Godmorgon käraste tanter!
Påtal om jobbsökeri: Jag är ju för tillfället mammaledig med minstingen, men nu e det ju tänkt att jag ska gå tillbaks till jobbet i slutet på februari. Då mitt jobb är öken (typiskt callcenter: ta 872987342987 samtal per dag, hjälpa Bernt, 85, att montera isär sin laptop på under 10 minuter, osv...
) så söker jag nytt. Sagt och gjort, hittade ett jobb förra veckan som jag ville söka till, pang! Hela familjen magsjuk, ömsåd låg jag däckad och ömsom torkade jag ungarnas spyor... party...
Iaf, igårkväll insåg jag att det var sista ansökningsdag på jobbhelvettet och sätter mig (efter ungarna lagt sig) och skriver ett personligt brev. (Sämsta i världshistorien
) Klockan 23:50 är brevet klart och jag fixar till meritförteckningen, börjar känna stressen krypa på... 23:55 går jag in på annonsen och ska kolla mailadressen som allt ska skickas till. Vad skådar mitt norra öga? Jo, "Ansökan via extern hemsida"... Klickar mig in där, och inser att man ska sitta och fylla i ett formulär för varenda utbildning och jobb som man haft.. *ridå*
Iaf, slutade med att jag skickade enbart det personliga brevet igår, ringde ansvarige idag, bad om mailadress och mailade honom meritförteckningen. Till saken hör att jag tidigare alltid sökt sådana där "hurtbulle-jobb". Dvs antingen säljare eller kundsupport, och man ska gärna vara som en liten koncentrerad solstråle, ingen sjuädra kund ska få en deppad och ni fattar grejen va? Det här var ett jobb som administratör på kommunen, ta fram och arkivera protokoll, svara lite i telefon osv - ett tantjobb utan tvekan.
Men alla mina "försäljningsknep", allt jag brukar skriva i ansökan, funkar ju inte då. Man kan ju inte skriva i ansökan "Jag vill ha ett tantjobb för jag orkar inte vara Ärtan Pärtan längre..." Eller?