• fidar

brudöverlämning

jag har nog alltid tänkt att min älskade far skall få överlämna mig i kyrkan. Han är min bästa vän, en stor trygghet och det skulle kännas väldigt bra och betryggande ifall vi gick in tillsammans. Jag har aldrig tänkt på vad andra sagt och en del präster att det skulle vara något kvinnoförnedrande ect. Visst det är en amerikansk tradition men detta är min bild av våran vigsel.

Hur gör ni? vad tror ni?

Huvudsaken är väl vad man tror på själv? syftet med brudöverlämning för mig är inte att min far skall överlämna mig till min nya "ägare" utan min far är min stöttepelare och han följer mig vägen fram till min nya man som jag älskar och skall leva resten av mitt liv med. Jag ser detta som något otroligt vackert för min egen del!!!

• Svar på tråden brudöverlämning
  • passionsblomman

Jag måste säga, att även om jag har ett mjukt hjärta, är det inte ofta jag sitter vid datorn och gråter rakt ut. Det gjorde jag både igår och idag när jag läste om flickvännen som "försvann"

• erikaboyden

min pappa "gav" iväg migoch det v ar helt och hållet mitt beslut även fast min man kommer från england jag ville ha det så!!!!!!!!!!!!!

• Duchess

Ja, om du använder 13 utropstecken så är det nog ingen som tvivlar på att du ville ha det så...

erikaboyden skrev 2008-11-26 23:14:53 följande:
    min pappa "gav" iväg migoch det v ar helt och hållet mitt beslut även fast min man kommer från england jag ville ha det så!!!!!!!!!!!!!
  • MulleNuh

Jag lämnar den här tråden nu.. Skönt va??

Jag har bestämmt mig nu iaf för hur jag ska göra..
    Ha det gött alla!

• MolsonCanadian

Att du inser att du gjort bort dig är inget du kan klandra mig för.

MulleNuh skrev 2008-11-26 18:18:27 följande:
    Ok, vill du fortsätta tjafsa??
  • MulleNuh

haha va söt du är! Lilla vän..

MolsonCanadian skrev 2008-11-27 08:58:43 följande:
    Att du inser att du gjort bort dig är inget du kan klandra mig för.
  • MolsonCanadian

Tack, jag vet. Det har dock ingenting med den här diskussionen att göra.

MulleNuh skrev 2008-11-27 09:22:23 följande:
    haha va söt du är! Lilla vän..
Svar på tråden brudöverlämning