Duchess skrev 2008-12-04 16:17:47 följande:
Varför vill ni inte gå in tillsammans?För övrigt finns det fler än två varianter. Kanske din blivande kan tänka sig att gå in med sin mamma eller pappa, och så väntar du där framme i kyrkan med tärnorna?
Därför att vi ville möts därframme =) Hans pappa blir svårt för han är död, men att han gick med sin mamma och jag väntade därframme hade jag iaf inte haft några problem med. Vet inte vad han skulle säga eftersom vi inte pratat om det. Och jag hade hållt med om att vi hade haft något att kämpa om ifall det hade varit en av oss som hade bestämt om händer och överlämning, men eftersom det är något vi båda är överens om ser jag inte förtrycket. Och att vi inte är fanbärare av jämställdhet innebär inte att vi inte tycker att jämställdhet är något att eftersträva. Men vi tycker om traditioner. Men det innebär ju inte att vi tycker om ALLA traditioner, utan jag antar att det blir de vi väljer att tycka om. Eftersom vi vet precis var vi har varandra och som sagt är på samma nivå på alla sätt och vis finns det liksom inget att tjafsa om jämställdhetsmässigt mellan oss. Och helt ärligt så är jag inte speciellt brydd om någon tror mig eller ej. Vi är rätt vana vid att folk inte tror på vad vi gör. (va ska ni flytta ihop i en etta, då dör förhållandet, ni gör fel, va ni har varit ihop en månad och vet att i ska gifta er, tjosan eller hur)
Jag vill inte gå in med honom för att han äcklar mig. Nej jag skojade bara, anledningen är helt enkelt den att vi inte vill göra det eftersom vi hade bestämt oss för något annat vi föredrar. Det är inte så att vi skulle må dåligt på något sätt av att gå in tillsamman, det är bara så att det inte är den bilden vi har av vårt bröllop.
Nu har jag haft besök av tjejen som kom och kollade på lägenheten, och var tvungen att fråga henne vad hon tyckte =) Hon sa att hon å ena sidan kunde förså de som inte tycker det är bra, men att hon tycker att det är upp till var och en och att det är väl ändå ingen som ser det så längre.
Jag kan iaf lova er att jag ska höra mig för i min omgivning vad folk här har för åsikter om det hela. Så även om ni kanske inte får mig att ändra mig så lovar jag att iaf fundera mer på saken ;)