• fidar

brudöverlämning

jag har nog alltid tänkt att min älskade far skall få överlämna mig i kyrkan. Han är min bästa vän, en stor trygghet och det skulle kännas väldigt bra och betryggande ifall vi gick in tillsammans. Jag har aldrig tänkt på vad andra sagt och en del präster att det skulle vara något kvinnoförnedrande ect. Visst det är en amerikansk tradition men detta är min bild av våran vigsel.

Hur gör ni? vad tror ni?

Huvudsaken är väl vad man tror på själv? syftet med brudöverlämning för mig är inte att min far skall överlämna mig till min nya "ägare" utan min far är min stöttepelare och han följer mig vägen fram till min nya man som jag älskar och skall leva resten av mitt liv med. Jag ser detta som något otroligt vackert för min egen del!!!

• Svar på tråden brudöverlämning
  • MulleNuh

Men EN sak jag står fast vid, hur knäppt det än låter.. Ok, själva grejen att gå in med pappa känns rätt avlägset nu, men jag vill ändå inte gå in med min karl..

Då går jag väl in själv.. Med min son kanske..

• Hammerman

MulleNuh skrev 2008-11-28 21:07:58 följande:

Men EN sak jag står fast vid, hur knäppt det än låter.. Ok, själva grejen att gå in med pappa känns rätt avlägset nu, men jag vill ändå inte gå in med min karl.. Då går jag väl in själv.. Med min son kanske..
    Kan vi inte lösa det så att alla kvinnor som vill gå in med pappa helt enkelt får gå in med mig istället? Har alltid drömt om att få titulera mig "brudöverlämnare" i telefonkatalogen.
  • Bumlis

DET borde lösa problemet. No more brudöverlämning.

Hammerman1 skrev 2008-11-28 21:48:54 följande:
    Kan vi inte lösa det så att alla kvinnor som vill gå in med pappa helt enkelt får gå in med mig istället? Har alltid drömt om att få titulera mig "brudöverlämnare" i telefonkatalogen.
  • WifeJune2009

Jag tycker att det låter som att du vet vad vill? Du vill gå in med din pappa. Då ska du göra det. Det är väl det viktiga?

I princip betyder det inte "brudöverlämning" för er utan snarare bara ett sätt att gå in i lokalen.. Vad tusan... (detta känsliga ämne och den egentligen seden som idag inte är en symbolhandling i de allra flesta fall)

Jag tycker det är rätt sött att gå fram till honom där han står och väntar - tänk vilka längtansfulla blickar det kommer att vara mellan er.

Kör!

• jessielundh

hahah snacka om att det kommer gliringar direkt ,, det var ju inte själva frågan och alla har ju rätt till sin åsikt..

jag kan bara säga en sak ,, jag står för det jag tycker är mysigt och har man en bra relation till sin pappa så passar ju en brudöverlämning alldeles utmärkt.

sen att vissa tycker det är uråldrigt får stå för dom "moderna "brudarna ;)

ha en trevlig kväll och nu tycker jag detta ämne är slut diskuterat blir bara en massa tjafs och det är ju inte poängen med denna sida

puss på er alla

• Bumlis

Hmm... har ni ens läst i tråden, brudar???
    JessieL, om du hade läst det som skrivits i tråden tidigare så hade du förstått till 100% varför ditt inlägg fick den reaktionen. Inget personligt, som sagt, men ska man skriva i en tråd kanske man bör läsa lite av det som skrivits innan.
    Vår reaktion har absolut ingenting att göra med att vi tycker det är uråldrigt.
    Och jag tror inte att detta ämne är slutdiskuterat.

• Bumlis

Men jag kommer nog hålla mig härifrån ett tag nu. Diskussionen verkar verkligen gå i cirklar. Så fort det dyker upp en "ny" person som inte läst igenom tråden så börjar det om...

Later gater!

• WifeJune2009

Yepp, här har ni en nybörjare som inte noterade att det var sida 92.. : )

Jag trodde inte mina ögon att en tråd kunde bli så lång.

Jag går ur denna, (ber om ursäkt om det är kotym) och antar att trådstarten som var den som hade en undran har fått nog med input för sitt beslut.

• passionsblomman

Det närmar sig tusen inlägg! dDå är det riktigt vågat att slänga sig in och bara svara TS. Det är som bäddat för 900 inlägg till då!

• Duchess

Taget! Så gör vi. Hammerman - inse vilket fulltecknat schema du kommer att ha under sommarmnaderna....

Hammerman1 skrev 2008-11-28 21:48:54 följande:
Svar på tråden brudöverlämning