Fortsatta volter - Upp och ned, hit och dit
Gamla tråden är nedlagd och jag saknar alla underbara residéer, mattips och allmänna livsnjutartankar
Hoppas ni hittar hit!
Gamla tråden är nedlagd och jag saknar alla underbara residéer, mattips och allmänna livsnjutartankar
Hoppas ni hittar hit!
Telemarksflickan
usch, satans matfascister det fanns när man gick i skolan. Tänk på barnen i Somalia, ja herregud vad mycket gladare de blev av att vi proppade i oss rotmos och fläskkorv. P hade en klasskamrat som mattanterna tvingade i schnitzel när hon gick i lågstadiet trots att hon och hennes familj var vegetarianer.
Ang det ekonomiska läget så är ju jag för tillfället mellan två jobb, men vi köpte ju hus för två veckor sen (dock är ju inflyttning först 1 dec så vi har ju inga lån än). Men nu sticker ju börserna upppåt igen så jag tror nog att det är rätt lugnt ändå. Nu är det ju annat här på landet där huspriserna inte är astronomiska men desto svårare att få jobb istället. Men det löser sig, sa han som sket i vasken.
Rosen
*fnissar* jag hör bara hon i Masjävlar när folk pratar om Bali. Låter som en fantastisk resa!!!!
Åh Nenne, det låter som en superduperresa. Både toppar och floppar vad gäller maten hör ju till upplevelsen. Det godaste jag åt i NYC när jag var där för 4 år sedan var just burrito (på Benny's Burritos (Greenwich Avenue). Riktiga pancakes med smör och lönnsirap på Washington Square Diner var också en höjdare. Varför finns det inga diners här?
Nenne, ja fy sjutton vilka matfascister dom var i skolbespisningen. Inte fick man ta maten själv heller utan man försökte snabbt som sjutton säga till "Lite!! Bara jättelite rotmos tack" innan dom klatjoffade upp en hel slev, gärna lite extra mycket, på ens tallrik.
Jag tillhörde de där kufarna som gillade skolmaten. Framförallt leverbiff och risgrynskaka med aprikossås.
Vilket vid närmare eftertanke inte var någon bra reklam för Benny's burritos ... Jag kan bara försöka rädda krogrekommendationen med att säga att jag efter 15-årsåldern blivit mycket mer kräsen vad gäller mat ...
aB Fab
ooh, du får gärna fråga om fler tips! Jäklar vad du flyger och far! I like Barcelona (där var det ett bra akvarium, hahahah)!!! Var ska ni bo? Vi bodde på Hosteria Grau, något kvarter väster om Ramblan, superfräscht, litet mysigt och bra läge, fast det var lite läskigt på kvällen kanske, med alla neddragna jalusier för affärerna...
Am