• fidar

brudöverlämning

jag har nog alltid tänkt att min älskade far skall få överlämna mig i kyrkan. Han är min bästa vän, en stor trygghet och det skulle kännas väldigt bra och betryggande ifall vi gick in tillsammans. Jag har aldrig tänkt på vad andra sagt och en del präster att det skulle vara något kvinnoförnedrande ect. Visst det är en amerikansk tradition men detta är min bild av våran vigsel.

Hur gör ni? vad tror ni?

Huvudsaken är väl vad man tror på själv? syftet med brudöverlämning för mig är inte att min far skall överlämna mig till min nya "ägare" utan min far är min stöttepelare och han följer mig vägen fram till min nya man som jag älskar och skall leva resten av mitt liv med. Jag ser detta som något otroligt vackert för min egen del!!!

• Svar på tråden brudöverlämning
  • Ore
    MulleNuh skrev 2008-11-26 13:56:37 följande:
    Men det är ju EXAKT det jag skrev!! Dom som vill ha brudöverläming vet ju inte bättre!! Och det gäller ju mig också! Jag visste inte vad det betydde innan!!! Och nu känner jag inte samma sak för att gå in med pappa längre.. Nej nu tänker jag inte försvara mig längre!!! Har sagt detta sååå många ggr innan.Folk här läser vad dom vill läsa och ser inte vad som skrivs!!
    Japp, på dig funkade det i alla fall! (Även om du verkar gilla att argumentera emot...)
  • MulleNuh

Jag avskyr att argumentera emot.. Men när människor försöker få mig att framstå som en idiot så sätter jag taggarna utåt..

Ore skrev 2008-11-26 13:58:14 följande:
    Japp, på dig funkade det i alla fall! (Även om du verkar gilla att argumentera emot...)
  • MolsonCanadian

Jag har läst ditt inlägg. Min fråga kvarstår. Ska jag tolka det som att du uppmuntrar användandet av ordet "hora" och tänker dig att ett ökat användande kommer att göra att "hora" är ett positivt begrepp?

Det är bara att svara ja eller nej, så begriper jag nog.

MulleNuh skrev 2008-11-26 13:46:54 följande:
    Ååå va jag stör mig!!! Kan du läsa det inlägget EN gång till?!? Att ens yttra de orden!!! *morr*
  • MulleNuh

svart är ganska givet trodde jag.. Därför svarade jag inte.. NEEEJ självklart..

MolsonCanadian skrev 2008-11-26 14:03:00 följande:
    Jag har läst ditt inlägg. Min fråga kvarstår. Ska jag tolka det som att du uppmuntrar användandet av ordet "hora" och tänker dig att ett ökat användande kommer att göra att "hora" är ett positivt begrepp?Det är bara att svara ja eller nej, så begriper jag nog.
  • MolsonCanadian

Nej, det är inte alldeles givet, eftersom du då underminerar hela ditt resonemang vad gäller brudöverlämning. För min del gör det förstås ingenting, men det kan sätta griller i huvudet på dig.

MulleNuh skrev 2008-11-26 14:06:10 följande:
    svart är ganska givet trodde jag.. Därför svarade jag inte.. NEEEJ självklart..
  • MulleNuh

Men läs vad jag skrivit människa!!
    hahaha va lustigt! Jag har aldrig blivit arg på en person här inne förut..

MolsonCanadian skrev 2008-11-26 14:08:54 följande:
    Nej, det är inte alldeles givet, eftersom du då underminerar hela ditt resonemang vad gäller brudöverlämning. För min del gör det förstås ingenting, men det kan sätta griller i huvudet på dig.
  • Bumlis

Hmmm... jag tror att MulleNuh skrivit att hon ändrat sig i sin åsikt efter att ha blivit upplyst om vad brudöverlämning innebär. Det är vad jag kan uttyda från inlägg 810.

• MulleNuh

äntligen någon som har lärt sig att läsa! Tack..

Bumlis skrev 2008-11-26 14:13:39 följande:
    Hmmm... jag tror att MulleNuh skrivit att hon ändrat sig i sin åsikt efter att ha blivit upplyst om vad brudöverlämning innebär. Det är vad jag kan uttyda från inlägg 810.
  • MolsonCanadian

Får jag föreslå att du diskuterar mer rationellt och mindre känslomässigt?

Ändrade du dig genom inlägg 810 och tar tillbaka allt du skrivit om att brudöverlämning ses som negativt för att folk inte ser det negativt, istället för att göra det till något positivt, så har du inte varit särskilt tydlig med det, bland dina känsloutbrott.

MulleNuh skrev 2008-11-26 14:10:23 följande:
    Men läs vad jag skrivit människa!! hahaha va lustigt! Jag har aldrig blivit arg på en person här inne förut..
  • Bumlis
    *kram*
    Inte lätt med Internet-diskussioner, särskilt om man inte riktigt "pratar samma språk". Hade varit enklare med en webcam. Eller kanske totalt kaos.
    MulleNuh skrev 2008-11-26 14:15:06 följande:
    äntligen någon som har lärt sig att läsa! Tack..
Svar på tråden brudöverlämning