• passionsblomman

Tantvarning 3

Vi kommer aldrig att ha pratat färdigt!
    och fusklappen tar vi med!

:-8

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-05 23:06
    www.brollopstorget.se/Forum-2-18/m2993657.html

liksom länk till 1:an

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-05 23:07
    www.brollopstorget.se/Forum-2-18/m3111211.html

och länk till 2:an såklart!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-05 23:08
    Ingen tant är fullkomlig:

• Svar på tråden Tantvarning 3
  • lillabruden

Ja då var det sista natten för detta skiftet eller vad man säger... jag jobbar inte förräns lördag natt Om 3timmar slutar jag och funderar på om jag ska köpa med bullar hem, eller inte....

Ni pratar mycket om familjeliv...inget jag känner till...men det låter ju inte som att jag behöver det heller om folk är elaka där...........
    jag insisterar på att snällhet hjälper en långt! Utom med FK o Akassan

Troll1 hoppas du hämtat dig! *kram*

Im Yours, kanske dags att 'teknikens under' anpassar sig till oss tanter eller hur?! Så många gånger jag lyckats få engelskt tangentbord istället för svenskt utan att veta hur jag lyckades! (alltså alla knappar ser likadana ut, men när man trycker så det en annan symbol/bokstav! SKuMt)

Om starka känslor är dåligt för hälsan är jag illa ute!! Är ju halv italienare/halv portugis med en egen väg att gå, blir jag förbannad så blir det jordbävning (inte riktigt )även om åren hjälpt mig flytta 'arg-blixt-åska' gränsen så finns ändå en gräns! Kanske ska släppa lös lilla mig på alla elaka på BT dags o bli moderator kanske

Jag har fantamej fått myggbett!!! bara jag som lyckas

• Im yours

Godmorgon söta ni.

Passionsblomma; Nya firman, oj vad skoj!!! Massor av lyckohälsningar till dig

Troll!; Vilken söt bild du skaffat dig

lillabruden; Mmmmmmmmmmmmmm, dessa moderniteter. Snacka om hatkärlek Nånn härinne hade problem med sin mangel. Typisk att sånt händer, precis då man äntligen fått lust att platta till saker. Hoppas det fixar sig!

Wingtear; Wälkommen hem kära du! Var har ni varit, vad hände etc,etc

MittIPrickBrud; Ska bara......... är ett mycket bra sätt att hinna vika tvätten, damma runt lite, och rensa upp bland den så otroligt viktiga reklamen. Oj, vad det gör onte att tvingas slänga,

Här i Örebro är det fortfarande mörkt. En promenad finns på att göra listan. Men först frukost..............!

Kramar, o ha en toppendag!!

• Diz

Hej på er.

Här börjar vi återhämta oss från magsjuka/influensan vi haft, känns otroligt skönt. Tvååringen har dock tyvärr fastnat lite i "det-e-synd-om-mig-så-jag-försöker-gnälla-mig-till-det-jag-vill-ha-stadiet" vilket jag hoppas försvinner fort... Tur att minstingen är så otroligt lätt att ha och göra med, han har hostat lungorna ur sig ibland, för att sedan direkt efter vara hur glad som helst. Mammas lilla kämpe. Egentligen vet jag ju att tvååringens gnäll nu lite är mitt eget fel, han blir otroligt lätt sjuk, mer eller mindre konstant sjuk hela vinterhalvåret, och det blir lätt att man tycker synd om stackar då, tillåter lite mer än vanligt. Men hur lätt e det att vara strikt med en liten kille som haft 40graders feber i en vecka...

Ahwell, nog om di små. Hade lite roligt imorse, insåg att "Unga brudar under 30" låg brevid "Tantvarning 3" i mina favorit-trådar. Lite lustigt att jag huserar i båda... Måste dock villigt erkänna att jag känner mig mer hemma här...
    Jag har alltid haft lite svårt att förstå mina jämnåriga, var en sån där unge som hängde efter fröken hellre än leka med mina klasskamrater.

• Troll1

I´m yours: Tack! Det är vår yngsta dotter.

Detta är ju bara inte sant... Jag nämnde ju igår att jag drar mig för att gå till tandläkaren. (Vi har inte gott ställt särskilt inte nu.... och så är jag harig som bare den.)
    Vad händer idag? Jo, en stor krater har jag nu i bakersta tanden som lagades Anno datsomal (stavas??). Ghhahhaaahahah! Nu får jag spader, vi har inte råd heller.

• Troll1

Oj, det var i en annan tråd jag kommenterat tandläk.besök...

"Didis: Bra jobbat, jag är inte där på låååånga vägar. Men det är aldrig försent...
    Påminner mig om att är det ngt jag skjuter upp så är det tandläkarbesök. "

• Diz

Oh! Tandläkare... *burr*
    Jag har själv ett enda hål i munnen, men det har dom fan inte lyckats laga på tre försök... (Lagningen har gått upp ca en gång om året, så mycket av tanden e bortslipad för nya lagningar hela tiden att det nu inte är mycket kvar...) Så nu sitter jag med en tillfällig lagning och gruvar mig för rotfyllning... Och inte tusan har man råd heller (kostar minst 3000 . Jag förstår preciiiiis hur du känner Troll1!

Glömde skriva det förr också, har ni data-probs så hojta, jag jobbar med sånt.

• MittiPrickBrud

Hallå alla söta och rara tanter!
    Ny vecka!
    Tant MittiPrick är dålig i magen och hemma från jobbet idag. Det börjar ju bra, återgången till jobbet.... Inte!
    men jag har inte räknat med annat än att magen skall reagera och bli konstig av allt det nya, så det är en normal och förväntad reaktion. Ändå jobbigt och känns som ett nederlag.

bara att ta nya tag och hoppas att morgondagen blir bättre!

kram

• Troll1

MittiPrickBrud skrev 2009-01-12 13:45:00 följande:
    Hallå alla söta och rara tanter!Ny vecka!Tant MittiPrick är dålig i magen och hemma från jobbet idag. Det börjar ju bra, återgången till jobbet.... Inte!men jag har inte räknat med annat än att magen skall reagera och bli konstig av allt det nya, så det är en normal och förväntad reaktion. Ändå jobbigt och känns som ett nederlag.bara att ta nya tag och hoppas att morgondagen blir bättre!kram

KRAM!

Diz: Jaså, fler med tandläkarbesök inom en snar framtand.... jag menar framtid.
    Hoppas de får ordning på den.

Man börjar nog haverera lite smått kroppsligt tror jag.

Passionsblomman: Hur gick det idag?

• Troll1

Hohooooo, var ääääär niiii? *Lyfter oroligt på alla lösa papper här*

Har precis framkallat ett nytaget foto av oss, eller om det var tecknat?

Några saknas på bilden, vi får ordna ett uppsamlingsfoto, eller ngn som är duktig på att teckna kanske?

• Im yours

Diz; Skönt att ni börjar krya på er. Apropå tandläkarbesök, jag borde oxå beställa tid? Jag tycker inte ens att tandläkarbesök är obehagliga, ändå blir det liksom aldrig av. Och visst sjutton, rinner pengarna iväg så snart man öppnat ytterdörren till kliniken. Jo, föresten då det skulle tandputsas sist höll jag på att drunkna i vatten. Nästa gång tar jag med badringen

Troll1; Vilken söt tjej, ni har! Vilket tjusigt foto, undrar om hon längst till vänster är jag Jag känner igen pärlhalsbanden.

MulleNuh: Bra initiativ till BT- redaktionen. Skrev ett inlägg om gårdagens datastrul. Det som pågick hemma här alltså.

Annars är allt som vanligt, förutom att det blåser mindre stormstyrkor. Gäller att hålla i sig även då man befinner sig inomhus

Kramar till alla, och tack för att ni finns!

Svar på tråden Tantvarning 3