• passionsblomman

Tantvarning 3

Vi kommer aldrig att ha pratat färdigt!
    och fusklappen tar vi med!

:-8

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-05 23:06
    www.brollopstorget.se/Forum-2-18/m2993657.html

liksom länk till 1:an

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-05 23:07
    www.brollopstorget.se/Forum-2-18/m3111211.html

och länk till 2:an såklart!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-05 23:08
    Ingen tant är fullkomlig:

• Svar på tråden Tantvarning 3
  • tonårsmorsa

Norr om Åkersberga.

MulleNuh skrev 2009-01-14 21:10:11 följande:
    Vad ör skärgårdsstad??
  • passionsblomman

Ja, du ser! Ni kommer att kunna tjäna masa millar sedan!

MulleNuh skrev 2009-01-14 21:08:03 följande:
    Jaa, men vi gör värsta klippet.. Grannen köpte sitt hus för 4,5 millar...
    Huh???
  • MulleNuh

ahaa!! Aldrig hört talas om! Ändå är jag uppvuxen i täby, vallentuna!
    Nära vaxholm eller?

tonårsmorsa skrev 2009-01-14 21:12:48 följande:
    Norr om Åkersberga.
  • Im yours

Hej alla vänner!
    Det här med vikt, har ni tänkt på hur mycket tid vi använder till att vara missnöjd med våra kroppar. Jag tror aldrig att jag någonsin har hört någon kvinna som varit nöjd. Tror knappast att jag kommer att få höra det i framtiden heller

Jag har inte gymtränat på jättelänge, under de sista månaderna av 2008 måste jag ha sagt att jag var för fet minst 2000 ggr. Jag sa t.o.m till min son,(iofs på skoj), att jag skulle börja kalla mig själv för Heffaklumpen

Robin sonen 19 år, - Vadå du är väl inte tjock? Samtidigt som han ser helt oförstående ut.

Mb2 tycker att jag är världens vackraste, sexigaste, goaste, etc, etc kvinna i världen. Mina vänner säger samma sak, ja inte på samma sätt förstås Helt främmande människor kan komma fram till mig på stan, o ge mig komplimanger för just mitt utseende.

Hur kommer det sig att man ändå hellre tror på det negativa signalerna, (De som man egentligen ger sig själv)? Hellre än alla de positiva signaler man får utifrån, av andra.

Jag har spenderat en mycket stor del av mitt yrkesliv inom psykologin. Har arbetat med olika beteende("störningar"), rehabilitering..... etc, etc. You name it.

Jag står liksom där med hela facit i handen, och likt förbaskat tänker jag "fel". Om det nu finns något rätt, el fel i detta.

Jag hoppas att någon förstår vad jag menar

MulleNuh: Ett stort lycka till med det framtida boendet.

Idag promenerade jag till, o från stan, ca. 7 km. Det känns skönt. Bara att fortsätta,inte för att jag måste. Utan för att jag vill

• MulleNuh

Fast innan jag blev gravid nu sista gången var jag VÄLDIGT nöjd med kroppen!

Så kommer jag tillbaka så ska du få höra det från mig!!

Im yours skrev 2009-01-14 21:16:08 följande:

Hej alla vänner!Det här med vikt, har ni tänkt på hur mycket tid vi använder till att vara missnöjd med våra kroppar. Jag tror aldrig att jag någonsin har hört någon kvinna som varit nöjd. Tror knappast att jag kommer att få höra det i framtiden heller Jag har inte gymtränat på jättelänge, under de sista månaderna av 2008 måste jag ha sagt att jag var för fet minst 2000 ggr. Jag sa t.o.m till min son,(iofs på skoj), att jag skulle börja kalla mig själv för Heffaklumpen Robin sonen 19 år, - Vadå du är väl inte tjock? Samtidigt som han ser helt oförstående ut.Mb2 tycker att jag är världens vackraste, sexigaste, goaste, etc, etc kvinna i världen. Mina vänner säger samma sak, ja inte på samma sätt förstås Helt främmande människor kan komma fram till mig på stan, o ge mig komplimanger för just mitt utseende. Hur kommer det sig att man ändå hellre tror på det negativa signalerna, (De som man egentligen ger sig själv)? Hellre än alla de positiva signaler man får utifrån, av andra.Jag har spenderat en mycket stor del av mitt yrkesliv inom psykologin. Har arbetat med olika beteende("störningar"), rehabilitering..... etc, etc. You name it. Jag står liksom där med hela facit i handen, och likt förbaskat tänker jag "fel". Om det nu finns något rätt, el fel i detta. Jag hoppas att någon förstår vad jag menar MulleNuh: Ett stort lycka till med det framtida boendet.Idag promenerade jag till, o från stan, ca. 7 km. Det känns skönt. Bara att fortsätta,inte för att jag måste. Utan för att jag vill
  • tonårsmorsa

Det är relativt nybyggt. Första husen byggdes i slutet på 80-talet, sen har det vuxit i etapper. Från Täby är det genom Åkersberga och norrut på gamla Roslagsvägen (mot Furusund). Så till Vaxholm blir det genom Åkersberga via Svinninge söderut.

MulleNuh skrev 2009-01-14 21:15:34 följande:
    ahaa!! Aldrig hört talas om! Ändå är jag uppvuxen i täby, vallentuna! Nära vaxholm eller?
  • passionsblomman

Du har så rätt I´m yours. Det är väldoigt tragiskt att du har det just i det här fallet.
    Jag har alltid varit så arg på den där fixeringen. Faktiskt så hade jag några år då jag VAR nöjd! Jag hade insett att jag faktiskt inte var fet och ful utan en vanlig tjej och att jag-liksom alla andra hade all anledning att var stolt över hela mig, inklusive min kropp, och vara glad åt att den var frisk, hel och vacker. Så kande jag faktiskt, och jag hade en sund vikt och mådde jättebra. Nu har jag tyvärr insett att det jag ökat i vikt inte alls är nyttigt och mest av allt förstår jag att om jag FORTSÄTTER gå upp kilo efter kilo år efeter år, kommer jag att leva ett eländigt liv om 20 år, och inte kunna göra allt jag vill. Man kan inte låta sig öka typ 7-10 kg per år. Det är inte bra med 2-3 per år heller, för på 10 år blir det 20-30 kg ytterligare, och de där stensäckarna jag talade om förut, kommer att ha ett pris att kånka runt på.

Nä, mer dans, härliga promenader-hos mig får man se en massa fina djur och möta naturens vackra ansikte, bara man pallrar sig ur soffan- och så ännu mera dans! Det räcker ju egentligen. Och att inse att man kan äta EN kaka, man måste inte pilla i sig hela paketet!

• Troll1

Hallå där! Vad är detta för Stockholmssnack? Dags att dra igång lite Göttebosska för att få lite balans härinne tror jag.

Svar på tråden Tantvarning 3