• fidar

brudöverlämning

jag har nog alltid tänkt att min älskade far skall få överlämna mig i kyrkan. Han är min bästa vän, en stor trygghet och det skulle kännas väldigt bra och betryggande ifall vi gick in tillsammans. Jag har aldrig tänkt på vad andra sagt och en del präster att det skulle vara något kvinnoförnedrande ect. Visst det är en amerikansk tradition men detta är min bild av våran vigsel.

Hur gör ni? vad tror ni?

Huvudsaken är väl vad man tror på själv? syftet med brudöverlämning för mig är inte att min far skall överlämna mig till min nya "ägare" utan min far är min stöttepelare och han följer mig vägen fram till min nya man som jag älskar och skall leva resten av mitt liv med. Jag ser detta som något otroligt vackert för min egen del!!!

• Svar på tråden brudöverlämning
  • MulleNuh

Måste bara få tillägga att jag inte känt att hon/han på något sätt varit "över mitt huvud". Jag har mest känns att hon/han försökt få in så många fancy ord som möjligt på så få rader det bara går..

Tvivlar på att h*n för dessa typer av diskussioner irl.. Eller jag hoppas det iaf för den person som får sitta och lyssna..

• lillabruden

Måste komma in med ett inlägg här...

För att veta vad som är rätt och fel, beror helt på vilken sida man står!
    Och personliga påhopp vare sig det är om intelligens eller uttryckssätt är inte passande i en mogen debatt.

Tyvärr blir det ofta att en grupp gärna pekar ut en eller flera som 'totalt vilsna' istället för att hålla sig till ämnet.

En bra debatt grundar sig i
    -Varför (varför tycker du så? Varför säger du så osv)
    -Hur (hur menar du nu? Hur skulle det fungera? osv)
    -Vad (vad tycker du om detta istället? vad tror du vi kan komma fram till? osv)

Håll god ton och gå på boxning om ni behöver avreagera aggressioner!

• Marie88

Har bara läst den sista delen av tråden nu, men det har verkligen spårat ur!
    Om det inte blir ändringar på detta tvingas vi stänga hela tråden, och det vore ju inte så kul.
    Personangrepp och annat otrevligt  hör inte till BT.

Som sagt, håller ni inte trevligare ton och diskuterar som sig bör får vi lägga ner tråden.
    Vi kommer kolla denna tråd oftare.

Kärlek kan förflytta berg
  • MulleNuh

Tror det är lugnt här nu faktiskt..

Marie88 skrev 2008-11-27 21:41:33 följande:
    Har bara läst den sista delen av tråden nu, men det har verkligen spårat ur!Om det inte blir ändringar på detta tvingas vi stänga hela tråden, och det vore ju inte så kul. Personangrepp och annat otrevligt  hör inte till BT.Som sagt, håller ni inte trevligare ton och diskuterar som sig bör får vi lägga ner tråden.Vi kommer kolla denna tråd oftare.
  • Marie88

Ja, tyvärr var jag lite sent ute, men när jag läste igenom vad som skrivits ville jag markera att det inte får vara såhär.

• MulleNuh

Det är bra att du gjorde det!!!

Men jag kan iaf lova att om en viss person skriver till mig igen så ska jag INTE svara.. Det är iaf det bästa jag kan göra.

Detta har varit en väldigt trevlig tråd innan.. Jag har iaf lärt mig mycket.

Marie88 skrev 2008-11-27 22:09:19 följande:
    Ja, tyvärr var jag lite sent ute, men när jag läste igenom vad som skrivits ville jag markera att det inte får vara såhär.
  • Marie88

Det gör du precis hur du känner, Mulle Nuh. Känner du så gör du så.

Jag hoppas vi kan bibehålla och återuppbygga trådens attityd, den tycker jag också har varit trevlig!

• MulleNuh

Ja så känner jag.. Vem tycker om bråk? Inte jag iaf..

Marie88 skrev 2008-11-27 22:18:04 följande:
    Det gör du precis hur du känner, Mulle Nuh. Känner du så gör du så.
    Jag hoppas vi kan bibehålla och återuppbygga trådens attityd, den tycker jag också har varit trevlig!
  • Marie88

Nej, det vill vi undvika.

• MulleNuh

Inte ska väl denna tråd dö ut nu????

Svar på tråden brudöverlämning