• passionsblomman

Tantvarning 3

Vi kommer aldrig att ha pratat färdigt!
    och fusklappen tar vi med!

:-8

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-05 23:06
    www.brollopstorget.se/Forum-2-18/m2993657.html

liksom länk till 1:an

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-05 23:07
    www.brollopstorget.se/Forum-2-18/m3111211.html

och länk till 2:an såklart!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-05 23:08
    Ingen tant är fullkomlig:

• Svar på tråden Tantvarning 3
  • passionsblomman

Jag är 1.63 och har gått upp snart 8 av de 9 jag gick ner i våras... Så jag vet EXAKT hur det känns!

Dessutom var det så i våras, att jag till min förfäran insåg att jag vägde över 5 kg MER då, än vad jag gjorde som fullgången i min graviditet för 7 år sedan! För det finns inga ursäkter!
    För till saken hör att när jag BLEV gravid hade jag redan hunnit bli ganska mycket rundare än jag varit tidigare.

Summan av kardemumman är idag att jag stt tilll både BMI, mina tidigare klädstorlekar och vetskapen om vad jag vägt förut, säger mig att jag utan att bli underviktig, mycket väl kan gå ner 20 kg!

Jag bar säckar med sjösten på förra jobbet. De är as-tunga. De väger 20 kg. Jag inser hur mkt onödigt jag släpar runt på...

Jag tänker göra ngt åt det. Jag har börjat idag!

Troll1 skrev 2009-01-14 18:34:44 följande:
    Med tanke på folk som googlar på regissörens nam så skriver jag bara L. M:s senaste film. 

Men det är inte roligt när man gått upp 6 kg. Det gör massor när man som jag bara är 1.60 i strumlästen.
  • MulleNuh

LHADLba-lfn hnhslfhnlsms lf jag är så JÄÄÄÄVLA nervös!!
    Sitter och väntar på ett samtal från min pappa. Dom har värderat sitt hus idag och är priset ok så ska VI köpa loss halva och flytta dit!

Stort..

• Daa

Go'kwäll.
    Det är tufft att läsa igenom en tråd där sköna tanter skriver.

Mullenuh: skönt att ha fått klart inbjudningskorten. De var riktigt snygga! Och kul att din dag varit bra.

Troll1: filmpremiär, det låter nåt. Hoppas du får känna dig snygg och glamourös, med eller utan hjälp av skohorn *ler uppmuntrande*

Jag behöver också få ordning på mig. Inte för att jag är missnöjd med min vikt, men jag är lite för klen (lite? Det var då en underdrift av sällan skådat slag!) och har för dålig kondis. Att det ska vara så svårt att komma sig ut på en promenad... Det är ju som en början på att man kanske ska bli lite pepp på att träna.

Annars känner jag mig nöjd för jag har, efter många års velande, köpt en ny bil.

Sånt som ökar min tant-status: Att jag är nöjd för att
    *min nya bil är säkrare än den gamla
    *den har airbag och en massa bra balkar.
    *Dessutom har den antispinn och ABS-bromsar.
    *Det är en kombi.
    *Och, det bästa till sist: den har inställbart svankstöd!

Sånt som minskar min tant-status: Att jag är nöjd för att
    *det är en turbo, den svarar bra när jag gasar
    *det är grymmare ljud i den här (antar att min tant-status kanske också minskar för att jag helt naturligt använder ett ord som "grym" som positiv förstärkning i diverse olika sammanhang)

Jag är också nöjd för att den är lite gullig, trots att den är större än den gamla. Fast jag vet inte vad detta gör med min tant-status.

Hoppas ni får en skön kväll.

• Daa

Stort. *återupplever, nu blir jag också nervös *

Glöm inte att andas.

MulleNuh skrev 2009-01-14 18:49:17 följande:
    LHADLba-lfn hnhslfhnlsms lf jag är så JÄÄÄÄVLA nervös!! Sitter och väntar på ett samtal från min pappa. Dom har värderat sitt hus idag och är priset ok så ska VI köpa loss halva och flytta dit!Stort..
  • passionsblomman

Daa: berätta nu genast vad du har köpt för bil då???*nyfiken*

Ps-det är VÄRDELÖST om det inte händer ngt när man gasar!

• MulleNuh

jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa!!!!!!!!!!!!

priset var myyyyycket bra!! :-d

banken nästa!!!

• Daa

Grattis MulleNuh!

Jag har köpt mig en passat, och är som sagt nöjd. Däremot har jag separationsångest. Hur ska jag kunna skiljas från min gamla lilla Toyota?

• tonårsmorsa

Hej alla tanter.
    Morgonpromenaden blev tyvärr inte av idag. Vaknade 7:10 och skulle vara på jobbet 7.30. Men jag hann: Bråttom, in i duschen. Snabbt, snabbt på med vatten och i med schampo. Fram med duschtvålen. Skynda, skynda. Skölj ur. Torka kroppen och borsta tänder, det fixar man samtidigt, en hand till tandborsten och den andra badlakanet. Snabbt på med kläderna samtidigt som man plockar fram matlådan. Och sen springa iväg. Puh! Tur man har nära till jobbet.

Får bli en kvällspromenad lite senare.

Daa:
    Turbo kan nog räknas till tantvarning också. Alla vet väl hur det är med män, bilar och den välkända 40årskrisen.

MulleNuh:
    Lycka till med bank, hus och allt annat.

• passionsblomman

Grattis Mulle och välkommen till villavärlden! Det är tantpoäng och nu kommer du att skaffa fågelbord, trädgårdsbord och praktiska byxor att ha när du påtar i grönsakslandet! Jag ska skicka knäskydd, så du inte får ont!

Svar på tråden Tantvarning 3