• passionsblomman

Tantvarning 3

Vi kommer aldrig att ha pratat färdigt!
    och fusklappen tar vi med!

:-8

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-05 23:06
    www.brollopstorget.se/Forum-2-18/m2993657.html

liksom länk till 1:an

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-05 23:07
    www.brollopstorget.se/Forum-2-18/m3111211.html

och länk till 2:an såklart!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-05 23:08
    Ingen tant är fullkomlig:

• Svar på tråden Tantvarning 3
  • Im yours

MittiPrickBrud; Många extrakramar till dig, o en bukett härliga tulpaner. Vassego.

• Originalrosen

gillar hon som ser ut att ha en t-shirt eller så på sig. Röd topp och fräcka glasögon. Antingen är det jag eller så är det hon Mannerheim från inredningsprogrammen.

• MulleNuh

Ja jag ledsnade!! Inge kul när man suttit och skrivit en hel roman och så bara försvinner det när man ska posta!!

Im yours skrev 2009-01-12 19:23:08 följande:

Diz; Skönt att ni börjar krya på er. Apropå tandläkarbesök, jag borde oxå beställa tid? Jag tycker inte ens att tandläkarbesök är obehagliga, ändå blir det liksom aldrig av. Och visst sjutton, rinner pengarna iväg så snart man öppnat ytterdörren till kliniken. Jo, föresten då det skulle tandputsas sist höll jag på att drunkna i vatten. Nästa gång tar jag med badringen Troll1; Vilken söt tjej, ni har! Vilket tjusigt foto, undrar om hon längst till vänster är jag Jag känner igen pärlhalsbanden.MulleNuh: Bra initiativ till BT- redaktionen. Skrev ett inlägg om gårdagens datastrul. Det som pågick hemma här alltså. Annars är allt som vanligt, förutom att det blåser mindre stormstyrkor. Gäller att hålla i sig även då man befinner sig inomhus Kramar till alla, och tack för att ni finns!
  • passionsblomman

Herregud vileket meck det är att få vara med här nuförtiden! Bäst artt starta på det viktiga stället, jag har redan blivit utkastad och fått börja om! Man blir ju vansinnig...*muttrar*

Annars :tackar som frågar! Det har gått bra med min att göra lista. Fritids blev urglada för alla pysselsaker jag släpade dit (som annars skulle kastats från gamla jobbet)

Af, där satt en tjej och ockuperade en av de två datorerna med att bara surfa! Jag SÅG nog att hon fått mail med roliga bilder...*PAH!* Roliga bilder får man väl för tusan ägna sig åt hemma! Eller på bibblan!
    Men, mild och tålmodig som jag är(sluta genast skratta!) så sa jag inget, utan STOD bara där, lagom nära för att hon skulle fatta att jag stod i KÖÖÖÖ.
    På af kan jag berätta att det är jäkligt fullbokat för att få träffa en handläggare nu i desa tider! jag fick tid först 4/2!
    Det är ju flera veckor fram i tiden!
    Nåväl, han som tog emot min anmälan berättade hur jag ska göra för att gå rätt tillväga när jag söker starta eget stödet och det kommer att gå åt en del tid hursomhelst att förbereda allt inför mötet så det är klart och välformulerat.

Han var VÄLDIGT positiv till vår idé faktiskt!*JÄTTEGLAD!!!*

Sedan har jag-om jag inte redan sagt det bestämt att jag ska söka jobb som kriminalvårdare på kvinnoanstalten härute där jag bor. Kommer troligtvis att behöva ett deltidsjobb brevid firman ett bra tag, och det vore skönt att veta att man har en viss grund som är säker.
    Tycker ni inte att det behövs fler tanter i fängelse?
    Scysst blandning tycker jag-krimvårdare och florist!

Faktum är att de söker folk och det är en 28 veckor betald utbildning om man blir antagen! Det står att de behöver att man är positiv,tydlig , stabil, stresstålig och kan sätta gränser. Vad tror ni om att kasta in mig där?
    Min mamma tror stenhårt på mig och sa: "Ja, för dig lurar man inte och sätter sig inte på!".
    Det är kansk ekorkat att skriva om jobb som ligger ute kom jag på nu...
    ...men inte tusan vill alla andra brudar vara på fängelset?

Nu postar jag!

• lillabruden

Troll, hur kunde du hitta oss på en bild sådär!? Vad fina vi blev alla

Skönt att höra att influensan går bort på sitt håll, rikta bara inte baskiliskerna hitåt till Skåne!

Passionsblomman, tycker det låter som en finfin idé! Använd Tanttråden som referens
    För övrigt har AF aldrig gjort en gnutta för att hjälpa mig mer än att knappa in missuppfattade uppgifter så jag måste konstant ringa/besöka och reda ut! Men nu verkar det positivt för mig iallafall vad gäller jobb.....vet mer imorron!

Idag har jag seriösa hormon-choklad-rubbningar! Först och främst har jag sovit till 14 (jobbade ju natt så inget konstigt med det) och låg kvar i sängen till 15 och mös och tittade på Oprah! Sen gick jag upp och städade och en massa annat och vips var kl 19 och Carlos och kompisen hade slängt allt bråte efter ommöbleringen och sen handlat på ICA OCH lagat en god middag! Så bara där kan man ju förstå att det har varit fullmåne i 2nätter i rad.
    Sen har jag ätit 3 Mars, småplockat från lösgodispåsen som bara har det 'mindre goda' kvar....(men man köper ju alltid dem för dem är ju goda ibland....) och har ätit sockrade jordgubbar! Jag vill ha mer choklad............................

Baka Kladdkaka kanske....? *hhhhmmmmmmmmmmmmmmmmmmm............*

• passionsblomman

...kollar lite här...
    ...medan jag försöker läsa ikapp i den senaste brudöverlämningstråden... det kommer att ta hela natten...

Å, javisst! FULLMÅNEN! Det är ju såklart därför jag inte kunnat sova i ett par nätter! Konstigt, det där med att det alltid finns ngra mindre goda kvar i botten... Usch vad godissugen jag blev nu!

• tonårsmorsa

Jag har varit dum och min son är jättearg. Han kommer aldrig mer att prata med mig.

• Troll1

Jag har precis sådana bröst som tanten längst till höger. Så det är nog jag.

Tonårsmorsa: Oj, är det SÅ allvarligt? Kan vi trösta på ngt vis??

Passionsblomman: Har en fundering. Kan man få starta eget bidrag när man redan har firma? Det kunde man inte förut. Hade man registrerat sitt firmanamn så var det kört. Hoppas de ändrat reglerna, vill regga mitt blivande firmanamn.

Choklaaaaadddd åhhhhh, men nu iiilar det i mitt stora bautahål där bak i tanden (fd tanden)! Min dotter höll på att smälla av/svimma/dåna när hon såg hur stort hålet var... {#lang_emotions_embarassed}

• MulleNuh

haha jag sitter och läser varje inlägg men har inte riktigt kommit in i diskussionen!

passionsblomman skrev 2009-01-12 21:26:03 följande:
    ...kollar lite här......medan jag försöker läsa ikapp i den senaste brudöverlämningstråden... det kommer att ta hela natten...Å, javisst! FULLMÅNEN! Det är ju såklart därför jag inte kunnat sova i ett par nätter! Konstigt, det där med att det alltid finns ngra mindre goda kvar i botten... Usch vad godissugen jag blev nu!
  • tonårsmorsa

Troll1: Tröst är nog inte vad jag förtjänar, snarare en rejäl utskällning. Min son hade lagt ut en text på nätet och namnen och andra saker stämde med honom, så jag trodde det var något han skrivit själv och tolkade det som mobbing mot en av hans tjejkompisar - men det var en låttext. Känner mig som ett riktigt pucko. Det värsta är nog att han upplever det som att jag varit in och trampat i hans privatliv (dessutom tror jag han är rätt kär i tjejen, så min tolkning var ju rätt korkad).

Svar på tråden Tantvarning 3