• fidar

brudöverlämning

jag har nog alltid tänkt att min älskade far skall få överlämna mig i kyrkan. Han är min bästa vän, en stor trygghet och det skulle kännas väldigt bra och betryggande ifall vi gick in tillsammans. Jag har aldrig tänkt på vad andra sagt och en del präster att det skulle vara något kvinnoförnedrande ect. Visst det är en amerikansk tradition men detta är min bild av våran vigsel.

Hur gör ni? vad tror ni?

Huvudsaken är väl vad man tror på själv? syftet med brudöverlämning för mig är inte att min far skall överlämna mig till min nya "ägare" utan min far är min stöttepelare och han följer mig vägen fram till min nya man som jag älskar och skall leva resten av mitt liv med. Jag ser detta som något otroligt vackert för min egen del!!!

• Svar på tråden brudöverlämning
  • MulleNuh

Jag är lugn som en filbunke.. Eller nää det är jag inte.. Jag är/var lite upprörd.. Helt korrekt..
    Som sagt.. Folk läser det dom vill läsa...

Jag har länge sagt att jag ändrat min syn på överlämning och att jag inte är så brydd i att ha det på vårat bröllop.. MEN samtidigt har jag sagt att jag förstår de som vill ha överlämning..

Och jag har AAALDRIG sagt att det är en positiv sak?!! Återigen! Man ser det man vill se..

Jag tänkte mest att vissa saker förblir väldigt negativa pga att folk inte ändrar sina tankesätt.. Och det gäller inte bara detta känlsiga ämne, utan en massa saker..

Och må så vara att jag varit otydlig.. Men fråga på ett schysst sätt ist för att säga konstiga saker som att jag kanske tycker att vi bör säga ordet hora mer och gör adet till en fin sak!

MolsonCanadian skrev 2008-11-26 14:17:54 följande:
    Får jag föreslå att du diskuterar mer rationellt och mindre känslomässigt?Ändrade du dig genom inlägg 810 och tar tillbaka allt du skrivit om att brudöverlämning ses som negativt för att folk inte ser det negativt, istället för att göra det till något positivt, så har du inte varit särskilt tydlig med det, bland dina känsloutbrott.
  • MulleNuh

Jaa hade jag haft en webcam så hade jag moonat er!

Bumlis skrev 2008-11-26 14:19:01 följande:
    *kram*Inte lätt med Internet-diskussioner, särskilt om man inte riktigt "pratar samma språk". Hade varit enklare med en webcam. Eller kanske totalt kaos.
  • Bumlis

Hahaaaaaaaa... jag tror dig!!!

MulleNuh skrev 2008-11-26 14:23:41 följande:
    Jaa hade jag haft en webcam så hade jag moonat er!
  • MolsonCanadian

Du skrev "Men alltså..Det är ju JUST så som ni ser detta som gör att det är en negativ sak!! Tänk om alla såg på det med andra ögon ist!!! Då skulle ju den fula stämpeln och symboliken till slut försvinna!!!!Så länge ni ser det så här så kommer det vara just en ful handling."

Därav mitt inlägg om begreppet "hora". Men du kanske inte riktigt förstår vad du själv skriver?

MulleNuh skrev 2008-11-26 14:23:05 följande:
    Jag är lugn som en filbunke.. Eller nää det är jag inte.. Jag är/var lite upprörd.. Helt korrekt..Som sagt.. Folk läser det dom vill läsa...Jag har länge sagt att jag ändrat min syn på överlämning och att jag inte är så brydd i att ha det på vårat bröllop.. MEN samtidigt har jag sagt att jag förstår de som vill ha överlämning.. Och jag har AAALDRIG sagt att det är en positiv sak?!! Återigen! Man ser det man vill se..Jag tänkte mest att vissa saker förblir väldigt negativa pga att folk inte ändrar sina tankesätt.. Och det gäller inte bara detta känlsiga ämne, utan en massa saker..Och må så vara att jag varit otydlig.. Men fråga på ett schysst sätt ist för att säga konstiga saker som att jag kanske tycker att vi bör säga ordet hora mer och gör adet till en fin sak!
  • MulleNuh

Ok, vill du fortsätta tjafsa??

MolsonCanadian skrev 2008-11-26 15:09:05 följande:
    Du skrev "Men alltså..Det är ju JUST så som ni ser detta som gör att det är en negativ sak!! Tänk om alla såg på det med andra ögon ist!!! Då skulle ju den fula stämpeln och symboliken till slut försvinna!!!!Så länge ni ser det så här så kommer det vara just en ful handling."Därav mitt inlägg om begreppet "hora". Men du kanske inte riktigt förstår vad du själv skriver?
  • MulleNuh

jag orkar dock inte tjafsa om något som inte är värt att ens lägga en fjärt på..

Nu ska jag mysa med mina barn.. Hej svejs.

• passionsblomman

HUR kan man säga att det lilla var och en försöker göra är BS!!!

Jag för min egen del, försöker leva mitt liv på ett medvetet sätt och bidra så gott jag kan, har insikt och förstånd till och förmåga att leva upp till de ideal jag har.

Det lyckas inte alltid, men min vilja är god och jag mår bättre av att göra ngt litet än att helt baxna av tyngden av allt tungt som hela tiden kommer en till del via media och samhällsinformation.

Den dagen vi slutar med det kanvi hälsa den här världen för evigt farväl, för då är det förbi och över med mänskligheten. Så det så!

Förresten så tycker jag medvetna människor i den här tråden gott kan gå in i tråden som heter något med "årets hetaste kyss" Där berättas en riktigt ledsam historia som berör en helt annan sak, som vi verkligen har anledning att vara med och göra något åt.

Svar på tråden brudöverlämning