• passionsblomman

Tantvarning 3

Vi kommer aldrig att ha pratat färdigt!
    och fusklappen tar vi med!

:-8

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-05 23:06
    www.brollopstorget.se/Forum-2-18/m2993657.html

liksom länk till 1:an

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-05 23:07
    www.brollopstorget.se/Forum-2-18/m3111211.html

och länk till 2:an såklart!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-05 23:08
    Ingen tant är fullkomlig:

• Svar på tråden Tantvarning 3
  • Troll1

Tack Passionsblomman!

Efter att hon helt utan anledning skrev surt i min gb istället för att ev i tråden, så blockerade jag henne. Det är en av de saker jag betalar för här på BT precis som på FL. Jag vill inte ha en massa meningslösa gb-inlägg från människor utan vett.

• Im yours

Kära nånn, att en för liten mössa under spädbarnsåren påverkar tänkandet hos samma människa som vuxen. Detta har som vi alla vet, diskuterats sedan urminnes tider. Och då på urtiden, var man glad att vara ensam på jorden. T.ex kunde man slänga ur sig vad som helst, TOTALT trams alltså, o samtidigt känna sig övermodig, och klyftig som en clementin.

Sedan dess har det hänt saker, o ting. Man slutade springa på fyra ben, rösträtten började gälla alla, saker o ting började liksom bli bättre. Men hujeda mig vilken kamp våra anrika mor- o farföräldrar såg till att vinna. Man började tala om demokrati. Empati, började på nått sätt höra ihop med ord som, vett&etikett. Som i sin tur är lika med; SUNT FÖRNUFT. Under nybörjarkursen börjar man från början, med att lära sig att;Tänka först, o tala/skriva sedan.

Därför, mina kära tantvänner är det med STOR förvåning jag ser hur mycket tid, o energi somliga lägger ner på rent bullshit. För h-e, (ursäkta ordet, m rackarns hade låtit rejält mesigt)Iaf var de samma människor som kastade grus i sandlådan. Och nu då de blivit vuxna. Fyllt 18 alltså, o byggt lite muskler börjar kasta sten.

Vad är det som gör att enkla frågeställningar i ett inlägg leder till ren mobbing? En annan sak är "nätmobbaren" lika morsk, där ute i verkligheten? Där de flesta av oss befinner sig.

Det är faktiskt sådana här "skit"- saker, som ibland leder till krig. Och 2+2, blir fortfarande FYRA.

Jag instämmer helt och fullt i att vår tanttråd är absolut bäst.
    Här kan vi snacka bröllop etc, etc, etc. Vi stödjer, o värnar om varandra. Jag är mycket tacksam för att jag hittade hit.

Gracias mina vänner!! Stora kramkalaset utbryter

Nu börjar min granne spela något från Irak- toppen igen. Häromdan försökte jag stampa foten i golvet. Men icke sa nicke, att det hjälpte............. suck, suck, suck.

Minstingen har inte längre ont av sista behandlingen ang tandställningen. Sååååååååå skönt.

Skickar detta utan korrekturläsning, o på egen risk

• passionsblomman

Im yours skrev 2009-01-10 21:31:51 följande:

Nu börjar min granne spela något från Irak- toppen igen. Häromdan försökte jag stampa foten i golvet. Men icke sa nicke, att det hjälpte............. suck, suck, suck.
    Kan det de spelar inte passa att öva magdansen till?
  • Im yours

Just precis det har du rätt i. Det är bara en sak, han byter låt mitt i låten Därför vet man inte riktigt vad som komma skall.
    Mellan Östern teckno, disco, ballad, etc, etc

Men visst jag ska ha min nya fina höftsjal i beredskap, hinner kanske vifta på någon av magarna

• passionsblomman

Im yours skrev 2009-01-10 21:42:44 följande:
    Just precis det har du rätt i. Det är bara en sak, han byter låt mitt i låten Därför vet man inte riktigt vad som komma skall.Mellan Östern teckno, disco, ballad, etc, etcMen visst jag ska ha min nya fina höftsjal i beredskap, hinner kanske vifta på någon av magarna
  • Angelikasen

Min mangel har gått sönder, just när jag började få in tekniken Min man (som är mycket teknisk av sig, det finns nog ingenting han inte kan fixa så länge det finns reservdelar eller går att göra) talade om att det är drevet som gått sönder och att det inte var mitt fel, dom är väldigt känsliga och av plast så dom går lätt sönder, och min mangel är så gammal så det går inte att få tag i reservdelar till den. SURT!

• Troll1

I´m yours: Oj, det var sannerligen ett inlägg som hette duga. Stor kram till dig! {#lang_emotions_flower}

"Iraktoppen"? Jag hade nog blivit galen....

Har ni sett reklamen med tanten som fyrar av en karatespark på gubben som slagit henne med en pinne (?)? Det är ngn "optikerreklam" av ngt slag. Fattar den inte riktigt, men tanten är go i alla fall. Lite så har jag känt mig ikväll. Tror dt är väldigt inne att vara tant. Hon finns på var o varannan reklamsnutt nuförtiden.

Hurra för tanten!

• lillabruden

Jo visst är det inne att vara tant Har ni inte sett reklamen där tanten förgiftar gubbens kaffe, och han bytar kopp, men det har hon också gjort! äkta tanter är alltid steget före!

Vilket för mig till Passionsblomman! Superbra move att kontakta Moderatorn! Sen att slumpen var på våran sida är bara universums sätt att tala om för elaka att snällhet är det vinnande konceptet!

Oavsett vad man tar upp i barnuppfostran, så vill jag påstå att man inte kan uppfostra alla barn lika, bara för dem är syskon betyder inte att dem reagerar på samma uppfostran liksom! Alla barn är individer, något som vuxna verkar tro kommer med åldern! Nä, hur man utbildar sina barn om sex och samlevnad är lika individuellt som hur man får dem att sova och äta som småttingar!
    Att ge kondom till någon som har helt fel syn på saken är kanske inte det bästa..men att ge en till någon som har rätt syn kan ju vara en bra idé kanske.

Nä, ner med nät-mobbare och andra mobbare! Inskränkta människor som sätter fälleben på sigsjälva!

Tycker att vi alla passar på att ta ett steg tillbaka, och känna oss jäkligt nöjda med att vi är inte som dem!

Kram på er mina underbara med-tanter! På med badmössan denna natt...fuktigt ute!

• lillabruden

förresten....kanske man kan bota Irak-toppen grannen med en Hansons bästa kanske? Eller varför inte lite svensk bugg!?

Bästa sättet att väcka min älskling är Mmmmbop på högsta volym och hoppa i sängen medans jag sjunger (läs skriker...) han går upp innan jag börjat

Svar på tråden Tantvarning 3