Fast innan jag blev gravid nu sista gången var jag VÄLDIGT nöjd med kroppen!
Så kommer jag tillbaka så ska du få höra det från mig!!
Im yours skrev 2009-01-14 21:16:08 följande:
Hej alla vänner!Det här med vikt, har ni tänkt på hur mycket tid vi använder till att vara missnöjd med våra kroppar. Jag tror aldrig att jag någonsin har hört någon kvinna som varit nöjd. Tror knappast att jag kommer att få höra det i framtiden heller Jag har inte gymtränat på jättelänge, under de sista månaderna av 2008 måste jag ha sagt att jag var för fet minst 2000 ggr. Jag sa t.o.m till min son,(iofs på skoj), att jag skulle börja kalla mig själv för Heffaklumpen Robin sonen 19 år, - Vadå du är väl inte tjock? Samtidigt som han ser helt oförstående ut.Mb2 tycker att jag är världens vackraste, sexigaste, goaste, etc, etc kvinna i världen. Mina vänner säger samma sak, ja inte på samma sätt förstås Helt främmande människor kan komma fram till mig på stan, o ge mig komplimanger för just mitt utseende. Hur kommer det sig att man ändå hellre tror på det negativa signalerna, (De som man egentligen ger sig själv)? Hellre än alla de positiva signaler man får utifrån, av andra.Jag har spenderat en mycket stor del av mitt yrkesliv inom psykologin. Har arbetat med olika beteende("störningar"), rehabilitering..... etc, etc. You name it. Jag står liksom där med hela facit i handen, och likt förbaskat tänker jag "fel". Om det nu finns något rätt, el fel i detta. Jag hoppas att någon förstår vad jag menar MulleNuh: Ett stort lycka till med det framtida boendet.Idag promenerade jag till, o från stan, ca. 7 km. Det känns skönt. Bara att fortsätta,inte för att jag måste. Utan för att jag vill