• passionsblomman

Tantvarning 3

Vi kommer aldrig att ha pratat färdigt!
    och fusklappen tar vi med!

:-8

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-05 23:06
    www.brollopstorget.se/Forum-2-18/m2993657.html

liksom länk till 1:an

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-05 23:07
    www.brollopstorget.se/Forum-2-18/m3111211.html

och länk till 2:an såklart!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-05 23:08
    Ingen tant är fullkomlig:

• Svar på tråden Tantvarning 3
  • MulleNuh

vad hände igår??

Troll1 skrev 2009-01-11 11:07:11 följande:
    Hej Wingtear! Hur har du haft det?
    Mullenuh: Det finns en brustablett som heter "Bakis". Kanske ngt att köpa hem? Säg grattis till din son på hans födelsedag, med hälsningar från Troll1.
    Själv sitter jag o slickar mina sår sedan gårdagen.
  • Troll1
    MulleNuh skrev 2009-01-11 11:07:52 följande:
    vad hände igår??
    Mulle: Mitt inlägg nr 262 www.brollopstorget.se/Forum-1-13/m3205965.html upprörde en J E så till den milda grad ( ) så hon skickade ett surt/tyket gb-inlägg till mig istället för att i så fall svara i tråden. Jag gillar inte så´nt och svarade henne att jag vill ha ev svar i tråden och inte i min gb. Sedan blockerade jag henne så hon inte kunde fortsätta skriva i min gb. DET kan man göra när man har + -funktionen, vilken jag betalar för. Över att hon nu inte kunde gå in till mig och fortsätta tjafsa och titta i mitt galleri osv, så starade hon en tråd om mej (!!) Den hann jag aldrig läsa som tur var. Visste inte om det förrän Passionsblomman berättade det. Moderator tog bort tråden. HUR kan man få för sig att starta en tråd för att "mobba" ngn här på BT?? Tycker att BT börjar likna ett ilsket FL mer o mer...

Jag skrev ett allmänt inlägg om all OT i tråden ovan och har inte gett mig på henne, så varför???

• HB09

God morgon ladies:
    Vill bara *med stolthet i rösten* meddela att en av vårens tio trender enligt DN är: TANTEN

• BlygBrud
    Troll1 skrev 2009-01-11 11:27:12 följande:
    Mulle: Mitt inlägg nr 262 www.brollopstorget.se/Forum-1-13/m3205965.htm... upprörde en J E så till den milda grad ( ) så hon skickade ett surt/tyket gb-inlägg till mig istället för att i så fall svara i tråden. Jag gillar inte så´nt och svarade henne att jag vill ha ev svar i tråden och inte i min gb. Sedan blockerade jag henne så hon inte kunde fortsätta skriva i min gb. DET kan man göra när man har + -funktionen, vilken jag betalar för. Över att hon nu inte kunde gå in till mig och fortsätta tjafsa och titta i mitt galleri osv, så starade hon en tråd om mej (!!) Den hann jag aldrig läsa som tur var. Visste inte om det förrän Passionsblomman berättade det. Moderator tog bort tråden. HUR kan man få för sig att starta en tråd för att "mobba" ngn här på BT?? Tycker att BT börjar likna ett ilsket FL mer o mer...

Jag skrev ett allmänt inlägg om all OT i tråden ovan och har inte gett mig på henne, så varför???
    Kraaaaaaaam!
    *räcker fram chokladasken och kramar om*
    Du vet...alla i världen är inte snälla tuffa Tanter som vi...
    Mitt Tantråd är: S K I T i henne.

Kram! Så, ta en chokladbit till
  • tonårsmorsa

Förstår inte vad det var som upprörde med det inlägget. Var ju annars många som framförde avvikande åsikter i ämnet och det borde ju varit mer upprörande i så fall. Jag är som sagt glad att jag inte hann lägga mig i den debatten. Kram!

Troll1 skrev 2009-01-11 11:27:12 följande:
    Mulle: Mitt inlägg nr 262 www.brollopstorget.se/Forum-1-13/m3205965.htm... upprörde en J E så till den milda grad ( ) så hon skickade ett surt/tyket gb-inlägg till mig istället för att i så fall svara i tråden. Jag gillar inte så´nt och svarade henne att jag vill ha ev svar i tråden och inte i min gb. Sedan blockerade jag henne så hon inte kunde fortsätta skriva i min gb. DET kan man göra när man har + -funktionen, vilken jag betalar för. Över att hon nu inte kunde gå in till mig och fortsätta tjafsa och titta i mitt galleri osv, så starade hon en tråd om mej (!!) Den hann jag aldrig läsa som tur var. Visste inte om det förrän Passionsblomman berättade det. Moderator tog bort tråden. HUR kan man få för sig att starta en tråd för att "mobba" ngn här på BT?? Tycker att BT börjar likna ett ilsket FL mer o mer...

• passionsblomman
    Näääää... fusk....och datorer är jag inte så bra på. Hi hi! Men vad skulle vi GÖRA när du inte var här! Vi var ju tvungnaatt ta med oss tråden vidare i härvorna på BT!

VÄLKOMMEN HEM!!! Har du haft det bar? Ni menar jag såklart! Du var ju inte på bröllopsresa ensam...

Berätta berätta berätta!

Har du sett vad fint vi gjort det här i vårt nya krypin då?
    Wingtear skrev 2009-01-11 03:36:09 följande:
    Ny tråd...Passion, vännen... det där med fusklappar är inte din grej va? Tack för den nya tråden!
  • passionsblomman

Troll1:
    Skit nu i den idioten!
    De stängde tråden hon hade stampat runt i först, sedan kom hon inte åt din gb, i samma veva upptäckte hon nog att hon blivit anmäld...
    ...jag tror tråden hon startade syftade på att hon blivit anmäld, och jag tror hon tror att du gjorde det...

Vilket inte ens behövdes, för när moderator såg tråden stängde hon den bara, pga urballning...

Hon kallade tråden "dålig stil" och sa att det var synd att man inte kan ställa en rak fråga utan att bli anmäld, och att det var löjligt "av troll1 eller vad du kallar dig"

jag menar, fattar du vilket behov man har av att nödvändigt få fortsätta mala då? (stod hon utanför din dörr irl skulle hon sätta foten i dörrspringaneller fortsätta yla i brevlådan )

Nej, ta det istället som uppmuntrande att vi ser vissa varianter dyka upp, komma och gå så att säga. Och vi har vad de inte har:varandra!
    Så, nu bestämmer jag att hon inte får vara med här och inte ens aär värd några mer tankar.

Här troll1, min son hittade kola i en burk som jag hade glömt! (den är sean jul bara...) du får dela dem med oss!

• Troll1

Åh, ni är så snälla tanter! {#lang_emotions_heart} TACK!

Då vet jag mer. Jag har ju inte anmält henne, fattade nada... Däremot har jag skrivit i moderatorns gb idag. Tycker inte det är ok att starta tråd om enskild medlem.

Jag ska släppa det nu, men jag vill att hon ska veta att det inte var jag som anmälde henne och att hon har agerat helt uppåt väggarna.

Tycker inte heller det är ok att vara så otrevliga som många är här nuförtiden. (Precis som familjeliv, men där tycker jag det är mer ok att käbbla om allt möjligt skit. Det är bara att sålla. BT är så litet än så länge och bör helst handla någotsånär om bröllopsämnen etc) Man ska visst kunna ha en diskussion sinsemellan, men en del är helt hopplösa och har åsikter hela tiden bara för att.... Har observerat att detta är vanligast i lite mer "religiösa" trådar. Om ngn ex startar tråd om vilken foundation som funkar bäst till torr hy, så slutar tråden ändå med påhopp och pajkastning om brudöverlämning, seder, könsdiskriminering eller whatever.   Önskar att moderatorerna sätter P för detta i fortsättningen.

Apropå choklad, ICAs egna 72% med tranbär är jättegod!

• tonårsmorsa

Vet ni tanter. Jag har alltid tänkt att man som brud måste ha LÅNGT hår och efter mycket letande har jag nu äntligen hittat min brudfrisyr. Har lagt in en bild i mitt galleri. Långt hår var det ja.

• passionsblomman

Trådar som hadnlar om barna på olika sätt och fria alkohol eller ej, samt kuvertavgifter är också "heta" tips...
    Annars måste jag säga, att även om vissa ämnen ständigt leder till debatt och långa vindlingar, så försöker ju de flesta ändå diskutera. Det jag reagerar mest på är när folk vräker ur sig och nedvärderar den de diskuterar med, så som det gjordes i den tråden du hann lägga en kommentar i innan den stängdes.

jag kan tycka det är intressant både att följa och att delta i en diskussipn, och behöver inte få medhåll av alla, men fy när det går till"du är ju dum i huvudet nivå".
    jag har faktiskt sett vissa bete sig så i de mest oskyldiga av ämnen. Och då brukar ja tänka"undrar hur långvaridg HON (eller han) blir."

Skönt är att svaret brukar vara "inte så långvarig alls..."
    Såg ni runt jul, i min gamla "jag är så glad tråd" hon som satt i DEN och spydde över att hon blivit utkastad från FL och att det var såååååå DÖTT och tråkigt här på BT? (jag bjöd inte in henna till tanttråden)

Svar på tråden Tantvarning 3