• fidar

brudöverlämning

jag har nog alltid tänkt att min älskade far skall få överlämna mig i kyrkan. Han är min bästa vän, en stor trygghet och det skulle kännas väldigt bra och betryggande ifall vi gick in tillsammans. Jag har aldrig tänkt på vad andra sagt och en del präster att det skulle vara något kvinnoförnedrande ect. Visst det är en amerikansk tradition men detta är min bild av våran vigsel.

Hur gör ni? vad tror ni?

Huvudsaken är väl vad man tror på själv? syftet med brudöverlämning för mig är inte att min far skall överlämna mig till min nya "ägare" utan min far är min stöttepelare och han följer mig vägen fram till min nya man som jag älskar och skall leva resten av mitt liv med. Jag ser detta som något otroligt vackert för min egen del!!!

• Svar på tråden brudöverlämning
  • MulleNuh

Ärligt talat förstår jag inte vad ditt problem är? Har du en string för långt upp eller? Köp ett par sköna bommulsfortnox ist.. Så kanske du blir lite trevligare!

Varför bråkar du??

MolsonCanadian skrev 2008-11-27 09:29:18 följande:
    Tack, jag vet. Det har dock ingenting med den här diskussionen att göra.
  • MolsonCanadian

Jag bråkar inte. Att du inte fixar att plocka fram några argument är inte något belägg för att jag "bråkar". Du har målat in dig i ett hörn och tjurar för det. Det är fortfarande inget du kan klandra mig för. Hade du haft bättre på fötterna hade det aldrig hänt.

MulleNuh skrev 2008-11-27 09:30:26 följande:
    Ärligt talat förstår jag inte vad ditt problem är? Har du en string för långt upp eller? Köp ett par sköna bommulsfortnox ist.. Så kanske du blir lite trevligare!Varför bråkar du??
  • MulleNuh

haha men vad ska jag plocka fram för argument? Jag förstår inte alls vad du är ute efter? Vi skrev ju båda två att jag varit lite otydlig! Vilket jag lätt kan vara när jag skriver.
    Vad mer ska jag göra??

MolsonCanadian skrev 2008-11-27 09:31:59 följande:
    Jag bråkar inte. Att du inte fixar att plocka fram några argument är inte något belägg för att jag "bråkar". Du har målat in dig i ett hörn och tjurar för det. Det är fortfarande inget du kan klandra mig för. Hade du haft bättre på fötterna hade det aldrig hänt.
  • MolsonCanadian

Att du inte skulle ha hävdat att brudöverlämning är negativt för att folk ser negativt på det och att om fler såg på det positivt så skulle det bli något fint.

Men du verkar överlag ha svårt att hänga med på vad du själv skriver, så din idé att lämna diskussionen är nog en god sådan.

MulleNuh skrev 2008-11-27 09:34:14 följande:
    haha men vad ska jag plocka fram för argument? Jag förstår inte alls vad du är ute efter? Vi skrev ju båda två att jag varit lite otydlig! Vilket jag lätt kan vara när jag skriver. Vad mer ska jag göra??
  • Ore
    MolsonCanadian skrev 2008-11-27 09:31:59 följande:
    Nu tycker jag att du är extremt orättvis mot Mulle Nuh. Visst, hon är mer känslosam än saklig i sina argument. Men hon har också sagt att hon kommer rätta sig efter vad prästen anser. Är prästen emot att hon går in med sin pappa kommer hon inte göra det, då gör de på något annat sätt.

Så jag tycker att du kan låta bli att angripa henne på det här sättet, hon har sagt att hon inte menade så som du tolkade det. Räcker inte det? Alla måste inte vara mästare på att argumentera för att få vara med och diskutera här...
  • MulleNuh

Tack för dom orden! De värmde.
    Och jaa, jag kan lätt bli lite känslosam ibland.. *skäms*

Ore skrev 2008-11-27 09:36:20 följande:
    Nu tycker jag att du är extremt orättvis mot Mulle Nuh. Visst, hon är mer känslosam än saklig i sina argument. Men hon har också sagt att hon kommer rätta sig efter vad prästen anser. Är prästen emot att hon går in med sin pappa kommer hon inte göra det, då gör de på något annat sätt. Så jag tycker att du kan låta bli att angripa henne på det här sättet, hon har sagt att hon inte menade så som du tolkade det. Räcker inte det? Alla måste inte vara mästare på att argumentera för att få vara med och diskutera här...
  • MolsonCanadian

Det är ointressant huruvida MulleNuh kommer att rätta sig efter var prästen säger eller inte. Det är inte diskussionen.
    Diskussionen gäller att MulleNuh menar att den "fula" stämpeln skulle försvinna om fler såg på brudöverlämning "med andra ögon" för så länge "ni" ser det "så här" kommer det vara "en ful handling". Det har ingenting att göra med om MulleNuh ska ledas in eller inte. Du måste skilja mellan äpplen och päron. Jag har överhuvudtaget inte diskuterat MulleNuhs personliga förhållande till brudöverlämning.

Nejdå, alla behöver inte vara mästare, men det är önskvärt att man själv begriper vad man skriver.

Ore skrev 2008-11-27 09:36:20 följande:
    Nu tycker jag att du är extremt orättvis mot Mulle Nuh. Visst, hon är mer känslosam än saklig i sina argument. Men hon har också sagt att hon kommer rätta sig efter vad prästen anser. Är prästen emot att hon går in med sin pappa kommer hon inte göra det, då gör de på något annat sätt. Så jag tycker att du kan låta bli att angripa henne på det här sättet, hon har sagt att hon inte menade så som du tolkade det. Räcker inte det? Alla måste inte vara mästare på att argumentera för att få vara med och diskutera här...
  • Ore
    MolsonCanadian skrev 2008-11-27 09:49:47 följande:
    Det är ointressant huruvida MulleNuh kommer att rätta sig efter var prästen säger eller inte. Det är inte diskussionen. Diskussionen gäller att MulleNuh menar att den "fula" stämpeln skulle försvinna om fler såg på brudöverlämning "med andra ögon" för så länge "ni" ser det "så här" kommer det vara "en ful handling". Det har ingenting att göra med om MulleNuh ska ledas in eller inte. Du måste skilja mellan äpplen och päron. Jag har överhuvudtaget inte diskuterat MulleNuhs personliga förhållande till brudöverlämning. Nejdå, alla behöver inte vara mästare, men det är önskvärt att man själv begriper vad man skriver.
    Japp, och det var hennes åsikt i den frågan. Jag tolkade det som att hon tyckte att man kan välja att göra en grej positiv, vilket är helt sant att man kan. (Här var mitt svar att jag tyckte det var helt onödigt att göra något positivt av det när det finns andra positiva alternativ, och att jag inte tror det kan bli helt positivt så länge det förekommer i negativ bemärkelse).

Det var då som du attackerade henne väldigt hårt angående om samma sak gällde ordet "hora". Det ena behöver nödvändigtvis inte hänga ihop med det andra, det handlar om vilka traditioner man tycker är värda att förlora sin negativa bakgrund... Jag tycker ingen. Mulle Nuh verkar tycker att brudöverlämning och att kalla någon "hora" är så pass olika att det ena inte hänger ihop med det andra.
  • MulleNuh

Men du har gjort en egen ganska stark tolkning..
    Jag var otydlig! Det ser jag själv..
    Jag skrev mest om saker över lag.. Inte enbart om detta.. Och så är det om saker.. Vissa grejer förblir negativa pga människors syn även fast det inte behöver vara så..

Ok, kanske det var ett ganska dumt exempel med just brudöverlämning. Jag har bara försökt se det från andra vinklar.
    Och om någon skulle ha tagit illa vid sig eller mått dåligt på något sätt över det jag skrev så var ju inte riktigt det tanken..
    Och det verkar ju du uppenbarligen ha gjort eftersom du attackerar mig så mycket.. Så om nu detta fått dig att må dåligt så ber jag om ursäkt!

MolsonCanadian skrev 2008-11-27 09:49:47 följande:
    Det är ointressant huruvida MulleNuh kommer att rätta sig efter var prästen säger eller inte. Det är inte diskussionen. Diskussionen gäller att MulleNuh menar att den "fula" stämpeln skulle försvinna om fler såg på brudöverlämning "med andra ögon" för så länge "ni" ser det "så här" kommer det vara "en ful handling". Det har ingenting att göra med om MulleNuh ska ledas in eller inte. Du måste skilja mellan äpplen och päron. Jag har överhuvudtaget inte diskuterat MulleNuhs personliga förhållande till brudöverlämning. Nejdå, alla behöver inte vara mästare, men det är önskvärt att man själv begriper vad man skriver.
Svar på tråden brudöverlämning