• passionsblomman

Tantvarning 3

Vi kommer aldrig att ha pratat färdigt!
    och fusklappen tar vi med!

:-8

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-05 23:06
    www.brollopstorget.se/Forum-2-18/m2993657.html

liksom länk till 1:an

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-05 23:07
    www.brollopstorget.se/Forum-2-18/m3111211.html

och länk till 2:an såklart!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-05 23:08
    Ingen tant är fullkomlig:

• Svar på tråden Tantvarning 3
  • MulleNuh

Jo men fan.. Vi kommer!!

Nej vi har absolut inga skäl till barnvakt via kommunen. Vi är nog som de flesta småbarnsfamiljer. Jag kan FÖRSTÅ att småbarnsföräldrar separerar.. MEN det farliga är att dom nog blandar ihop saker och ting..

Här är det ju så att om barnen är lugna så har jag och Micke det SÅÅÅ bra..
    Vi bråkar enbart när vi inte får sova..

lillabruden skrev 2009-01-10 03:13:56 följande:
    god tidiga morgon mina sussande tanter!Im Yours, OK jag ger Zlatan en chans....om han ler framifrån KAN han se ok ut....................? För övrigt hade jag tandställning i 2,5år och skrev t.o.m en dikt om den erfarenheten. Har ju även opererat in porslin tänder, flyttat käken med gångjärn som jag hade i 8månader m.m. Att äta en hamburgare efter varje spänning hos tandläkaren var min höjdpunkt...men kunde sällan njuta av den för det gjorde ont! Så sonen din får min sympati!MulleNuh, jag insisterar på att ni behöver flytta hit ner, så jag kan gosa med småttingarna medans ni sover Barns kinder är så varma och mjuka.... *VILL HA BEBIS*Om det verkligen är så illa, kolla upp avlösning hos kommunen. Ni får en barnvakt en viss antal timmar helt enkelt. OM det är så att ni har tillräckliga skäl till det. Angelikasen, när det gäller FK så är det bara till att ringa dem, börja med att träna på kärringa attityden medans du står i kö, för det gör man ju alltid MINST 30min! Och när du kommer fram så behandlar du dem som skit. Så får du dina pengar!Hemskt? Jo jag vet, men jag har också försökt allt med dem, dem är så bara och tyvärr måste man betala sina räkningar!Alla tanter som springer...lugna ner er! Inget är väl värt att springa efter när man är en tant som vi, det är allt annat som ska jaga OSS Förresten, all kalendersnack....Brandmännens kalender.... Förra vinter fick jag äran att ringa 112 när en soptunna vid tågstation brann. Brandmännen kom på rad med tunga brandsläckar på axeln och vilka leenden!!! Och vilka kroppar.....och vilka ögon!!!! och....ja ni fattar får man tipsa om en bra webshop? www.lerox.se Har beställt burklock till läskburkar och stekpåsar
  • BlygBrud

*pustar ut efter att ha läst i kapp*

Jisses vad det snattras och pratas här.

Inser att jag i dag har enda lediga helgen på si sådär två månader!! Yea!

Sååå...några bra tips på god mat man kan frossa i denna lördagskväll??

• Angelikasen

Ja, jag ska nog öva lite på kärringattityden, jag får väl ta och ringa till a-kassan nu på måndag, problemet är att jag har internettjänst hos a-kassan och då kan man skriva meddelanden till dom där, men på nåt vänster så lyckas dom förklara bort saker så bra där, som tex att dom inte hade tagit ställning nu när jag fick skicka in kompletteringarna första gången, i torsdags (den 8:e) fick jag ett meddelande om att det måste vara inläsningscentralen som inte skannat in dom ännu, men ´när jag på fredagen när jag gick in och kollade såg att det stod regostreringsdatum den 5:e, så ifrågasatte jag det. Då fick jag under dagen igår (alltså den 9:e) ett meddelande där dom skrev att dom inte kunde se det förrän "igår", men då var det ju den 8:e när han skrev att han inte kunde se dem. Bara bortförklaringar.
    Jag har tagit kontakt med arbetsförmedlingen, för dom säger att dom kan hjälpa till om det blir mycket strul med a-kassan och jag fick en del tips på vad jag ska göra nu. Så nu j-lar!!!
    Nu kommer jag efter som med både käpp och rullator, så nu får dom springa fort!!!

Im yours: jag hade olika tandställningar i 10 år, den ena sorten avlöste den andra, och jag hade gjort vad som helst för att slippa under tiden jag hade dem, men nu är jag såååå tacksam för att jag blev tvingad. Jag förstår precis hur din son har det så du får ge honom en jättekram från mig!

• passionsblomman

Hej alla!!! Jag har varit på avskedsmiddag, och skrattat tills tårarna rann, druckit goda drinkar och fått fin present och haft en jättetrevlig avslutning på min anställning!

Fast jaf hade laddat för att gå ut riktigt ordentligt om andan föll på. Det gjorde den inat för alla andra....
    ...så nästa gång får vi ta en tantrunda på stan, så ungdomarna får veta hur det ska gå till.

FY vad vidrigt det är när man inte får sova och vad ytterligare vidrigt det är när vårt trygghetssystem är så byråkratiskt att det tar sån TIIIID att få den där ersättningen! Man blir helt galen på båda delarna!

Jag fick vänta på a-kassa från maj till oktober en gång!
    Mulle, jag vet...man blir inte direkt den mest balanserade människan med svår sömnbrist.
    Igår på restaurangen, sa en av killarna till en annan:"du får 200 spänn om du dricker upp det här"(ngt jättestarkt, vi åt Tahimat)Jag förklarade för pojken att det där unge man hade funkat på honom i lumpen. Nu hade du haft större chans att lyckas om du haft mandat att säga"älskling, du får sovmorgon helahelgen, jag tar barnen" Då hade han druckit vad som helst!

Killen som blev utmanand har två barn under tre år. Han-och alla andra föräldrar runt bordet gav mig rätt under jubel.
    Saker och ting ändras under livet....

(typiskt killar förresten, såna där utmaningar "det häääär törs du aaldrig...")

• Troll1
    Diz skrev 2009-01-09 22:01:10 följande:
    oj, herregud. Ni gör ju så att en stakkars tant får hjärtinfarkt... Blir ju ruskigt stressad av att läsa ikapp så mycket... Men iofs hade vi la inte varit tanter om vi inte hade pladdrat... eller hur? Kärlekshantag finns här också, och jag kan tänka mig att de är årsringar, de verkar föröka sig iaf... Jag var smått förvirrad där i orlando bloom snacket, jag blandade näffligen ihop honom med stakkars lilla puppy-eyes-frodo och förstod inte var hysterin kom ifrån. Min bubblare är Jason Momoa som spelar Ronon Dex i stargate atlantis. Jag e en sucker för sådana där karlar som kisar *stava* på en i ögonvrån... oh! bild såklart! imstars.aufeminin.com/stars/fan/jason-momoa/j...(Han har förövrigt varit med i baywatch i unga år. :P )Vi har precis börjat se ljuset efter en ordentlig flunsa/magsjuke- omgång, båda de små (2½år resp 6mån) har varit rejält sjuka, och igår var jag som en klubbad säl heeeela dagen. Skönt att det gick över efter ett dygn, nu e bara halsont kvar, och det kan jag leva med, det e bara lite störigt att jag väcker bebisen hela tiden
    Nämänna, det går nte att se puddingen i länken juh!

Lillabruden: Det var A-kassan, inte försäkringskassan Angelikasen har problem med. (Ghaa, din stackare) Jag är nu med min sjukskrivning inne i FK -systemet. Gubevars...

Jag har inte fått godkänt min sjukskrivning ännu (har läk.intyg), men om jag inte får det godkänt, så hur katten blir det med a-kassan då? Då har jag ju hela tiden varit arbetslös... Så nu vågar jag inte skicka in 2 v a-kassekort förrän jag fått godkänt från FK. Hängde ni med? Tråkigt att det aldrig kan fungera. Min a-kassa är däremot supertrevliga - alltid!

Lät trevligt med festen igår Passionsblomman!

• Diz
    Troll1 skrev 2009-01-10 13:57:05 följande:
    Nämänna, det går nte att se puddingen i länken juh!
    hemskheter!
    img240.imageshack.us/img240/3223/jasonmomoa2005082565366ld1.jpg

Trevligt Passion. Själv skulle vi vart på fest ikväll, men då vi hade magsjuka igår/förrgår så ska vi inte fara. Jag känner mig pigg och så, men baciller var inte önskvärda där, vilket man ju förstår, speciellt eftersom en av tjejerna där ska föda om två veckor.

Nu får deet bli en kväll med WoW, TV och Amerikansk fotboll, funkar det med
  • passionsblomman

Hörni tjejer, vi får slå ut en vägg och erövra grannlägenheten, så vi rymmer alla män vi behöver plats för!

• passionsblomman

www.brollopstorget.se/Forum-1-13/m3205965.html

Jag var inte inloggad något igår, så jag har lite att läsa ikapp idag.
    Saker som detta urballade totalt respektlösa bajskastande, är en av de många orsaker att jag så till den milda grad älskar vår tanttråd. By the way didis, du vet att du har oss bakom dig! Och att vi fattar vad du menar!

• Troll1

Diz: Upps! {#lang_emotions_tongue_out}

Passionsblmman: Milda Matilda! Fa farao gör en del här på BT egentligen?? Trodde det var en bröllopssajt i första hand.

• Troll1

Nu nu går f..n på torra land. Jag skrev ett inlägg om OT i den tråden och vad händer? En människa svarar i min gb! {#lang_emotions_yell} Nu är hon spärrad in till mitt krypin. Trött jag blir. Känns som småtjejer med PMS! *vässar paraplyet och samlar tegelsten*

Svar på tråden Tantvarning 3