• fidar

brudöverlämning

jag har nog alltid tänkt att min älskade far skall få överlämna mig i kyrkan. Han är min bästa vän, en stor trygghet och det skulle kännas väldigt bra och betryggande ifall vi gick in tillsammans. Jag har aldrig tänkt på vad andra sagt och en del präster att det skulle vara något kvinnoförnedrande ect. Visst det är en amerikansk tradition men detta är min bild av våran vigsel.

Hur gör ni? vad tror ni?

Huvudsaken är väl vad man tror på själv? syftet med brudöverlämning för mig är inte att min far skall överlämna mig till min nya "ägare" utan min far är min stöttepelare och han följer mig vägen fram till min nya man som jag älskar och skall leva resten av mitt liv med. Jag ser detta som något otroligt vackert för min egen del!!!

• Svar på tråden brudöverlämning
  • MulleNuh

Men absolut inte.. Varför skulle jag det? Som jag skrivit många ggr innan så kommer jag fullt ut acceptera det prästen säger.

älskarlivet skrev 2008-11-05 15:49:46 följande:
    Haha! Men kommer du försöka hitta en ny präst då eller så?
  • älskarlivet

ok, för det finns så många som vill ändra allt så det ska passa deras drömbild.

MulleNuh skrev 2008-11-05 15:50:27 följande:
    Men absolut inte.. Varför skulle jag det? Som jag skrivit många ggr innan så kommer jag fullt ut acceptera det prästen säger.
  • MulleNuh

Fast ärligt talat så tror jag inte så värst många blir galna och börjar vifta och vill ändra.
    Självklart någon galning finns det säkert..

älskarlivet skrev 2008-11-05 15:51:27 följande:
    ok, för det finns så många som vill ändra allt så det ska passa deras drömbild.
  • älskarlivet

Jag känner präster och de har varit med om en hel del som inte vill ha böner, inte psalmer, ja, ingenting som har med Gud att göra.

MulleNuh skrev 2008-11-05 15:53:20 följande:
    Fast ärligt talat så tror jag inte så värst många blir galna och börjar vifta och vill ändra.Självklart någon galning finns det säkert..
  • nennesjuttioåtta

mullenuh
    jag tror att det är fler av den sorten än såna förnuftiga som du.

• MulleNuh

haha jo visst är man ibland lite förnuftig!

Men iaf.. Jag ser inget fel i att fråga prästen faktiskt. Dock VET jag att en tjej blivit nekad i den kyrka vi valt så jag är inställd på ett nej..

• MulleNuh

Nej nu slipper min mig ett tag! Ska upp till luleå i nån vecka.. Tjingeling!

• En till präst
    MulleNuh skrev 2008-11-05 15:53:20 följande:
    Fast ärligt talat så tror jag inte så värst många blir galna och börjar vifta och vill ändra.Självklart någon galning finns det säkert..
    Jag brukar ha ca 25 vigslar på ett år. Skulle gissa att 3-5 brudar av dessa är vad som kan kallas bridezillas - själviska, odrägliga kvinnor som beter sig illa mot både mig, annan personal och sina närmaste eftersom det är HENNES dag och allt ska handla om henne.

De är riktigt jobbiga.

Men å andra sidan betyder det att en förkrossande majoritet brudar är vettiga, normala och inte alls galna.
  • MulleNuh

hoho.. Mmm ok.. Även fast ni kanske tror det här så är jag inte en galen bridezilla! Det lovar jag.. Tvärtom faktiskt.. Jag är livrädd för att andra ska bli besvärade.

En till präst skrev 2008-11-05 22:27:03 följande:

Jag brukar ha ca 25 vigslar på ett år. Skulle gissa att 3-5 brudar av dessa är vad som kan kallas bridezillas - själviska, odrägliga kvinnor som beter sig illa mot både mig, annan personal och sina närmaste eftersom det är HENNES dag och allt ska handla om henne.De är riktigt jobbiga.Men å andra sidan betyder det att en förkrossande majoritet brudar är vettiga, normala och inte alls galna.
  • MulleNuh

Igår var vi i kyrkan och "hälsade på"! Var skoj att få se den live!
    2 st tanter jobbade där och vi kom in på detta med ingången. Tom dessa 2 tanter som jobbat med kyrkan i all evighet hade aldrig hört något negativt om att bruden går in med sin far! Dom tappade hakan när jag berättade vissas syn på det hela..

Dom sa att de ALLRA flesta går in med sin pappa.

Svar på tråden brudöverlämning