar i efterhand fnissa lite åt detta! Vad tusan, man går väl inte dit för att få höra hur det SER UT! Det kollade jag med en spegel i 5:an, (var chockad en vecka).."tack för berömmet, men det är inte roligare att störtblöda för att du tycker det är fint..." *fnissar mera*
  • tonårsmorsa

Kan man nog säga. Imorse vägrade han gå upp innan jag hade gått hemifrån. Jag var lite osäker på om han inte vågade gå till skolan för att fler än jag kanske kunde misstolka hans text, så jag gick hem på lunchen för att försäkra mig om att han gått iväg idag. Så när jag kommer hem är dörren olåst men ingen är hemma, han hade bara glömt låsa - morr.

passionsblomman skrev 2009-01-13 21:50:51 följande:
    Är din son arg ännu?
  • passionsblomman

Oj oj! *fnissar lite åt det tonåriga*

tonårsmorsa skrev 2009-01-13 22:02:17 följande:
    Kan man nog säga. Imorse vägrade han gå upp innan jag hade gått hemifrån. Jag var lite osäker på om han inte vågade gå till skolan för att fler än jag kanske kunde misstolka hans text, så jag gick hem på lunchen för att försäkra mig om att han gått iväg idag. Så när jag kommer hem är dörren olåst men ingen är hemma, han hade bara glömt låsa - morr.
  • tonårsmorsa

Ja, förra gången var det den yngre som "glömde", men då stod dörren på vid gavel när jag kom hem. Man kan ju undra vad de tänker på. Men söta är de.

passionsblomman skrev 2009-01-13 22:04:03 följande:
    Oj oj! *fnissar lite åt det tonåriga*
  • Angelikasen
    E
    passionsblomman skrev 2009-01-13 20:46:52 följande:
    Sorry, men börjar i efterhand fnissa lite åt detta! Vad tusan, man går väl inte dit för att få höra hur det SER UT! Det kollade jag med en spegel i 5:an, (var chockad en vecka).."tack för berömmet, men det är inte roligare att störtblöda för att du tycker det är fint..." *fnissar mera*
  • Angelikasen

Jag har haft kopparspiral i två omgångar och jag har en nu. Först och främst undrar jag om du inte fick någon informatiionsbrochyr om spiralen innan dom satte in den?
    Det fick inte jag och jag kan ju säga att jag fick en smärre chock när jag läste den EFTER att dom satt in den (då fick jag minsann en) för i den stod det att man kan få mer rikliga blödningar och värre mensvärk, och anledningen till att jag höll på att smälla av var att jag redan hade så ont så jag bara kunde ligga på sängen i ett par dagar just när mensen startade och att jag hade dom största tänkbara tampongerna plus binda för att inte blöda igenom på nolltid.

Nu tillhörde jag dom få lyckliga som spiralen hade motsatt effekt på så nu blöder jag nästan inget och jag har ingen mensvärk längre.

Jag tycker du ska prata med din barnmorska och höra om ni ska byta till nåt annat.
    Nu är det ju några år sen jag satte in min första spiral, men jag tror väl inte att det kan ha ändrats så mycket på den tiden, jag menar koppar är ju koppar.

MulleNuh skrev 2009-01-13 20:34:15 följande:
    Fy samma här!! Men nu efter att jag satte in spiral efter en abort i höstas så är mensvärken GRYM!! Jag har så ont så jag ligger och skakar PLUS att jag blöder som nån knivskurit mig!! Hoppas spiralen blir lite snällare med tiden?!?
Svar på tråden Tantvarning 3