• fidar

brudöverlämning

jag har nog alltid tänkt att min älskade far skall få överlämna mig i kyrkan. Han är min bästa vän, en stor trygghet och det skulle kännas väldigt bra och betryggande ifall vi gick in tillsammans. Jag har aldrig tänkt på vad andra sagt och en del präster att det skulle vara något kvinnoförnedrande ect. Visst det är en amerikansk tradition men detta är min bild av våran vigsel.

Hur gör ni? vad tror ni?

Huvudsaken är väl vad man tror på själv? syftet med brudöverlämning för mig är inte att min far skall överlämna mig till min nya "ägare" utan min far är min stöttepelare och han följer mig vägen fram till min nya man som jag älskar och skall leva resten av mitt liv med. Jag ser detta som något otroligt vackert för min egen del!!!

• Svar på tråden brudöverlämning
  • MulleNuh

haha det skulle se lite töntigt ut om man kom in i rådhuset med sin pappa faktiskt!!

Tx2 skrev 2008-12-02 07:34:42 följande:
    Här så är det väl oxå jag som står för den mesta detaljplaneringen.Synen på överlämning borde väl tolkas på samma sätt även om det är borgligt. Men dem har inga "regler" på samma sätt som kyrkan och säger inte nej av teologiska skäl. Har svårt att tänka mig att man har brudöverlämning i rådhuset. Men visst har man en egen cermoni så går det säkert, beror kanske på vf syn att se det. Men personligen så tycker jag att det är lika fel.
  • Tx2

jag tycker nog att det kan se lite töntigt ut om jag skulle komma gående med min pappa på fästningen oxå...
  • MulleNuh

Ja, men inte om han kom i en cool riddarrustning!!

Tx2 skrev 2008-12-02 07:42:16 följande:
    jag tycker nog att det kan se lite töntigt ut om jag skulle komma gående med min pappa på fästningen oxå...
  • Tx2

Shit, DÅ hade det varit töntigt. Tror inte ens att han skulle få plats i en riddarutrustning. Skulle blivande stå o vänta i en narr-outfit? Och mamsen i kåpa o vara fattig/tiggare..

• MulleNuh

haha men jag som såg pappa utklädd till en Sir Lancelot! dock en rustning som måste ha LITE större magdel!!!

Tx2 skrev 2008-12-02 08:00:50 följande:
    Shit, DÅ hade det varit töntigt. Tror inte ens att han skulle få plats i en riddarutrustning. Skulle blivande stå o vänta i en narr-outfit? Och mamsen i kåpa o vara fattig/tiggare..
  • Tx2

Min hade behövt plats för en större mage Kanske kan få blivande att byta ut frockcoaten mot en riddarutrustning. Och så får pappsen narr-dräkten el borde det vara jag?!

• MulleNuh

haha oj va tankarna skena iväg här! Lite ot kanske?!
    Ja jag ska nog ha en narrdräkt.. Passar mig som handen i handsken.

Tx2 skrev 2008-12-02 08:19:44 följande:
    Min hade behövt plats för en större mage Kanske kan få blivande att byta ut frockcoaten mot en riddarutrustning. Och så får pappsen narr-dräkten el borde det vara jag?!
  • marsros

Länge sedan jag blandade mig i denna tråd. Har läst utan att synas.

Måste bara få säga en sak till MulleNuh: är du glad är jag glad. Tycker det låter som om det blir ett lyckat val att skippa kyrkan och alla måsten.

Min fästman(det heter inte m2b i min värld)är inte heller involverad i planeringen. Men han var med och köpte papper til inbjudningarna igår och hade åsiketer om vad vi skulle välja. Men jag har svårt att tro att han skulle ha kommit på själv att vi måste köpa papper. Dvs jag planerar och han säger vad han tycker om jag frågar. Varken mer eller mindre.

och herregud han är ju inte min fästman...han är ju min man eftersom vi juridiskt redan är gifta. Oops

• marsros

990! Kom igen nu så puffar vi henne över 1000!

Svar på tråden brudöverlämning