• fidar

brudöverlämning

jag har nog alltid tänkt att min älskade far skall få överlämna mig i kyrkan. Han är min bästa vän, en stor trygghet och det skulle kännas väldigt bra och betryggande ifall vi gick in tillsammans. Jag har aldrig tänkt på vad andra sagt och en del präster att det skulle vara något kvinnoförnedrande ect. Visst det är en amerikansk tradition men detta är min bild av våran vigsel.

Hur gör ni? vad tror ni?

Huvudsaken är väl vad man tror på själv? syftet med brudöverlämning för mig är inte att min far skall överlämna mig till min nya "ägare" utan min far är min stöttepelare och han följer mig vägen fram till min nya man som jag älskar och skall leva resten av mitt liv med. Jag ser detta som något otroligt vackert för min egen del!!!

• Svar på tråden brudöverlämning
  • MulleNuh
    mmm men det är ju bra.. Då kanske inte tråden dör ut.. Men OJ vilka turer det varit här inne!!
    Bumlis skrev 2008-11-28 19:42:37 följande:
    Hahahah! Hon har ingen aning om vad hon ger sig in på. Sorry, JessieL, inget personligt!
  • Bumlis

Ja, jag står med bara stortån inne. Redo att dra upp den när som helst och slänga mig in bakom soffan igen.

MulleNuh skrev 2008-11-28 19:46:50 följande:
    mmm men det är ju bra.. Då kanske inte tråden dör ut.. Men OJ vilka turer det varit här inne!!
  • MulleNuh

Men du har alltid varit emot överlämning va??

Bumlis skrev 2008-11-28 19:48:55 följande:
    Ja, jag står med bara stortån inne. Redo att dra upp den när som helst och slänga mig in bakom soffan igen.
  • Bumlis

Nope, inte innan jag började läsa i tråden. Tyckte de som argumenterade emot och snackade om hedersvåld som "konsekvenser" var löjliga. Men efter några genomläsningar ändrade jag åsikt. Nu är jag emot.

MulleNuh skrev 2008-11-28 19:50:01 följande:
    Men du har alltid varit emot överlämning va??
  • MulleNuh

aha!

haha satt just och berätta om denna tråd för min sambo.. Han såg MÅTTLIGT intresserad ut!!

Bumlis skrev 2008-11-28 19:53:39 följande:
    Nope, inte innan jag började läsa i tråden. Tyckte de som argumenterade emot och snackade om hedersvåld som "konsekvenser" var löjliga. Men efter några genomläsningar ändrade jag åsikt. Nu är jag emot.
  • Bumlis

Ja, man blir ju ganska inne i BT-världen när man hänger här. Min älskling har oxå fått höra referat.

MulleNuh skrev 2008-11-28 19:54:52 följande:
    aha! haha satt just och berätta om denna tråd för min sambo.. Han såg MÅTTLIGT intresserad ut!!
  • MulleNuh

mmmm..

Men han blev ledsen iförrigår när jag blev ledsen!!! hoho söta han..

Bumlis skrev 2008-11-28 19:59:19 följande:
    Ja, man blir ju ganska inne i BT-världen när man hänger här. Min älskling har oxå fått höra referat.
  • Bumlis

Mmmmm... det är ju en av fördelarna med att ha en älskling...

MulleNuh skrev 2008-11-28 20:04:57 följande:
    mmmm.. Men han blev ledsen iförrigår när jag blev ledsen!!! hoho söta han..
  • MulleNuh

jaa, nää nu måste jag visa honom att han har en villig tjej!!! Hörs sen!!

Bumlis skrev 2008-11-28 20:15:37 följande:
    Mmmmm... det är ju en av fördelarna med att ha en älskling...
  • Höstbrud-07

Oj, det är sånt som gör att jag bara tycker det är superlarvigt med att gå in med pappan (förutom att jag är emot av alla "ideologiska" skäl), det är ett skådespel som ska vara vackert och rörande men bara känns patetiskt och tillgjort. Jag förstår inte varför man inte hellre vill gå in med sin blivande man och visa hela världen att det är vi nu och också få se sina föräldrar rörda till tårar i första kyrkbänken, det är för mig mycket vackrare.

jessielundh skrev 2008-11-28 19:29:08 följande:
    halloj tjejen !!jag tycker absolut att du ska ha brud överlämning ,, det ska jag ha .. min pappa är såå stolt över mig och frågade själv om han fick göra detta.. Jag tycker det är en fin gest .. och väldigt vackert..mannen står där framme och väntar med sin bestman .. jag skrider fram längs kyrkogången och får en puss av pappa på kinden , han sätter sig i kyrkbänken med mamma som är rörd till tårar .,.,hihih jag längtar till vårt bröllop ,, som bara den ...lycka til gumman och gör det som känns rätt .. man ska inte alltid lyssna på andra människor som har andra åsikter ..trevlig helg !!!
Svar på tråden brudöverlämning