• fidar

brudöverlämning

jag har nog alltid tänkt att min älskade far skall få överlämna mig i kyrkan. Han är min bästa vän, en stor trygghet och det skulle kännas väldigt bra och betryggande ifall vi gick in tillsammans. Jag har aldrig tänkt på vad andra sagt och en del präster att det skulle vara något kvinnoförnedrande ect. Visst det är en amerikansk tradition men detta är min bild av våran vigsel.

Hur gör ni? vad tror ni?

Huvudsaken är väl vad man tror på själv? syftet med brudöverlämning för mig är inte att min far skall överlämna mig till min nya "ägare" utan min far är min stöttepelare och han följer mig vägen fram till min nya man som jag älskar och skall leva resten av mitt liv med. Jag ser detta som något otroligt vackert för min egen del!!!

• Svar på tråden brudöverlämning
  • MulleNuh

Jag måste få bocka och tacka er som kallar mig för "dum i huvudet"! Otroligt snällt av er.. Ni pratar om mig som att jag inte vore här och som att jag vore helt förståndshandkappad. Värmer verkligen just idag, som har varit den värsta dagen i mitt liv och jag är nära att hoppa ner från balkongen!!

Jag kanske inte kan formlera mig i text som ni gärna önskar.. Va trist! Ber om ursäkt!

• WinterorSummer

Det handlar inte om att MulleNuh på något sätt skulle vara dum! Det handlar om att du har en tränad retorik som de flesta individer inte besitter och tyvärr klarar du inte av att hålla diskussionen på en allmän nivå. Det är där diskrepansen uppstår och inte hos henne, därav mitt föregående inlägg.

Nej, man ska absolut inte blanda ihop känslomässighet och empati. Man behöver inte diskutera med något av dessa så länge man kan vara korrekt mot sin "motståndare", då finns det ingen anledning. Vilket återigen inte är fallet här...

MulleNuh må diskutera med sina känslor, du å andra sidan verkar diskutera för att hävda dig själv och inte för att komma någonvart i själva sakfrågan. Själv anser jag inte att endera sätten är att föredra för diskussionens skull, båda säger dock en del om individernas personligheter...

• Ore
    MulleNuh skrev 2008-11-27 16:07:49 följande:
    Jag måste få bocka och tacka er som kallar mig för "dum i huvudet"! Otroligt snällt av er.. Ni pratar om mig som att jag inte vore här och som att jag vore helt förståndshandkappad. Värmer verkligen just idag, som har varit den värsta dagen i mitt liv och jag är nära att hoppa ner från balkongen!!Jag kanske inte kan formlera mig i text som ni gärna önskar.. Va trist! Ber om ursäkt!
    Inget att be om ursäkt för. Jag har för det mesta förstått vad du menat (tror jag), och har inga problem med din argumentationsteknik. Den är känslomässig, men jag förstår som sagt vad du menar.

Hoppas du inte tar illa upp, men det finns många här som är mer slipade i argumentationsteknik än vad du är. Det innebär inte att deras argument är bättre, mest bara att de presenteras på ett tydligare sätt.

Trist att du har en så dålig dag, men hoppa inte från balkongen! Det blir bättre (vilken dag som helst, antagligen redan imorgon...)!
  • MulleNuh

Såg att ni är en del som trots mitt "impulsiva" skrivande ändå förstår mig en liten aning iaf.. Tack för det!

Läste bara snabbt en hel sida där alla skrivit om mig.. Var kanske ingen som skrivit att jag är "dum i huvudet" Förlåt! Var lite snabb i att yttra mig..

• Ore

Nja, jag gillade inte inlägg 878... Och svarade på det i inlägg 880...

• WinterorSummer

Till MulleNuh, jag har på inget sätt menat att du skulle vara dum eller mindre intelligent än någon annan här. Det enda jag menat med mina inlägg har varit att försöka förklara för MolsonCanadian att det inte är någon idé att försöka "snacka sig förbi en person" istället för att diskutera tillsammans med den. Jag hoppas verkligen att du inte uppfattat det på något annat sätt för det var absolut inte min mening! Hoppas din dag blir bättre!

• MulleNuh

haha joo.. När jag skriver så här på ett forum så lägger jag inte ner speciellt mycket tanke på det jag skriver..
    Tar inte alls illa upp..

Jag har många sidor.. En som jag har här på bt.. Ett ganska slappt och oigenomtänkt skrivande..
    Och en annan på jobbet tex där jag skriver mycket med olika företag där jag tyvärr inte kan vara lika otydlig och "knäpp" i det jag skriver.. Så jag kan om jag vill..

Och som tur är så är det inte lika vilda diskussioner på jobbet heller, och tur är väl kanske det.. Då skulle jag inte ha kvar jobbet så länge till..

Ore skrev 2008-11-27 16:13:09 följande:
    Inget att be om ursäkt för. Jag har för det mesta förstått vad du menat (tror jag), och har inga problem med din argumentationsteknik. Den är känslomässig, men jag förstår som sagt vad du menar. Hoppas du inte tar illa upp, men det finns många här som är mer slipade i argumentationsteknik än vad du är. Det innebär inte att deras argument är bättre, mest bara att de presenteras på ett tydligare sätt. Trist att du har en så dålig dag, men hoppa inte från balkongen! Det blir bättre (vilken dag som helst, antagligen redan imorgon...)!
  • Duchess

Jag har aldrig någonsin tänkt att du skulle vara dummare än någon annan. Mina kommentarer handlar om retorisk teknik. Sånt kan man lära sig, precis som man lär sig andra saker. Att jag inte håller med dig i alla sakfrågor betyder inte att jag tycker att det är OK att det dyker upp andra debattörer som beter sig illa mot dig.

MulleNuh skrev 2008-11-27 16:14:03 följande:
    Såg att ni är en del som trots mitt "impulsiva" skrivande ändå förstår mig en liten aning iaf.. Tack för det!Läste bara snabbt en hel sida där alla skrivit om mig.. Var kanske ingen som skrivit att jag är "dum i huvudet" Förlåt! Var lite snabb i att yttra mig..
  • MulleNuh

Tack!!
    Det var snällt sagt tycker jag!!

Duchess skrev 2008-11-27 16:24:41 följande:
    Jag har aldrig någonsin tänkt att du skulle vara dummare än någon annan. Mina kommentarer handlar om retorisk teknik. Sånt kan man lära sig, precis som man lär sig andra saker. Att jag inte håller med dig i alla sakfrågor betyder inte att jag tycker att det är OK att det dyker upp andra debattörer som beter sig illa mot dig.
  • passionsblomman

Vad man överhuvudtaget skulle vilja åstadkomma med att medvetet missförstå ett inlägg på det här sättet, annat än att få dela ut en käftsmäll, förstår jag inte.

För du kan inte mena att du inte begrep att föregående talare skulle ta paus i debatten för att hämta barn på dagis?

Dina ord räcker till mer än så. Visa att din EQ är på samma nivå.

Dumhet är knappast ordet här (om man inte säger som barn-"dumma dej")
    Däremot kan det tydligen uppfattas som ren elakhet, av flera i tråden. Gör det automatiskt alla andra överkänsliga istället för att kanske stämma till viss eftertanke?

Ibland är en ursäkt på sin plats och att ta ett steg tillbaka väldigt klädsamt.

MolsonCanadian skrev 2008-11-27 14:27:20 följande:
    Där ser man. Jag hade annars tänkt att du höll dig i alla fall på högstadienivå.
Svar på tråden brudöverlämning